Jump to content

NM Jaktfelt 2009


brodsjo

Recommended Posts

  • Replies 420
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dette var mitt første NM, og jeg synes det har vært et kjempebra arrangement. Kommer definitivt til å stille på NM til neste år også.

 

Jeg er enig i at det er litt mangel på informasjon om finalen i morgen. For min del har jeg klart å regne meg frem til at jeg har finaleplass, men dette er kanskje ikke like lett i alle andre kategorier. Ellers synes jeg sammenligningen med DFS landskytterstevne er litt urettferdig, NJFF er lillebroren i rifleskytingssammenheng på godt og vondt og man kan da ikke forvente samme proffesjonaliserte stevneledelse som man ser på LS. Jeg tenker at kanskje burde NJFF sentralt ta ansvar og lede resultatservicen på de forskjellige NM, da kunne man bygget erfaring og tilslutt kanskje få like proff stevneledelse som LS. Det må imidlertid nevnes at på arenaen fungerte resultatservicen utmerket, det er kun lister på nett som har tatt tid.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

hei folkens

det som kommer nå er slik jeg forsto det som ble sagt :D og er det ikke korrekt, ikke heng meg

 

alle som har skutt 138 eller bedre kan skyte finale i morgen, søndag

 

derfor må jeg ta en ny tur til Trøgstad i morra :D

vil ellers takke arrangørene for et super bra NM, alt har vært grisebra

 

hilsen

Torodd

Link to comment
Share on other sites

Det er noen som har spurt på telefon om finale grensene. Jeg har spurt hvilke klasse og ut fra det har jeg svart for den klassen vedkommende spurte på.

Ser at det kan misforstås det som står skrevet lenger opp.

 

Men slik er kravene:

A - B: 146

D1 - D2: 142

E1 - E2: 140

Damer: 136

JA - JB - JC: 138

 

Den komplette lista står på hjemmesiden.

 

Rune Viken

Link to comment
Share on other sites

fikk tlf for ikke så lenge siden. og da holdt de på enda. for det hadde blitt noe himla rot på super press finalen. så de må skyte helt om. Det var flere protester osv

 

Da jeg pratet med de så var det siste laget som skulle til. da. Før siste laget så var det 198 som var poeng summen skulle slåes.

 

Reiste hjem i bort i mot sinne i går. En kan ikke reise på stevne å ha hue under armen og armen i bind :roll:.

 

Så høyt spennings nivå, at jeg presterer å trekke av det første skuddet på løypa i pappen over reven. Ild- pang og bom :oops:. Det var min nm debut.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer til norgesmester og kongepokalvinner! Bra skutt! Var tydelig at ting ble snudd i finalen, da alle med 150p inn gjorde noe rart, så var det opp til de på 148p inn, å kjempe om mesterskapstittelen. For oss som ikke er så drevne på finaleskyting er det jo godt å se at det er andre som kan gjøre bommerter :)

 

Takk for et fint stevne, og vi treffes vel på Øyer til neste år? :)

Link to comment
Share on other sites

Så bråten ble KONGE? Da er det bare og gratulere,Finalen ble vel ikke helt som en skulle tru egentlig.Trudde egentlig nesten du måtte ha 150 inn for og klare det, men den ene etter den andre var uheldige. Men sånn er det bare.

Nr ble Sverre? Få håpe det kommer ut på nett fort da.For min egen del så ble det vel ikke helt det store men, Trøsta får være at det var da flere av di beste som skaut dårligre. 146p inn og 5/4 på ulven og 4/4 på bevern,var så jeg duppa et skudd under der gitt,kjente det med en gang på 2 skudde.

Link to comment
Share on other sites

Da vil jeg få gratulere Tom Rune Tomter som den egentlige Norgesmesteren i JAKTfelt. ( i mine øyne)

 

Men jeg vil også få gratulere Thomas Bråthen for fantastisk skyting, og som Norgesmester i SPORTERskyting.(som egentlig bare skulle vært en tilleggsklasse.) :|

Link to comment
Share on other sites

Det er bare en ting å si! TAKK for et supert stevne! Været kunne ikke vært bedre med sol og vindstille og blide og velvillige funksjonærer som strakk seg langt for oss, transportbilen som gikk i skytteltrafikk dagen lang til pressbanene og i det hele tatt massevis av hyggelige bekjentskaper!

