Jump to content

Når bør man skyte opp?


andre2003

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg skal skyte opp med min rifle, det er første gang jeg gjør dette. Jaktåret starter jo 01. april og varer til 31. mars. I loven fremgår det at man må skyte opp samme året. Er dette kalenderåret eller jaktåret. Sagt med andre ord: om jeg skyter opp nå, vil dette kun da vare til 31. mars?

 

takk for alle svar!

Link to comment
Share on other sites

Burde vel presisert at instruksen sier jaktåret, men vanlig praksis her rundt, er at skudd i kalenderåret jaktåret starter godkjennes.

Har diskutert dette med folk fra direktoratet som sier at de nok ikke kommer til å legge seg bort i en slik praktisering. Fikk det rimeligvis ikke skriftlig. 

Link to comment
Share on other sites

32 minutter siden, andre2003 skrev:

Og pleier det være lang ventetid på å skyte opp? Må jo være en haug med jegere som skal skyte opp de første ukene vil jeg tro. Bor i Oslo og tenkte å skyte opp i nærheten her:)

 

I mai og juni er det bare kos og god stemning. I august og september er det kø, stress og 15 mann som sitter og ser på når du skal avlegge manndomsprøven. Bli ferdig tidlig. 😉

 

30 obligatoriske skudd i samme jaktår, ja. 

Link to comment
Share on other sites

I grunnen et merkelig fenomen at så mange kommer i siste liten på skytebana. Gjør som flere har foreslått, skyt opp tidlig. Så senker du skuldrene og trener jevnlig resten av sommeren frem mot jakta. 
 

Det er en god følelse å starte jakta med med å være trygg på seg selv som skytter. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...