Jump to content

NM Jaktfelt 2009


brodsjo

Recommended Posts

  • Replies 420
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

er mange kandidater til det. men johnsen fra stange og ronny haugen -lindstad-er det to brødre fra østby som vil ha pokkal vil jeg tru.er mange flere og,men trur mest på dem som har fartstid og erfaring til og takle press.skal ikke glemme andersen fra krødsherad heller.

Link to comment
Share on other sites

Nåh, ehem...med et historisk dårlig stevne i dag (det dårligste på 2 år)for min del, langt ned på 130-tallet så er ikke jeg noe kandidat i alle fall :) Uansett så kan en ikke måle seg med tidligere nevnte navn i denne tråden, da mange av dem har erfaring som en fersk A-skytter bare kan drømme om :) Mange av disse gutta har skutt i 15-20 år eller mer. Vi som driver med dette på 4. året pettern, har mye å lære! Har uansett mere troa på deg i år enn meg selv :D.

 

Man får imidlertid se positivt på det, slik jeg ser det så har jeg i alle fall ikke noe press på meg på NM. Det får bli som det blir. Har hørt det er bratt mellom holdene. Da man ikke har kondis kommer vel trådkorset til å fly i alle himmelretninger etter å ha gått bratta, så det hjelper jo ikke på det heller!

Link to comment
Share on other sites

kan jo være mange som kansje skyter 150p på løypa,men på finale skytinga så detter di med kort fartstid av,det er da kjente navn som christer og thomas og johnsen-lindstad-venemyr-haugen-saga-andersen-holden.og mange flere.er nok mange som legger mer i det i år med tanke på kongepokalen.blir et nervespill finalen i år.

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg har meldt meg på NM. Hvordan skal jeg betale? Mente det det sto noe om det på siden dems, men fant ingenting nå.

2. Hva er press? Egen gren som man må melde seg på eller er det en del av stevnet?

 

1: Kontonr. ligger under skytetid hovedskyting.

2: Press melder du deg på ved fremmøte,

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg har meldt meg på NM. Hvordan skal jeg betale? Mente det det sto noe om det på siden dems, men fant ingenting nå.

2. Hva er press? Egen gren som man må melde seg på eller er det en del av stevnet?

1: Kontonr. ligger under skytetid hovedskyting.

2: Press melder du deg på ved fremmøte,

Jeg klarer ikke å finne det. Kan du være snill å legge ut linken? :) Og pris hvis det ikke står der.

Link to comment
Share on other sites

Får jo perfekt oppladning til NM da. Både landsdelsmesterskap og fylkesmesterskap førstkommende helg (Hedmark). Litt dumt at førstnevnte kolliderer med stevnet på Finnholt, så i år blir det ikke stevne hos Maarud JFF på meg.

 

Ang. vinner av kongepokalen: Lindstad har prestert veldig bra i år. Tipper at han blir å se høyt på lista..han har jo også "noe" erfaring fra før.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

lindsta har skutt bra han uten tvil.Men jeg holder en knapp på johnsen hvis han har full klaff så kan vi nok alle ta til takk med det som blir at. Ja fylkesmesterskap på lørdag,ble vel flytta fra søndag av en eller anna grund. er det noen som vet hva som er løype der?og påmeldings tid :shock:

Link to comment
Share on other sites

Får jo perfekt oppladning til NM da. Både landsdelsmesterskap og fylkesmesterskap førstkommende helg (Hedmark). Litt dumt at førstnevnte kolliderer med stevnet på Finnholt, så i år blir det ikke stevne hos Maarud JFF på meg.

 

Stevnet på Finnholt går neste helg (22. mars) så det kolliderer ikke med FM og Landsdelsmesterskapet.

Link to comment
Share on other sites

Mener at stevnet på Finnholt ble flyttet ei helg tilbake jeg. Ellers kolliderer det jo med finaledagen i NM... :shock:

 

Pettern: fatter'n ringte oppover til Åmot og spurte om det var noen lange hold (har ei søster som skyter med .222 rem, og med lange hold og vind får hun fort problemer). Det eneste karen ville si ang. løypa var at det var ett langhold på 190 meter..

Link to comment
Share on other sites

Fra Gardermoen må du nok ta raskest ELLER enklest.

 

Om du er lite kjent følger du E6 mot Oslo, "svinger sørover i Oslo dvs. mot Moss" og svinger deretter av med E18 ved Ski mot Askim/Mysen.