 

Selv er jeg NM-debutant men dette gav mersmak; særlig pressen syntes jeg var knallskoi. Den var finfin trening foran selve løypa og det var gøy å få være med på kveldsfinalene. Jeg ble som ventet listefyll med mine 124 poeng men jeg er fornøyd jeg!

 

Løypa var flott i herlig skogsterreng og den der bakken så jeg knapt noe til :roll: Alle fikk god tid til å få pusten igjen og de som trengte litt hjelp fikk transport. Standplasslederne var flinke og blide og det var god stemning på runden.

 

Legger ved et par bilder fra disse dagene:

 

4ttsg7.jpg

Pressbanene - rådyr 200 m og villsvin 100 m

 

2modvly.jpg

Det var en jevn strøm av folk som ville skyte press

 

actll0.jpg

Man rykket stadig fram i køen på pressen - her gikk det unna!

 

w01j7d.jpg

...og så settes klokka straks i gang - 30 sekund og 3 skudd

 

r9fvb7.jpg

Folk strømmer til kveldsfinalene

 

28j9utf.jpg

 

23sgaqh.jpg

Her skytes finaleløypa; bever 100 m stå og ulv 170 (?) m sitt

Link to comment
Share on other sites

Bra å høre at så mange er fornøyde, noe kluss med data er såklart synd men.. Vil bare si at det å væra funksjonær har tatt på kreftene, men alle døm positive tilbakemeldingene her på kammeret har hjølpa til med å holde steminga oppe helestevnet for alle vi som skulle ut fra klokka 06.15 om morran for å finnne skudda deres :D Takk for nå, og lykke til te neste år :)

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mye skryt av arrangementet her inne. Det er ikke bare det jeg tenker å skrive. Jeg ankom sent fredag for å skulle skyte lørdag, så jeg aner ikke noe om hvordan ting foregikk de foregående dagene, men ut fra skryten her inne å dømme gikk det fint. Først litt ros til arrangørene. Feltløypa var fin, det meste fungerte fint ute i løypa og de som trengte hjelp til motbakkene fikk god hjelp. Været var vi også heldige med! Men, jeg ønsker å nå å remse opp det jeg oppfattet som rot, amatørmessig og svært uheldig opptreden av arrangørene.

 

1. Da vi gikk runden lørdag opplevde jeg anvisningen som noe spesiell. Jeg er ikke 100% sikker på dette, men jeg tror det ble gjort feil. Etter skyting ble alle skivene sett over og poeng ble nottert, noen skiver ble også tolket. Da dette var ferdig kom anvisningen. Men, ved en eventuell protest er det vanlig å tolke skiva. En regel sier at en skive skal aldri tolkes mer enn en gang siden hullet kan bli utvidet. Resultatet ble at de ikke tolket ved protester, men bare bøyde seg ned, tok en rask titt og annviste det samme igjen. Når det sitter skyttere på standplass 50m unna med kikkerter på 45x så bør de jammen ta seg god tid til å tolke skikkelig. Med slik opptikk ser en lett hull på 50m.

 

2. På kvelden lørdag var det klart for premieutdeling. Dette skulle vise seg å bli et kaos uten sidestykke. Skyttere fikk premier, for så å miste dem igjen kort tid etterpå. Så fikk de en annen.... Det var heller ikke tegn til noe godt system i hvilke premier som gikk til de forskjellige klassene, så resultatet ble at noen skytterne tilsynelatende fikk premier ganske tilfeldig.

 

