Jump to content

Metso, los på bjørn.


spelltiurn

Recommended Posts

I dag hadde Dielku sin første los :) Å det var ikke fuggel,men BJØRN!!

Han losa helt supert,og va ikke redd.Det var vel meg som var litt skeptisk da jeg så at det var binne med 2 unger. :shock: Bjørneungene klatra opp i et tre da losen bynte.Delku var helt nær binna flere ganger under losen.Jeg ladda om rifla til blyspiss, bare i tilfelle dette gikk i feil retning.

Binna gjorde et skinnangrep mot Dielku og da kom begge mot meg i full fart.Da ropte jeg sånn at binna stoppa.Den reiste seg på to da og så på meg mens Dielku losa videre.Han virka ikke skremt i det hele tatt.

Etter ca 15 minutter tok jeg fast Dielku og vi trakk oss vekk.

Dette var helt sinnsykt artig både for hund og eier :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 312
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Russisk-europeisk laika mine damer og herrer.... :lol::lol::lol:

Så "bamsen" har hatt los på en bamse. FOR EN DEBUT DA!!!!!

Gratulerer så mye :D

 

Herlig å høre at hundene vi har her viser gode takter.

Sleng med noen bilder av ham. Digga utseende hans og frua vart helt mo i knea :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja er jo bare en ting å si: Dielku the MAN. :)

En skikkeli konge ting å finne på, lose utav helvete på bjørn. Så det virke jo veldi lovende. :)

 

Metso har hatt ett par loser på tiur, som jeg ikke har kommet inn på før fuglene har lettet.

Å så loset han på en elgku med kalv i ca ett kvarter. Kom inn på ca 30 meter, å ropte han ut av losen. Han startet etter elgene som skvatt bra da æ ropte. Han var borte 1 minutt så kom han til mæ.

Så blir det ut i skogen til helga å se etter bjørn å fugl. Me Garmin Astro i lomma :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En liten oppdatering. Har vært på noen turer, uten noe fuglekontakt. Har hatt to elgloser, men jeg har klart å rope han ut av losen :)

Er arti å følge me på Astroen hvordan han søker å hvordan han finner tilbake etter lange søk.

I dag dro han etter revespor. Er snø nå så jeg fant sporene han fulgte. Han var over 3 km fra meg. Om han kom i kontakt vet jeg ikke, mørket kom på oss. Måtte gå utav ville fanden for å komme så nærme han at jeg klarte å få kontakt me han. Trur han sprang så mye hit å dit å i sikksakk at han fant ikke sitt eget spor tilbake. Første gang han drar så langt ut. Sporloggen ser værtfall helt vill ut. Han sprang 35 km i dag, så nu ligg han helt skutt her. :)

 

Noen bilder fra i dag

 

DSC_4165.jpg

 

DSC_4180.jpg

 

DSC_4188.jpg

 

Å når man legg sæ sånn etter å ha sprunge 35 km kan man ikke være helt go :lol:

 

DSC_4189.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Legger ut noen flere vinterbilder fra jakta. Ikke noe resultat hittil. En fin los på to elgokser hadde han. Kom innpå 70 m å fikk filmet litt før jeg ropte han utav losen. Han sprang ca 900 m etter dem før han snudde å kom tilbake.

Han er utruli gla i sne å ligger å dykker ned i sneen å koser seg stort.

 

DSC_4215640x480.jpg

 

DSC_4216640x480.jpg

 

DSC_4217640x480.jpg

 

DSC_4218640x480.jpg

 

DSC_4223640x480.jpg

 

DSC_4242640x480.jpg

 

DSC_4259640x480.jpg

 

DSC_4289640x480.jpg

 

DSC_4308640x480.jpg

 

DSC_4310640x480.jpg

 

Vi var også noen kompiser på jakt en helg. Fikk fuglefall i nærheten av spetsen. Å en spetslos på elg. Fikk filmet det også. Kommer filmklipp etterhvert.

 

DSC_4327640x480.jpg

 

DSC_4436640x480.jpg

 

DSC_4444640x480.jpg

 

DSC_4485640x480.jpg

 

Go mat å drikke hører også med.

 

DSC_4495640x480.jpg

 

DSC_4515640x480.jpg

 

DSC_4510640x480.jpg

 

Flott koie å bo i :)

 

DSC_4395640x480.jpg

Link to comment
Share on other sites

jeg har sett mye rart i fra pasvik, men en sånn ligge stilling er noe av det rarere!

 

er godt å se snøen ligger der klar til jeg kommer opp igjen fra elgjakten her sørpå uten noe snø.

 

er i bever terrenget som står klart til deg til våren nå Ben Arne. de river demninger her nesten hver uke :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da er det vel på tide med en liten oppdatering å bilder.

Sola er nå kommet sånn smått tilbake å det blir stadig lengere dager.

