Jump to content

Våpenskap


OO

Recommended Posts

Hei!

 

Har 2 konkurranserifler og ser etter NYTT våpenskap. Det Skal inn i en leilighet så jeg vil helst slippe fastbolting. Et stort skap på over 150kg er bare postitivt da jeg kan oppbevare andre ting enn bare våpen og ammo.

 

Skapet MÅ ha skumholdere til å støtte løpet på(ikke metall). 
 

 

noen som har noen tips? Vil helst komme under 10 lapper.

Link to comment
Share on other sites

Har en Franz Jager i exclusive serien. Helt greit skap men hadde det ikke vært for Egon Olsen faktoren så hadde jeg ikke kjøpt det. Skapet ser bra ut og logoen er artig men strengt tatt så fremstår kodelåsen som noe slarkete og upresis og det er lite ellers som tilsier at en får det en betaler for.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte selv siste uke Frans Jæger sitt 8/16 div exlusive med digital lås 158 kilo og jeg syntes det virker som god kvalitet, lakken er fin svart,kodelåsen virker som god kvalitet,ikke en Kina plast følelse.

Holdene i skapet er veldig muke og er bra utført. 

Har den stående i stuen og den faller bra inn ,med resten av inventaret.

 

Må si at jeg skruet mitt skap på 158 kilo fast også, siden meg og en kompis bar den inn tenke jeg andre kunne bære den ut også.

Edited by Mikkelh
Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Mikkelh said:

Kjøpte selv siste uke Frans Jæger sitt 8/16 div exlusive med digital lås 158 kilo og jeg syntes det virker som god kvalitet, lakken er fin svart,kodelåsen virker som god kvalitet,ikke en Kina plast følelse.

Holdene i skapet er veldig muke og er bra utført. 

Har den stående i stuen og den faller bra inn ,med resten av inventaret.

 

Må si at jeg skruet mitt skap på 158 kilo fast også, siden meg og en kompis bar den inn tenke jeg andre kunne bære den ut også.

Du og en kompis klarte alene å

bære et så tungt skap?

 

isåfall har jeg brukt altfor mye tid på å tenke på hvor tungt slike skap er;-)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Med egen vekt på 2 ganger 100 kilo pluss, tenkte vi at vi klare jo begge å ta konene på ryggen så klarte vi det 😁 gikk overraskende lett.

Kompisen jobber som flyttemann og jeg er opprindelig  håndverker så vi bær tunge løft til daglig.

Uansett skal man ikke undervurdere kriminelle.

Hvor der en vilje er der alltid en vei.

Også derfor jeg har sikret det med smart sensor i tilegg

Bevegelse,  geofencing med mere 

Edited by Mikkelh
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Mikkelh said:

Kjøpte selv siste uke Frans Jæger sitt 8/16 div exlusive med digital lås 158 kilo og jeg syntes det virker som god kvalitet, lakken er fin svart,kodelåsen virker som god kvalitet,ikke en Kina plast følelse.

Holdene i skapet er veldig muke og er bra utført. 

Har den stående i stuen og den faller bra inn ,med resten av inventaret.

 

Må si at jeg skruet mitt skap på 158 kilo fast også, siden meg og en kompis bar den inn tenke jeg andre kunne bære den ut også.

 

Hei, slenger inn et lite spørsmål her. har nettopp bestilt det samme skapet og det kommer i morgen 😃 hvordan var det å løfte av døren? om dere i det heletatt gjorde det 🙄 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Trugetur said:

Jeg har montert stålplater i mitt skap med monteringslim mellom platene og bunnen av skapet. 
 

Er det tilstrekkelig og regnes det som del av egenvekt til skapet, eller skal det sveises fast?

 

Det er ikke definert hvordan lodd skal monteres, ut over at de skal være montert. Monteringslim som holder loddet på plass selv om du snur skapet på hodet vil etter mitt syn være tilstrekkelig.

Tror du skal være ekstremt uheldig om du skulle bli dømt for å ha limet fast et lodd og ikke sveiset den fast...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Wintel said:

 

Det er ikke definert hvordan lodd skal monteres, ut over at de skal være montert. Monteringslim som holder loddet på plass selv om du snur skapet på hodet vil etter mitt syn være tilstrekkelig.

Tror du skal være ekstremt uheldig om du skulle bli dømt for å ha limet fast et lodd og ikke sveiset den fast...

Tenker på det jeg også. Om jeg velger et skap på 100kg ish, så bruker jeg loctite superlim på loddene

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, OO said:

Tenker på det jeg også. Om jeg velger et skap på 100kg ish, så bruker jeg loctite superlim på loddene

Nja, jeg hadde tidligere et lite skap som veide 135 kg. Jeg skrudde fast stålplater innvendig i bunnen av skapet. Brukte noen klips som jeg festet i skinnene for hyller/innredning inne i skapet. Kjekt å kunne ta ut vektene når du skal bære det ut igjen og bytte til større skap…

 

Bør være greit dersom du limer fast braketter som du så skrur fast loddene i.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...