Jump to content

Rett til å kreve kopi av våpenkort?


200sx nos

Recommended Posts

Advokater er som andre prostituerte , de gjør/ skriver det kunden deres betaler dem for . En advokat kan kreve at du danser riverdance for han, hvis han har lyst til det. Det er ikke forbudt å kreve. Du har heldigvis lov å avvise krav du mener er urimelige . Hvis namsmannen kommer med ett krav får du heller vurdere hva du skal gjøre. Hva med å spørre dine egen advokat ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ingen advokat eller har noen klare svar til deg, men jeg ville ha nektet. Å finne verdien på et våpen ut i fra våpenkort er alt fra veldig vanskelig til klin umulig. Har du feks en Blaser så står det jo ingenting om hva slags stokk du har, verdien varierer jo veldig fra grad 5 til grad 11.

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, Robinson skrev:

Advokater er som andre prostituerte , de gjør/ skriver det kunden deres betaler dem for . En advokat kan kreve at du danser riverdance for han, hvis han har lyst til det. Det er ikke forbudt å kreve. Du har heldigvis lov å avvise krav du mener er urimelige . Hvis namsmannen kommer med ett krav får du heller vurdere hva du skal gjøre. Hva med å spørre dine egen advokat ?

Ja var det eg tenkte og :-) Dei skal heller få oppgitt verdien av meg, finn.no er ikkje fasit svar på alt heller. Skal ta ein prat med advokaten min i morgen ja ;-)  

Link to comment
Share on other sites

Jeg bare tenker litt høyt her... I et slikt oppgjør, så handler det vel om at felles verdier skal deles likt? Disse våpnene er jo åpenbart dine, derav også våpenkort? Dog har jeg ikke førstehåndserfaring med dette. Uansett, kortene viser bare at det er lovlige våpen, ingen verdens ting om verdig. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, Anonymrifle skrev:

Jeg er ingen advokat eller har noen klare svar til deg, men jeg ville ha nektet. Å finne verdien på et våpen ut i fra våpenkort er alt fra veldig vanskelig til klin umulig. Har du feks en Blaser så står det jo ingenting om hva slags stokk du har, verdien varierer jo veldig fra grad 5 til grad 11.

 

Der er eg heilt enig, var derfor eg la inn innlegget og ;-) 

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, BigT skrev:

Jeg bare tenker litt høyt her... I et slikt oppgjør, så handler det vel om at felles verdier skal deles likt? Disse våpnene er jo åpenbart dine, derav også våpenkort? Dog har jeg ikke førstehåndserfaring med dette. Uansett, kortene viser bare at det er lovlige våpen, ingen verdens ting om verdig. 

 

Ja det stemmer, men alt kjøpt etter inngått ekteskap annses som "felles", derav kom dette kravet. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, bardp skrev:

Ha nå i tankene at om din motpart ikke er enig i den verdien du setter kan hun kreve å få de taksert av en uavhengig instans. Og kostnadene med det må dere nokk dele.

 

Heilt greit for meg viss ho vil det, men våpenkorta min får ho ikkje :-) 

Link to comment
Share on other sites

Vurdere verdi utfra våpenkort?

 

Jeg har våpenkort på en Holland & Holland dobbeltrifle. Våpenkortet sier ingenting om at klenodiet er en verdiløs rustklump som for tiden befinner seg i omtrent tusen smådeler, en fullstendig "basket case" inntil jeg får somlet meg til å fullføre restaureringsprosjekt. Verdianslag utfra våpenkort kunne her fort ha bommet med hundre tusen...

 

Jeg ville ha gitt dem en liste over alle våpnene, og forklart at verdi umulig kan fastsettes kun på bakgrunn av hva som står i våpenkort. Så får dere bli enige om hvordan de skal takseres.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...