Vi har vært på tur i Pasvik, nesten fulltallig jaktlag, å 3 av 4 hunder var med. Go tone mellom hundene er det også. Metso å Seppo var i lag på to turer, å det gikk fint for seg :)

 

Metso å Seppo

DSC_5761.jpg

 

Viktig med skikkeli utstyr

DSC_5765.jpg

 

DSC_5770.jpg

 

DSC_5775.jpg

 

DSC_5779.jpg

 

DSC_5783.jpg

 

DSC_5789.jpg

 

Bålkos hører med

DSC_5800.jpg

 

DSC_5830.jpg

 

Badstua er også en nødvendig sak

DSC_5857.jpg

 

25 minusgrader å hundene stortrives ute

DSC_5887.jpg

 

DSC_5897.jpg

 

DSC_5899.jpg

 

DSC_5903.jpg

 

DSC_5911.jpg

 

DSC_5913.jpg

 

DSC_5920.jpg

 

DSC_5925.jpg

 

DSC_5931.jpg

 

DSC_5934.jpg

Link to comment
Share on other sites

Flott tråd dette, og takk til ”spelltiurn” for utrolig flotte bilder :)

Har tidligere hatt 2 Vestsibirske Laika, og må si jeg blir fristet til å få meg Laika igjen når jeg går gjennom denne tråden.

Har kvithund nå, men vurderer å anskaffe meg en vestlaika i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Flott Ben Arne, heldig du som har vinter å (spor)snø, her e det bare noen få minus og et par cm hvitt lag...

Er nesten håpløst å lete gaupspor nå, men vi driver rundt å leter... :)

 

Kan du ta bilde av bindingan på skian dine, lure litt på de der æ...?

Link to comment
Share on other sites

Legger ut to bilder frautstillinga. Der gikk det bare kjempegodt med Metso. 1 premie å meget god kritikk. Best i rasen å CK ( ka nu CK enn betyr?). Å 2 plass totalt på utstillinga.

Litt kort pels å steil forfoter var vel det eneste negative.

Han veier nå 22 kg å er 56 cm høy.

 

DSC_6211.jpg

 

DSC_6166.jpg

Link to comment
Share on other sites

Han er født 06102007 å bildene er tatt jamt å trutt til dags dato.

Her er ett bilde fra i dag tidlig :)

 

DSC_6379d800x600.jpg

 

"Flygehunden"! Han styrer med halen ser jeg... :D

 

Fantastisk bilde du har fått til der, meget imponerende må jeg si...

 

Hvordan får du Metso til å posere sån? Tipper han er underfora i flere døgn, å fotografen vifter med en saftig fleskebit....!

Eller er du en mester i bildemanipulering? he he...

Link to comment
Share on other sites

Hehe, du leke me mat å æ leke i skogen :mrgreen:

Neida Egil, er ganske enkelt egenli. Vi var på luftetur, å så satt jeg kameraet på serieopptak. Tar 3 bilder pr sekund da sånn ca. Ble noen bilder den turen for å si det sånn :) Å så har jeg beskjært det litt for å komme nærmere hunden. Ikke noe hokuspokus egentli. :)

 

Her er bildene fra "Take-off to flightposision"

 

DSC_6376z.jpg

 

DSC_6378z.jpg

 

DSC_6379z.jpg

Link to comment
Share on other sites

Legger ut to bilder frautstillinga. Der gikk det bare kjempegodt med Metso. 1 premie å meget god kritikk. Best i rasen å CK ( ka nu CK enn betyr?). Å 2 plass totalt på utstillinga.

Litt kort pels å steil forfoter var vel det eneste negative.

Han veier nå 22 kg å er 56 cm høy.

 

DSC_6211.jpg

 

 

Ser ut som ribbena synes gankse godt på bildet, eller tar jeg feil?

Østtispa mi er ca 59 høy, men og vil tippe hu er på samme vekta som metso, og omtrent sanmme farga. Har prøvd å fore godt opp, og hun begynner å kjennes "itt lubben"ut, men allikevel skimtes ribbeina, selv med laikapelsen. Går ut ifra det er normalt det da? Er kanskje noe som forsterkes av den pelsfarga?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er vel på tide med en liten oppdatering. Ikke så mye aktivitet i skogen enda, jeg har slitt med en dårlig rygg siden februar. Men noen små vårturer er det blitt. Å flere fremover. Lite bjørneaktivitet enda i Pasvik.

 

DSC_7843.jpg

Ett bilde av Metso å ei jente jeg er onkel til.Hun kaller bare Metso for søskenbarnet sitt :-)

 

Bilder fra Nyrud. Er ett fantastisk fugleliv der på våren.Svaner,gås å alle mulige trekkfugler er innom her. Pasvikelva åpnes tidlig her. En fantastisk opplevelse å være der.

 

DSC_8102.jpg

Brua som gikk fra Norge til Sovjetunionen under krigen.

 

DSC_8107.jpg

Russland i bakgrunnen.

 

DSC_8116.jpg

Iskanten er vi ikke helt trygg på nei :-)

 

DSC_8118.jpg

 

DSC_8136.jpg

 

DSC_8145.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...