 

Raskest er å kjøre E6 til Lillestrøm, svinge av der og følge riksvei 22 på Østsiden av Øyeren nedover så detter du rett inn i Trøgstad.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til ja :)

Skal ut på torsdag jeg, i samme lag som HyprJinta. Som på hvilket somhelst stevne, er målet å fylle. Det er for meg et godt utgangspunkt, eller mål om du vil. Musikken er lastet opp på mp3-spilleren, synes det er kjempefint med avkobling mellom hvert hold. Kall meg gjerne usosial, men det er jeg under ei feltløype.

 

Jeg gleder meg stort ! Det er dette jeg har trent til i hele vinter :)

Link to comment
Share on other sites

La ut link til kart på gulesider... Men linken ble jo laaaaaaang :shock:

Som du skriver, ville kjørt øst for Øyeren ja :wink:

Ehhh - litt feil av meg å ikke si at jeg kommer med FLY :P

 

Jeg må derfor komme meg videre med buss, tog eller taxi. Hvilken av dem tar jeg og hvor går jeg av nærmest mulig NM-området? (jeg blir henta når jeg kommer i nærheten av banen).

Link to comment
Share on other sites

Jaktlykke, det enkleste er å ta flytoget til Lillestrøm stasjon.

Ca 35min med bil derfra, til Rakkestad så de som skal hente deg kjører sikkert gladelig den biten.

Blåser litt mye nå synes jeg... Håper det løyer til i morgen foe de som skal ut i ilden.

Link to comment
Share on other sites

Super press det skal bli spennende, Var fin premie der,blir nok noen skudd på press før vi skal ut på hoved løypa på fredag.

Ellers så blir det spennende og se hva Are venemyr får til i morgen. Kan bli vanskelig på hjorten hvis det blir variert vårvind.

Noen som vet hvordan standplass ligger til i terrenget. Men felt er felt handle litt om og ha dagen og. Skulle det legges ut fortløpene resultater slik det var på løten og lygna?

Link to comment
Share on other sites

En laaaang og bratt bakke mellom hold 3 og 4 ja :) Ellers var løype og opplegg upåklagelig. Det samme kan ikke sies om skyteresultatet. 5/2 på hjorten sender meg nok langt ned på listene. Ellers gikk det tålelig greit på resten av holdene, i et supert vårvær. blå himmel, sol og trivelig selskap.

 

Får håpe det holder ut helga, så alle får like forhold, men vårsola kan nok gjøre det litt vått og klinete.

Link to comment
Share on other sites

En laaaang og bratt bakke mellom hold 3 og 4 ja :) Ellers var løype og opplegg upåklagelig. Det samme kan ikke sies om skyteresultatet. 5/2 på hjorten sender meg nok langt ned på listene. Ellers gikk det tålelig greit på resten av holdene, i et supert vårvær. blå himmel, sol og trivelig selskap.

 

Får håpe det holder ut helga, så alle får like forhold, men vårsola kan nok gjøre det litt vått og klinete.

 

Mye vind på langholdet? Prøvde børsa i dag for første gang på 200 m i ganske bra vind, og ble overraska over hvor mye vinden gjorde med treffpunktet. Skal debutere i morra i nm-sammenheng og gleder meg til en fin turdag med bra vær!

 

Så du noe resultater Jackknife?

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder oppdateringer på nett så sliter de litt med datasystemet vet de jobber intenst med dette og håper og tror at alt vil være på skinner i morgen

 

plassering av standplass hold 3 i terrenget er noe høyt men var lite vind i dag så var ingen problemer med det i dag men tror den kan være litt utsatt hvist det blåser en del !

 

tror det var 2 som fylte i dag !

 

mvh

standplassleder hold 2

Link to comment
Share on other sites

ja det tror jeg ikke are er fornøyd med,Må vel ha 148p for og skyte finale i a tenker jeg.Litt synd det ikke er live resultater egentlig.Fjeldskogen har skøti bra da,Jeger a må da være den værste klassa og konkurere i.Kjæm vel flere harde i morgen, Ska en være med helt opp så må en ha 150p og bra med poeng på skillefigur.

Da får en bare vente ogse om det blir lagt ut resultater for dagen

Link to comment
Share on other sites

Det var en på laget mitt (lag 10) som hadde 150 i dag, og mener jeg hørte at det var to som hadde fylt.

Jeg så ikke så nøye på resultatlistene før jeg måtte reise, da jeg regnet med at jeg ville finne dem på NM-sidene da jeg kom hjem. Men de kommer vel.

 

Når det gjelder hjorten på langholdet (198m) så var det nok ikke vinden som gjorde utslaget for meg. Det var vindstille. Det hersens trådkorset ville bare ikke ligge rolig :wink:

I ettertid arngrer jeg på at jeg ikke valgte å sitte i stedet for å ligge, da jeg normalt skyter bedre sittende. Jeg sliter rett og slett med å holde rolig liggende. Men, men, det får bli en annen gang. Moro lell :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...