3. Søndag var det dags for finaler i press. Dette resulterte i 6 klassevinnere som igjen skulle delta i en superpressfinale der premien var en jaktreise til en verdi av ca 20.000,-. Dette skulle vise seg å bli en farse. Etter at superfinalen var unnagjort ble det kåret en vinner fra Buskerud. Han fikk være det i ca 1,5 time. Da ble det informert om at det var levert inn en protest og at den var tatt til følge. Protesten gikk ut på at vinneren hadde skutt etter at tiden var gått ut. Dette resulterte i at vinneren ble diskvalifisert. Ommskyting mellom de to bak ble unnagjort. Vi fikk en ny vinner fra Oppland. Så ble det levert inn en protest på den første protesten. Denne gikk ut på at den første vinneren mente han hadde skutt det siste skuddet under staaaaans, og at han derfor ikke hadde gjort noe galt. Så skulle det vise seg at standplasslederen fra den første superpressfinalen innrømte å ha ropt staaaans litt sent, slik at staaaans nok gikk 1 sekund over tiden. I press skyting er det ikke uvanlig å skyte siste skudd under staaaaans, siden vi vet at staaaaans skal gå over 2 sekunder. De fleste følger ikke så nøye med på klokka ved det tredje skuddet tror jeg. Resultatet av denne nye informasjonen og den andre protesten var at det ble satt opp en ny superpressfinale med alle 6 klassevinnerne. Denne ble nok en gang vunnet av skytteren fra Buskerud. Med liten margin, 0.4 poeng. Jubelen brøt ut blandt supporterne til Buskerudskytteren, men det skulle ikke vare lenge. Reglene i superfinalen var nemlig slik at skytingen på rådyret skulle ha vanlig anvisning, mens det på villsvinet skulle brukes desimaler også. Buskerudskytteren skjøt 11.7 , 11.5 og 10.4. Opplandsskytteren skjøt 11.6 , 11.6 og 10.0. Da disse to hadde skutt likt på rådyret skilte nå bare 0,4 poeng. Han som til slutt vant superfinalen hadde 1 poeng å gå på fra rådyret og siden han skjøt 1 poeng svakere enn de to andre på villsvinet stod det likt uten bruk av desimaler. Nå skulle det vise seg at reglene som var skrevet opp på veggen ikke var riktig. Desimalene skulle bare brukes ved omskyting....... Dette førte til at det ble omskyting mellom disse 3 skytterne hvor både Opplendingen og Buskerudskytteren måtte se seg slått av tredjemann. Ikke et vondt ord om vinneren, han er en særdeles dyktig skytter. Men, at de klarer å ta seieren fra en skytter to ganger pga rot av arrangøren er mildt sagt beklagelig! Resultatet ble jo at vi hadde fått utropt 3 forskjellige vinnere i samme finale i løpet av dagen..... Da arrangørene ble konfrontert med regelavviket var svaret mildt sagt overraskende. BEKLAGER AT VI HAR SKREVET FEIL PÅ REGELTAVLA! Det går da virkelig ikke ann å endre reglene midt under en finale?? Det er ingen tvil om at alle de 3 skytterne som deltok i denne farsen ville være værdige vinnere, men måten finalen ble avsluttet på fra arrangøren sin side er en skam! Resultatet her burde være å dele ut ikke bare 1 jaktreise, men 3, for tort og svie!

 

4. Senere på dagen var det klart for premieutdeling. Her klarte de tilsynelatende og utrope feil 2 og 3 plass i beste kvinne! Jeg har ikke funnet resultatlisten over kvinneklassen på hjemmesiden til arrangøren, men det var bred enighet blandt publikum med resultatlister de selv hadde notert ned om at ei jente var totalt uteglemt. Hun skulle vært på 2 plass. Da arrangøren ble gjort oppmerksomme på dette var svaret at dette måtte de se på senere. Det var generelt mye rot med premieutdelingen hvor enkelte lister manglet og dette førte til forsinkelser.

 

5. I kvinneklassen skal vinneren få et napp i en hagle levert av Norma og Jaktpartner Gjøvik. Dette ble det ikke innformert om under premieutdelingen. Når en kvinne har vunnet kvinneklassen 3 ganger får hun hagla. Hagla skal også være til stedet på premieutdelingen slik at vinneren får se den. Det var den ikke. Jeg vil også anta at Norma og Jaktpartner ville satt pris på å bli nevnt som sponsor......

 

Pga alt som skjedde i løpet av søndagen ble arrangementet ca 4 timer forsinket.

 

Til sist kan jeg jo nevne at min egen skyting ikke stod til forventningene , men det skal jeg ikke skylde på andre enn meg selv. :?

Link to comment
Share on other sites

Når det sitter skyttere på standplass 50m unna med kikkerter på 45x så bør de jammen ta seg god tid til å tolke skikkelig. Med slik opptikk ser en lett hull på 50m.

 

Hm, så du mener at mannen på standplass med x45 kikkert er i stand til å se bedre enn de 3 som står 20 cm fra skiva :shock:

At man tolker på runden når de skriver er da naturlig, anviserne ønsker selvsagt å anvise riktig valør første gang...

