Jump to content

NM Jaktfelt 2009


brodsjo

Recommended Posts

  • Replies 420
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det vil garantert være ting som fungerer bra og andre ting som fungerer mindre bra. Arrangørens intensjon har i begge tilfeller garantert vært at det skulle fungere utmerket. Når man nettopp har jobbet ræven av seg for å avvikle et stort arrangement så føles ofte negativ kritikk urettferdig. :(

 

Jeg er enig med "pettern" i at det viktige med både negativ og positiv kritikk er at man tar det med seg videre til neste gang det arrangeres NM eller andre store stevner. Man kan lære både av andres feil og av andres suksesser.

Alt i alt er jeg godt fornøyd med NM i Trøgstad, og gleder meg allerede til neste år i Øyer. :D

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg også til neste år. Pratet med endel der oppe som savnet duell skytinga. Håper det blir tatt opp i arrangement komiteen på øyer. Intensjonen bak Super pressen var bra og det var morro å skyte press, selv om det ble endel rot.

 

Jeg syntes også løypa og figurene var bra. Det så også ut til at blinkene hele tiden var i tipp topp stand.

Link to comment
Share on other sites

Hansen delux, jeg antar at du anviste på hold 2 på NM? :D Jeg skjønner at du synes det er kjedelig med hard kritikk fra deltagere, og mye av det jeg skrev i går kan nok gå i pirk kategorien, men akkurat den fadesen av en superpressfinale vil jeg ikke kalle pirk. Veldig bra med en slik spesiell nyvinning under NM, men med en så fin premie er det svært viktig at arrangøren vet å følge reglementet så deltagerene ikke blir snytt. De legger ned en god del tid, konsentrasjon og ammunisjon, så de må få lov til å kreve litt seriøsitet tilbake.

Link to comment
Share on other sites

nå kan jeg bekrefte at hansen delux var med å annviste på hold 2 men kun lørdag ! vi hadde en situasjon/protest på fredag der en ble sur fordi han fikk en bom men det var vel det hele av noe å sette fingeren på på hold 2

 

denne protesten ble behandlet etter beste evne men vi kan ikke lage hull i skiva heller ! hadde vi hvert i det minste tvil om noen av hullene i skiva så hadde tvilen kommet skytter til gode.

skiva ble sjekket 3 ganger av alle i grava men det var ikke spor av siste skuddet. de som var i grava var også erfarne skyttere alle sammen. og har god greie på dette.

 

blir litt feil når du sitter på standplass og sier at du ser at et av hullene er større en de andre "du så at det ble større når du skjøt" ??? tolken sa i hvertfall noe annet !

Link to comment
Share on other sites

Superfinalen vil sikkert bli godt gjendom og tenkt ut hva som er av regler for og unngå dette på nytt.

Og at anviser vil tolke skiva før anvisning virke greit for min del. Har selv blitt dømt ut på skudd jeg er sikker på hadde godt inn,så at det blir tolket riktig er viktig.Hadde et skudd på tiuren som jeg dro ut til høyre,Så skudde godt ,Dem satte seg ned på kne begge for og sikte på tolken,og ble dømt ut,og når det blir gjort slikt så er jeg helt enig,og den kjente jeg med en gang at jeg dro skudde på tur ut av ringen.Skulle holdt skudde og bynt på nytt.MIN FEIL.

Har ikke vært borti duell,Hvordan blir det gjort for og spørra så dumt 8)

Link to comment
Share on other sites

Duell kan nok være litt forskjellig. For 2(?) år siden var det ligg på elgkalv, 200 meter elektronikk med 20 skiver. (Jeg har også hørt at de har det på én skive, og at skytterne skyter etter tur). Det skytes 1 skudd med skytetid 10 sekunder. Dårligste resultat(er) går ut, og slik forsetter man til man har en vinner. Vinneren av hvert lag går til kveldsfinalen.

Moro! :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

blir litt feil når du sitter på standplass og sier at du ser at et av hullene er større en de andre "du så at det ble større når du skjøt" ??? tolken sa i hvertfall noe annet !

 

Hvis man stadig har det problemet at alle skudda sitter i samme hølet, så er man jaggu så god til å skyte at da bør man klare å sette skudda litt fra hverandre også. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hansen delux, jeg antar at du anviste på hold 2 på NM? :D

Det stemmer, kun på lørdag vel og merke :wink:

Jeg skjønner at du synes det er kjedelig med hard kritikk fra deltagere,
Nja, jeg har egentlig ingenting med Trøgstad å gjøre annet enn at de trengte litt hjelp. Kritikk tåler de. Det har vel Rune Viken tatt innover seg også. Var ikke der på søndagen selv.
og mye av det jeg skrev i går kan nok gå i pirk kategorien, men akkurat den fadesen av en superpressfinale vil jeg ikke kalle pirk.

Der skal jeg være enig 8)

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye kritkk.

Men å sammenligne NJFF sitt stevne med DFS Landskytterstevnet blir feil.

DFS har et sugerør i Statskassa via forsvaret (over 10 mil), De har og elektroniske blinker som brukes på holdene og hærens sambands utstyr til hjelp. Og HV kommanderes ut til støttemannskaper.

Et NM i NJFF er dugnad fra A Til Å.

Noe av kritikken er berettiget, men la ikke det som gikk gale siste dagen være hovedtonen på et ellers bra stevne.

Link to comment
Share on other sites

Reaksjon mot skytteren er jeg ikke sikker på om man skal diskutere i det offentlige rom. Derimot er jeg STERKT uenig i at denne episoden skal ties ihjel.

 

Skal vi forebygge slik at vi aldri får noen stor vådeskuddsulykke i skyttermiljøet er vi nødt til å få fokus på og redusere antall nestenulykker. Det var sannsynligvis en stor porsjon uflaks som gjorde at det ble avfyrt vådeskudd, men det var flaks som gjorde at dette gikk bra. Jeg mener at riktig behandling av denne saken fra arrangør og NJFF er å publisere denne saken, enten på nett eller i Jakt og Fiske, slik at folk kan se hvor viktig det er at alle følger sikkerhetsforskriftene. Det står i reglene at våpen med løse magasiner skal bæres uten magasin i, denne saken er et veldig godt eksempel på at det er en god regel.

 

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med at det er situasjonen på standplass på hold 3 dere snakker om.. (Har ihvertfall ikke hørt om noen andre). Men som dere sier det var utrolig farlig situasjon, vi som anviste skivene på akkurat dette holdet var jo faktisk kommet et godt stykke i anvisningen når vådeskuddet smalt. Må si at jeg synes synd på personen som gjorde denne tabben, men på en annen side så skal det jo ikke skje. Vi var heldige at skuddet dro i ei buske imellom alle skytterene og skivene. (Men du verden som vi skvatt når det smalt mens vi stod der framme.)

Link to comment
Share on other sites

Ingen vits i å henge han ut, han har nok fått en støkk for resten av livet... Men at det skal ties ihjel synes jeg ingenting om. Trodde ærlig talt at sånt aldri skjedde, men tok feil der og da må vi jaggu ta tak i det og forhindre at det kan skje igjen.. Er jo bare flaks at det ikke blei alvorlig.

 

Håper NJFF tar tak i dette og formidler info videre til foreninger og skyttere så folk får opp øynene. Kommer ihvertfall selv til å sjekke ekstra fremover, selv om jeg alltid sjekker dobbelt hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Noen som fikk med seg hvem som vant den haglen som skulle trekkes på startnummer? Jeg var tilstedet under hele premieutdelingen lørdag, men da var det jo ikke loddtrekning. Var det loddtrekning søndagen etter finalen kanskje?

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...