Jump to content

Behandlingstid. Ny rekord?


BaconErGodtNamNamNAm

Recommended Posts

Prøvde meg på det elektroniske søknadskjemaet for jaktvåpen.  Tenkte jeg kunne søke i god tid før eventuelle salg på nyåret. Dette er Sør-Vest, så det har pleid å ta ca 2-4 uker. Men i sommer måtte jeg vente 3 måneder på svar. Så jeg var forberedt på å vente. 

 

 

 

Søkte på lørdag 11. desember.

På en 30-06, ikke halvautomatisk 

 

Fikk innvilget nå tirsdag morgen 14. desember!

 

Behandlingstid er nå altså ca en eneste virkedag.  

 

👍

 

 

  • Like 1
  • boomer 1
  • WTF 1
Link to comment
Share on other sites

Var jo en tid da man gikk innom lensmansskontoret, fylte ut søknaden der og da, betjenten så over søknaden, brummet noe om at "du har Mauser og salongrifle   fra før og nå skal du ha hagle også...jaja, jeg får vel bare stemple da." også ruslet man ned til "Våpen og Hobby" og hentet seg en  hagle også, alt sammen unnagjort i løpet av storefri på videregående. Hagla fikk ligge under pulten til skoledagen var over., før man tok bussen hjem med den. Rypefjellet samme ettermidag.


 

Edited by Tjukkas
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Haavard said:

Det var jo også en tid da man gikk innom haglebutikken, viste frem sertifikatet, og der og da fikk innvilget kjøp...

Ja det kunne jeg gjort året før, dette var første året man måtte innom lensmannen først. 
Men det var i grunnen samme historien da jeg henta meg mauser og salonggevær, så kunne likegodt skrevet om det. 

Enste var da jeg skulle ha første børsa, ville de bruke en dag eller to på å sjekke ruilleblad sa han. Men da jeg viste fram medlemskortet i skytterlaget, fikk jeg det med en gang da og. :D
men da gikk det tregere med selve kjøpet. Mausern kom nemlig fra i posten fra Drammen.....

 

 

 


 

Link to comment
Share on other sites

Den kjappeste våpenhandelen jeg har gjort var for ca tre år siden.
Jeg bodde da på Nordmøre, og var klar for en ny Shadow 2 for Production i DSSN.
Stakk innom lensmannen etter frokost med ferdig utfyllt skjema, og tilfeldigvis var det sjefen sjøl som var bak disken.
Han kikka på søknaden og gløtta litt på en pc, og så skrev han under.
"Du betaler vel gebyret når du kommer hjem" sa han.
"Hvis ikke vet jeg hvor du bor" med et stort glis  :)
Jeg ut døra, fant frem telefonen, ringte Rogne Våpen i Trondheim, og de hadde en på lager.
Den skal jeg ha sa jeg, er der om halvannen time.
Inn i bilen, og to timer etter var jeg på hjemvei med ny pistol.
Hele seansen tok ca 3 timer  :)

 

Edited by seawolf
  • Like 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kennethj skrev (10 timer siden):

Jeg leverte søknad om 5 nye klubbvåpen på mandag, i går fikk vi svar på de. Under 2 dager saksbehandlingstid må jo sies å være innafor.

 

Må ikje skryte sånn at folk blir misunnelige, kan fort forandre seg med de folka på skjæringa! :-D

Link to comment
Share on other sites

seawolf skrev (37 minutter siden):

Hyggelig melding poskassa i dag.
Søknad på jaktrifle levert elektronisk 17.12, behandlet og godkjent 21.12, og som sagt i posten i dag 28.12.
Da gjenstår å betale gebyr, og vente på "handlelappen"  :)
Agder Politikammer.

 

Jøss, har Agder snudd seg rundt nå, de hadde vel stort sett rekorder i andre enden av skalaen…

Link to comment
Share on other sites

Elgjaeger skrev (22 minutter siden):

Jøss, har Agder snudd seg rundt nå, de hadde vel stort sett rekorder i andre enden av skalaen…

Jeg har nå søknader inne fra april. Folk søker jo for ungene sine når de blir konfirmerte, så blir de kanskje godkjent før de er 18.

 

K

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...