Jump to content

Beste hagle til 10k


Småvill

Recommended Posts

Hei, vurderer å bytte ut min Benelli Supernova pumpehagle med en jeg slipper å pumpe. Har veldig lyst på Beretta 686 silver pigeon, men denne sprenger budsjettet. Lurer derfor på om dere har anbefalinger til er over/under, evt. halvauto til rundt 10k. Så lenge den passer meg tenker jeg at driftsikkerhet er den egenskapen jeg setter høyest. Videre synes jeg våpen tre er pent.

Link to comment
Share on other sites

Småvill skrev (13 timer siden):

Har veldig lyst på Beretta 686 silver pigeon, men denne sprenger budsjettet

...litt surt først,- men ibland skal man følge hjertet og da spes ang Beretta hagler. 😇

Beretta 300 Outlander ligger ellers nermere ditt budsjett og er en trivelig og pålitelig halvauto. 

 

Pent brukt 686 er også et godt alternativ. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bobby skrev (2 timer siden):

...litt surt først,- men ibland skal man følge hjertet og da spes ang Beretta hagler. 😇

Beretta 300 Outlander ligger ellers nermere ditt budsjett og er en trivelig og pålitelig halvauto. 

 

Pent brukt 686 er også et godt alternativ. 

Har sett på Outlander, men den ser ut til å være utgått desverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Akkar Churchill, den kosta vel 11 ny. Jakt og friluft selger den til alle som skal ha sin første hagle og ikke vil bruke masse spenn. Den gjør da jobben, ser ikke helt hva som skulle vært av bedre kvalitet. Men er mulig du finner noe bedre for samme prisen om du kjøper brukt, og tåler en bruksripe eller to. 

Link to comment
Share on other sites

Kan varmt anbefale Franchi affinity! Rekyldrevet halvautomat som tar alt av ammo jeg har forsynt den med! Alt fra lette leirdue patroner til magnum patroner. 

Det fine med rekyldrevet er at man slipper å bytte stempel (fra lette ladninger til tyngre) som noen gassdrevne halvautomater har! Det er også mindre vedlikehold på rekyldrevet kontra gassdrevet! 

 

 

Edited by HanStig
Link to comment
Share on other sites

Jeg har både Beretta 686 sp og en Benelli M2 som jeg begge ga under 10k for på Finn. Det er dog hhv. 8 og 4-5 år siden, men det går altså an og vil tro det dukker opp noen røverkjøp innimellom.

Jeg har hatt mye forskjellig opp i gjennom, alt fra en billig Hatsan og til Blaser F3. Jeg vil anbefale at du venter enda litt lengre og sparer litt mer og kjøper den du virkelig har lyst på. Om du kjøper noe «halvveis» nå så vil du om x år uansett kjøpe den du går og har lyst på. For min egen del er det 686 som jeg alltid faller tilbake på, både til leirduer og jakt, og som jeg liker best. M2 har jeg for å ha en litt lettere hagle å bruke enn 686 (som er en sporting modell) de gangene det er beleilig.

Men jeg vil understreke igjen, ikke kjøp noe «halvveis». Det har både jeg og mange andre gjort før deg og endt opp med å bytte opptil flere ganger. Kjøp noe velkjent og av kvalitet som du passer på at passer deg, evt. tilpasser, så har du våpen i mange mange mange år :)

Edited by BMB
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Den beste hagla til under 10K er en brukt hagle, ingen tvil!

Jeg har to av haglene som er nevnt her, Beretta 686 og a300 outlander.

Med fare for å gjenta flere andre her, er det en 686 du har lyst på? Da er det bare å spare mer og vente.

 

686 er den jeg liker best, nå har min justerbar kam også og det hjelper nok litt på treffprosenten. Ellers er det et godt avtrekk og en god kvalitetsfølelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...