Jump to content

TSS Tungsten Super Shot


HS Precision

Recommended Posts

Evt. andre kruttyper som er testet og godkjent?

Du kan bruke Longshot, men ikke 34 grains...! Vet ikke hvor det skaffes nå. Jeg kjøpte så det holdt sist gang.

 

Jeg glemte å si at "dead coyote choken" virker meget bra også på TSS. Men den største fordelen med den er at den har lang overgangskonus, slik at den ikke forstyrrer haglene nevneverdig. Vil jeg ha spredere, ja så lager jeg spredere av vismut. Av og til er det trange poster også, selv på rev.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
Loose tungsten shot for use as sinker and ballast material only

 

Er det denne setningen som du hefter deg med? Eller det faktum at produsenten helst ser at du kjøper ferdige pakker med wad etc. så de slipper søksmål mot feil bruk av ladadata? Eller kanskje henger det sammen med at "noen" :wink: har tipset de om at de nok kunne selge hagl til enkelte land som har importforbud mot alt som har med våpen å gjøre, eller få problemer med å eksportere fra land som har forbud mot eksport av alt som har med samme tema å gjøre...

 

Da er det greit å kunne kopiere overskriften og legge den med i i eksport/import papirene. Siden dykkere bruker hagl beregnet til jakt til dykking, kan vel jegere bruke hagl beregnet til dykking til jakt 8)

 

Det er samme TSS hagl.

Link to comment
Share on other sites

Artig tråd dette HS Precision.

Får virkelig lyst til å starte å lade haglepatroner selv, men leser på den tråden din "det lille haglekurset" at det er vanskelig å skaffe krutt.

Skulle vel ønske at det var enklere å skaffe en det er i dag, og setter en demper på det om man skal kjøpe inn utstyr for å lade eller ikke.

 

Kunne vært artig å hatt muligheten til å skyte på sittende rype på 40-50 meter :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
De ladedataene så fine ut, men hvor får man tak i tss wads? Ser jo at unnlimitedammo har dem, men synes prisen var stiv. noen som vet om denne selges i usa?

 

http://www.ballisticproducts.com/prodin ... =3227735US

 

Unslit=Ukuttet, dvs. du må kutte selv antall kutt du vil ha. Kutting av wad er prøve/feile metode, men er den største faktor for spredekontroll en hjemmelader har. Du kan med samme wad lage alt fra spredere(gjerne med en X sprederkork inni) til ladninger som oppfører seg som slugs.

For ladning til jakt med kaliber 12 og harde hagltyper, er denne waden nesten den eneste du trenger. Du kan kutte og dille som du vil. Mulighetene for eksperimentering med kutting er nærmest ubegrenset

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Noen som kan hjelpe meg med ladedata til kaliber 20???

 

Har hørt at TSS hadde data på sine sider, men nettsiden er jo ikke lengre tilgjenglig.

Håper noen har tatt vare på data, og har noen å dele!:)

 

Har funnet noe på UnA sine sider, men skulle gjerne hatt en snill ladning i 20/76 med doble vad for bruk i drilling.

Link to comment
Share on other sites

Hylser finner jeg på banen i dyngevis til mine tss ladninger (cheddite). Jeg bruker ladedata fra una sine sider. Det holder for meg. En ting jeg har hatt hell med er og redusere hastigheten ganske mye på de raskeste patronene, rundt 400m/sek er mere en nok. For stor fart er bare tull på disse tunge hagglene,da er straffa dårligere dekning og skuddbilde. -m-

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Vi er en kameratgjeng på 5 som lader og jakter med disse haglene. Erfaringene er udelt positive :) det eneste negative er at tss i usa ikke finnes lengre. Hagl kjøpes nå direkte fra kina der de egentlig blir laget. Prisen er relativt stiv pr skudd, men det er ingenting som matcher disse haglene. Vi har felt røy med ett skudd på 60m hold med knall og fall og gjennomskyting ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...