Link to comment
Share on other sites

Hansen deluxe, selvfølgelig skal de ikke anvise på øyemål, det jeg reagerte på er at de mer eller mindre har utelukket alle muligheter for protest ved at de faktisk har tolket skivene før anvisningen starter. Er ikke sikker på om du har sett gjennom en 45x kikkert på 50m, du ser svært godt. Når tolken er 8mm og kula er 6,5mm er det ganske lett og se om den bryter streken eller ikke ved tolking. Esensen her er jo at det usedvanlig viktig at de som jobber som anvisere er kjent med bruken av tolk med 8mm flens.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i det første innlegget, jeg er ikke sikker på hva reglementet sier om dette med anvisningen, men jeg må si jeg finner det litt rart det som ble gjort. Nok om det, dette var på ingen måte den store snakkisen i dag, det tok superpressfinalen seg av. De andre feilene er bare tillegg som førte til at tilfredsheten ved stevnet blandt mange skyttere falt.

Link to comment
Share on other sites

Hovedgrunnen til at jeg skriver dette er for å sette fokus på alle detaljene som skal falle på plass ved et slikt stevne. Det deles ut en kongepokal, mange skyttere reiser langt, da er det lov å forvente at arrangøren har gjort hjemmeleksa si! Satser på at Øyer har full fokus på dette til neste år! :D

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke klage for mye for det var mitt første nm, men det er noe som bør taes med til neste år. Og det er å få orden på press lappene. For egen del så skaut jeg opp mange hundre lapper i løpet av dagene. Og opplever gang på gang at lapper "forsvinner" og feil poeng summer som inngangs sum til kvelds finalen blir lagt til grunn. Hadde ikke super finale vinneren fulgt med så hadde ikke han engang kommet til finalen på søndag. For de hadde skrevet feil på lappen hans, slik at han måtte skyte om om kvalifiserings plassen. Men siden han egentlig hadde 1 poeng mer så ville han direkte kvalifisere seg. Da måtte de kikke på dataen og det stemte at de hadde skrevet feil på lappen hans. Det var maaaange slike feil der.

 

Hvis en ser bort i fra det så var løypa fin og trivlige folk som hadde stand plassene.

 

Selv om jeg stusser litt på enkelte anviste bom hos noen topp skyttere. Jeg finner det merkelig at de skal bomme på hele ramma på disse holdene.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg stusser litt på enkelte anviste bom hos noen topp skyttere. Jeg finner det merkelig at de skal bomme på hele ramma på disse holdene.

 

Snodig er det, men i det ene tilfellet (snakket med standplassledelsen om dette) og det fantes ikke tvil. Det var ny instikkskive som ble tolket, og spor i snøen under skiva som passet med vinkelen ift. der skytteren stod, så toppskytterne kan dra reine bommer de også. Mulig noen fra standplassledelsen vil gi mer info om dette....jeg referer kun til det "jeg har hørt", mulig det er skummelt, men dere får ta det som dere vil.

 

Hvis dette stemmer så er det ikke feil dømming fra arrangørens side men dårlig sportsånd av skytteren! En slik bom som du drar 1m under skiva merker du godt selv!

Link to comment
Share on other sites

slik bom som du drar 1m under skiva merker du godt selv!/quote]

 

Der er jeg helt enig, hadde et par selv :roll:. En går bare da stille vekk å skammer seg :lol:. Ikke lager en masse uvesen. Det blir ofte mye vind i mellom øra, og det skjer blant de beste også.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder bruk av tolk, står det ingenting i reglene om NÅR tolken skal brukes. Ser at Kammerherren mener de først skal brukes etter protest foreligger (siden tolk kun skal brukes en gang, og du mener det bør skje etter protest). Synes det er noe merkelig, da anvisere kan være i tvil og gjerne vil anvise korrekt første gangen. Alle er i tvil om bedømning av skudd. En god anviser er en som ofte bruker tolk. En anviser som sjelden bruker tolk, vurderer en del skudd på skjønn. Noe som blir feil av og til. Jeg mener det må være riktig å tolke skivene før anvisning. Å protestere på å få anvist 4/4 når man mener alle skuddene sitter er riktig, man ber anvisere om å telle og se over en ekstra gang. Kanskje kan det være ett hull som er oversett. Men å protestere på bedømning av verdi på ett av skuddene er unødig. Som sagt kan aldri en skytter se bedre enn de som står foran skivene, og bruker tolk!

 

Uansett forstørrelse på kikkert kan man ALDRI se bedre enn de som står foran skivene!

