Jump to content

Pris magasin til Shultz og Larsen


Odd Rune

Recommended Posts

Jeg synes magasiner generelt er priset høyt. Her er det iallefall et skikkelig stålmagasin det er snakk om. Men det er faktisk ikke så uvanlig at prisen for et ekstra magasin ligger rundt 10% av prisen for komplett rifle.....

De fleste som kjøper ekstra magasin har trolig mistet det gamle. Og da kan produsenten få solgt produktet, selv om prisen er drøy....

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er dyrt for et magasin som i tillegg skramler og er mindre egnet til lydløs jakt. 

Men det er av stål og ikke plastic fantastic. 

Du kan jo høre med Våpensmia på Dokka, de reklamerer med både løp og magasin. 

Edited by Swift
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Rifler til 15-20-25 tusen kan vi kjøpe uten å klage(ok noen klager på det også), men lusne 1500kr for et ekstra magasin som varer i 20+ år, det er "landeveisrøveri". Foreslår du selger S&L rifla, kjøper ei brukt Remington 700, og kjøper magasinsett til den. Det koster 1500kr og du betaler bare ca 500kr for ekstra magasiner videre :) 

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg betalte i underkant av 1k for ett ekstra magasin (stål) til min 1771 Anschutz modell. Stål magasin til CZ455 kosta vel ca 500.

Ekstra "magasin" (avtrekkerhus m plast innlegg for kaliber XY) til Blaser R8 derimot....det er i en annen liga hva pris angår. Ingen grunn til å klage her :P

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Odd Rune skrev:

Mas-36:

Hva slags tone er det du bruker? 

Hat du ikke kontroll? 

Har full kontroll ;) Har slått meg til ro med at dette er en dyr hobby. Men blir oppgitt over folk som klager på at ting koster penger. Alt koster penger, noe mer enn andre.

At Sauer 200STR har magasiner til 3-400kr har ingenting å si for de som ikke har det. Kan du ikke bruke slike magasiner må du betale det det koster om du må bytte det ut. Men hvor ofte bytter du magasin på rifla da? Jeg har enda ikke slitt ut et magasin, ikke har jeg mistet noen heller.

 

Kan jo se slik på det også. Hvorfor skal jeg betale 20-30 tusen for et S&B kikkertsikte når jeg kan få en Kina kikkert til 2-3 tusen? Kinakikkerten vil gjør 99% av det S&B kikkerten ;) Er det da rett at den koster 10 ganger mer?

 

Nei da sier jeg, ta valget og betal det det koster. Slutt å klag på at det er dyrt :P

Edited by Mas-36
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...