Jump to content

NM Jaktfelt 2009


brodsjo

Recommended Posts

Enig med deg sniper arne,synes det ikke er riktig og sitte her og rette kritikk for NM.Er greit og lure på ting osv her, Men og lange ut ang påmeldinga synes jeg ikke er berettiget.

Blir spennende og komme på prøve NM og se hvordan det går. Har testa NM løypa nå og du skal ikke rare feilen til før toget har godt her nei,,Må nok trene mer gitt,Og på NM så blir jo ikke presse mindre

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 420
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har kritisert dette med påmelding ja, og sagt meninga mi - mer enn en gang.

Men jeg står fremdeles for det. En får ikke gjort mer med detta nå - men håper det kan taes med til en evaluering før neste NM.

Det er lett å kritisere kritikk, når ting blir som en først har ment. Og det er lett å gi kritikk når hele turen blir en annen enn hva som har vært planlagt over lengre tid - og som forsåvidt er en tradisjon og et høydepunkt i skytesesongen.

 

For ALL DEL, det blir sikkert et bra norgesmesterskap, og det er moro dem har blitt tildelt kongepokalen.

...Håper jeg får bytta fridag så jeg kommer meg nedover....

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ja da ble det lørdag kl 1400 på meg. Felles påmelding fra foreningen. Det er bra for da går det ann og reise ned og skyte litt press ellers i uka. Bor ikke lenger unna heldigvis.

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende Info til klubbene.

Det er sendt ut en innbydelse til alle klubber tilsluttet NJFF. Dette skrevet som en egen folder med info om påmelding og div. Har fått bekreftet at den har kommet til noen klubber. I tillegg var annonsen i siste nr av Jakt og Fiske, der sto det også en del om påmelding.

 

Og hva er problemet?

Foreningene har fått info som tidligere, annonse i Jakt og Fiske har stått som tidligere. Eneste forskjellen er at noen i foreningen må melde på via internett, og følge med litt når det hele starter. Jeg fatter ikke at det går an å kritisere dette så til de grader som det er gjort her. Elektronisk påmelding har forhåpentligvis kommet for å bli, DFS håndterer dette på snart alle sine stevner, og det er ingen anledning til at NJFF - klubber og skyttere ikke skal klare det. Man må bare sørge for å få vite når påmelding starter, og så være med. Verre er det ikke. Såvidt jeg har skjønt, har det også ordnet seg med plasser til de fleste.

 

Rune Viken: Lykke til med arrangementet, det blir sikkert meget bra!

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Rune Viken:

Ikke bry deg om de surmaga kommentarene her inne. Du vil oppdage at noen aldri blir fornøyd!

 

Sliter litt med det samme i foreningen lokalt.

Bruker nå internett og mail for å sende info til medlemmene, og de samme kara griner over dette hver gang. Det er jaggu noen år siden internett ble oppfunnet, og klarer du ikke følge med så er det jaggu på tide å våkne, mener nå jeg... :D

Lykke til med arrangementet.!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Snakket med stevneleder i dag. Det har vært prat om særdeles bratt mellom 2 av holdene. Jeg var litt bekymra for om jeg ville klare en sånn bratte. Men, ingen grunn til bekymring. De har satt opp transport til både gamle og unge skyttere som måtte slite med et eller annet som gjør harde bakker vanskelig. STOR HONØR til Trøgstadgjengen som tengte på oss med litt problemer. :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

 

Når Våpenkontrollen åpner er ikke på plass da vi legger de siste planene nå etter PrøveNM.

 

Mvh

Rune Viken

 

Ok.

Da får vi det etterhvert antar jeg....

 

Erfaringsvis (jeg sto i våpenkontrollen på NM på Lygna, Gran) så er det vannvittig påtrykk i innsjekkingen/våpenkontrollen på morran, så her må det være litt god tid. Men dette fikser dere sikkert. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har vært med å jobba på prøve NM i dag, og regner med at de fleste som var der har fortalt hva dere synes til arrangøra, men hadde allikavel vore fint om dere kanskje ville gi litt ris/ros her også. (Hva kan vi envt. forbedre til NM) :D

 

 

(så ikke ordentlig innlegget til gaupejergern men fint om noen fler kunne si hva dere syntes)

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp kommet hjem etter 5 timer i bil.

Løypa var grei synes jeg, det ble tilbudt skyss fra hold 3 til hold 4 for de som er dårlige til beins. Men vi må jo ikke glemme at for å få litt artige skytehold med vinkler opp/ned så må vi bevege oss vekk fra en flat kjedelig bane.

Skøyt forresten 4 skudd i naboskiva på hold en, 20 poeng rett på skogen :shock: Mista deretter bare en innertreff, på ravnen. :wink: endte derfor på 128 og må vel være fornøyd uansett da feilskytinga er bare min feil :cry:

Tror Ronny H. hadde 1 skillepoeng mindre enn Lindstad.

Link to comment
Share on other sites

Spiller INGEN rolle for meg. Men hvis det er slik jeg har blitt fortalt, vil jeg trene KUN sittende til langholdet. Gidder da ikke å bruke masse tid på en stilling jeg aldri vil komme til å bruke i konkurransen :!:

Hadde ikke anledning til å komme på prøve-NM, så derfor vil jeg gjøre treningsløypa mi så lik som mulig NM-løypa.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på prøve-NM og standplassen på langholdet var helt rett og plan, ingen bakke verken opp eller ned. Nå var det kaldt og hardpakket snø, men det kan jo endre seg i disse dager og hvordan det ser ut under snøen, vet ikke jeg. Langholdet var elgkalv på prøve-NM.

 

Det var på hold 2 stående 83 meter figurene var lavere i terrenget enn standplass. Men det spiller vel neppe noen rolle, standplassen var plan og rett også her. Og det var her hjorten var på prøve-NM.

Spiller INGEN rolle for meg. Men hvis det er slik jeg har blitt fortalt, vil jeg trene KUN sittende til langholdet. Gidder da ikke å bruke masse tid på en stilling jeg aldri vil komme til å bruke i konkurransen :!:

Hadde ikke anledning til å komme på prøve-NM, så derfor vil jeg gjøre treningsløypa mi så lik som mulig NM-løypa.

Link to comment
Share on other sites

Det blir vel en av de vanlige. Hvis Are holder koken så tror jeg han kan være i nærheten. Han har hatt 3 stevner her nede nå med 150. Må ikke glemme Hemstad og Sørholt.

 

Det blir heller ikke meg :lol:. Blir å skyte i nybegynner jaktklassen. Selv om børsa er tipp topp, står ikke mannen til topp karrakter, enda :wink:

Link to comment
Share on other sites

Are virker god for tida, spørs om han holder hodet kaldt. kongepokal 2 år på rad kan bli hardt, men er absolutt mulig! Vestfoldskytterne er allerede godt i gang. Østby-skytterne blir harde i år og.

 

Personlig tror jeg at en "ukjent" vinner i år!

Link to comment
Share on other sites

Det er mange gode forslag her. Men det er flere som vil ta kongepokalen hjem.

Lindstad, Are, Sørholt, Haugen, Holmbro, 2xHemstad, ?xØstmo eller noen i jegerklassene, som Fjeldskog, Bråthen...

Listen er lang i år også. Men det kan fort bli en overraskelse også.

Jeg ikke vært i nærheten en gang så meg blir det nok ikke.

Men måtte den beste vinne på rettferdighet og like forhold til alle skyttere.

 

Rune Viken

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...