Dette med å at kikkert kan lure deg vedrørende dømming av skudd kjenner jeg godt til fra miniatyr-skyting. Her brukte man (før elektroniske skiver kom...) gjerne skivekikkerter på 60X på stativ under skytingen, som foregår på 50 m. Eller under luftgeværskyting på 10 m, samme forstørrelse og enda renere hull. Etter dømming av skivene kan gjerne poengsummen være annerledes.

 

Det faktum at det eksisterer store forstørrelser på siktekikkertene gjør at enkelte skyttere TROR de ser bedre enn anvisere. Det fører til mange unødige protester og iblandt dårlig stemning.

 

Som sagt, å protestere på bedømning av verdi på ett enkelt skudd er unødig. De ved skivene ser ALLTID bedre!

 

mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Har anvist en del selv også, og kan ikke se en grunn til at man ikke skal bruke tolk før anvising.. Hvis vi er usikre på noen skudd, skal vi bare tippe og avvente protest og deretter tolke? Ville nå mene at det å anvise riktig første gang er best for alle parter. Vet ikke om reglene sier noe om dette, men tolking bare ved protest virker veldig usannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

Da vil jeg få gratulere Tom Rune Tomter som den egentlige Norgesmesteren i JAKTfelt. ( i mine øyne)

 

Men jeg vil også få gratulere Thomas Bråthen for fantastisk skyting, og som Norgesmester i SPORTERskyting.(som egentlig bare skulle vært en tilleggsklasse.) :|

 

+1 :wink:

 

Og grattis til BigBore med 4. plass, om det som står på nettet stemmer. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende tolking så skrev jeg til å begynne med at jeg ikke var sikker på reglementet rundt dette. Jeg har anvist en del skiver selv og er helt klar over at anviser normalt ser bedre enn skytteren med stor kikkert. Når det er sagt så har jeg også vært borti tilstrekkelig med umotiverte anvisere som ikke tar seg tid til å se skikkelig over skiva og som heller ikke er klar over at tolken har 8mm flens.

 

Det som overrasker meg her nå er at ingen så langt har kommet med en eneste komentar om superpressfinalen...? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Den super press finalen ble jo et kapittel for seg selv. De fleste reiste vel da rotet ble komplett. Som jeg sa over så var det ikke bare i finalen det var rot. Det var rot fra dag 1 med tanke på lapper som forsvinner og ikke ble det skrevet riktig resultat.

 

Her var det stort forbedrings potensiale.

 

Er det noen som har peiling på reglene her. Tenker da på skudd som egentlig blir avfyrt etter stans, men hvor standplasslederen ikke følger med å tar stansen utover tida. Som her hvor stansen går fra ca 29 til 31-32 sek.

Link to comment
Share on other sites

Tålig fornøyd med finaleresultatet mitt. Sittende på ulv på 170 meters hold, og stående på bever på 90 meters hold. På ulven trodde jeg at det ble en bom på første skuddet. Det smalt på vei ut i et forrykende tempo, men jeg følte at resten satt. Ingenting av det stemte, 5/3. Beveren burde være mulig å fylle, men to av skuddene mine smalt farlig nær streken på vei ut. 5/4. Ble 188 poeng tilslutt, finalen er jeg fornøyd med, men ikke hovedskytinga. Ble 3. beste junior, og det var vel junior-pallen som var målet for NM startet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke der, så vet ikke om jeg har misforstått. Skjøt den nevnte skytteren på stans som standplassleder startet for seint? Virker veldig rart det der (Minner litt om VM i skiskyting dette).. Han skal vel ikke bli "straffa" for å følge standplasslederens kommandoer? Og det er jo helt sykt hvis han i neste runde også blei offer for surr fra arrangørene. Synes nesten han burde fått en jaktreise av arrangørene i kompensasjon..

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg forsto var det en forkiling i første superpressfinale, som gjorde at vedkommende måtte skyte etter stans, ettersom han bare ble vinket videre av standplasslederen. Etter det ble det vel diskusjoner ang. desimaler i resultatet, veit ikke hva det ble til tilslutt jeg. Virket som hele greia var et rot.

 

Så også med premieutdelinga. Kan det ikke lønne seg å ha resultatlistene klare før premieutdelinga, istedet for å måtte ha opphold i den for å finne igjen listene?

 

Ellers må jeg skryte av hovedrunden ! Ikke noe venting, og jeg så faktisk hele ringen på samtlige av figurene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også at hele runda gikk knirkefritt, et par småting er det alltid, men hvem bryr seg. (var bare forbanna på børsa som plutselig var 6-7 cm lavere enn prøveskytinga 1 time før (ble bare verre og verre). Ødela hele debuten og gjorde dagen helsvart. Problemet var kanskje at demperen løsnet mens jeg skjøt, men vet ikke hvilke utslag sånt har?)

