Jump to content

Organisere pistoler i smalt våpenskap?


bjoerkeng

Recommended Posts

Noen som har erfaringer, eller smarte løsninger når det kommer til å lagre/ henge opp pistoler i et typisk, lite og smalt PSSO våpenskap? Med et par brikker .22LR ble det plutslig lite plass på gulvet.

 

Sitter å ser etter noe som jeg helst kunna utnytta veggplassen i skapet med, ettersom jeg kun har et ''langt'' våpen. Veggene er nå også de eneste plassene jeg har å gå på.

 

Edited by bjoerkeng
Link to comment
Share on other sites

Er det en hylle på toppen finnes det billige pistolracks som lagrer 5 våpen stående per modul. En annen versjon er hylster som henger på innsiden av døra, evt magneter. 

 

Jeg har fått plass til 30 pistoler og revolvere i den største safen min på den måten - på toppen av over 50 langvåpen og et lass med magasiner og annet utstyr.

Link to comment
Share on other sites

Tester denne løsninga enn så lenge. Kommer til å lage noe bedre etterhvert, med flere hyller/holdere i døra.

 

Dette er ei skøytemuffe med feste, som er festet gjennom plata i døra.

28951297_10160078149875285_1040255883843469312_n.jpg.7fd50f4749d840e2c910a57774cf6ff1.jpg

 

Eller kjøpe nytt skap :D

Edited by mro
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke magnet er super smart, jobber som mekaniker, og magnetisk verktøy kan være en befrielse og en forbannelse. Henger du verktøy på en magnet over litt tid, så samler det magnetisk støv etterhvert, jeg ville vertfall ikke hatt magnetiserte våpen som samla støv å dritt til slipepasta

Link to comment
Share on other sites

Hjemmelagde hyller fungerer for meg.

Skjær passelige hyller av en hobbyplate e.l. Oversiden kan du kle med mosegummi for å få en mykere overflate.  Jernia har møbelvinkler med slett bakside som kan limes på skapveggen inni skapet med Casco Superfix e.l. slik at hyllen kan legges oppå disse.20181018_205158.jpg.bd3b4a01ec46436cca5d9eaa6ec10d5b.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...