Link to comment
Share on other sites

Vil nå si at jeg synes tolking og anvisning gikk veldig fint under dette aransjemanget. Det som ikke var topp og det er dem veldig klar over er nettsiden og oppfølging av resultater.Ble mye venting på søndag når det gikk som det gikk på pressen.

Dette tar dem sikkert med seg i evaluering av stevne.Men tanken bak superpressen støtter jeg.Liker at folk tenker litt nytt,Og ikke alltid dette går helt bra,Men da har dem da prøvd.Er vel ikke alle som kan si dem er feilfrie her heller om det skal se slik ut.Dette som ble skrevet om dødarbakken osv.det er jo bare pissprat,Klare en ikke såpass (det var transport for dem som ikke ville gå) så får en byne med baneskyting.Mener vi må og prøve og få fram litt av det posetive ved et aransjemang,Hva om ingen gidder og ta på seg et NM hva da?

Hørte og om en episode som hendte på en standplass som kvalifiserer til en blåveis på vedkommene,Vil ikke utdype noe mer,Men hadde jeg vært standplassleder så hadde vedkommene fått beskjed om og forlate aransjemente tvert,men raport til njff sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Det står vel ikke noe i reglene om hva som gjelder dersom standplassleder sier stans for sent. Imidlertid er ikke skytterne påbudt å bruke klokke. Det er ikke uvanlig å forholde seg tiden basert kun på vane/rutine, og anse "stans" i to sekunder som siste sjanse til å få ut det siste skuddet om du er litt sent ute. Har du skudd igjen i våpenet få sekunder før tiden er ute så ser du på blink/trådkors mens du lytter etter "Stans", du kaster neppe vekk verdifull tid med å se på en eventuell klokke. At skuddet smeller under stans, men etter at tiden er ute, er etter mitt syn ikke en feil som kan lastes skytteren. Skytteren bør da heller ikke straffes for denne feilen.

 

Reglene sier:

17.7.3 Skyting

Skytingene foregår på standplassleders kommando.

Kommandoen foregår slik:

Er skyttere klare?

Jeg sier klar om 10 sek. fra nå. (klokka startes)

Klar

Etter 5 sek: ILD

Etter 1 min. og 58 sek

Stans i 2 sek

Etter at skytteren har skutt ferdig sin serie skal han/hun forholde seg helt

i ro til standplassleder sier stans. Skudd avgitt før ild og etter stans

trekkes med beste treff.

 

Jeg synes personlig det er en uriktig avgjørelse om skytteren blir trukket poeng, dersom han skjøt på en "Stans" som var 1-2 sekunder for sen.

Nå må jeg ta forbehold om at jeg har oppfattet situasjonen korrekt. Jeg ser noen nevner noe om en forkiling og signaler fra standplassleder?

 

Synd at det ble så mye frem og tilbake på den Superpressfinalen.

Jeg fikk ikke med meg hele hovedfinalen, men det virket som den delen av arrangementet fløt fint.

 

Gratulerer til vinnerne, og også enkelte skyttere fra egen landsdel med sterke resultater. :)

Link to comment
Share on other sites

Pettern, det du skriver om dødarbakken er jeg helt enig i, den var ikke noe problem. Personer med fysiske hinder for en slik bakke fikk som sagt hjelp, så dette bør ikke være noe tema. Den episoden du nevner som du velger å ikke beskrive, var antakeligvis det vådeskuddet på hjorte standplassen. En svært stygg sak og så vidt jeg vet ble skytteren umiddelbart diskvalifisert.

 

Godt å se at det dukker opp folk som er enige med meg i hva som skulle vært gjort på superpressfinalen!

Link to comment
Share on other sites

Ja var denne episoden jeg tenkte på ja.Får håpe at øyer neste år har tatt til seg hvor fort folk blir skuffet når ting ikke er som det burde.

Jeg ser fram til neste år og jeg trur ikke opplendinga vil skuffe på aransjør siden,Lygna var et veldig bra stevne,og det er vel greit for dem som har tenkt og ha et slikt aransjemang og prøve og ta med seg det som virker topp fra andre plasser og legge det inn i sitt nm. Men løypa og figura på årets NM var knallbra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...