Jump to content

Veidinn er ikke mer


Per-S

Recommended Posts

En trist melding til Kammerets ivrige patronsamlere.

Veidin døde i går etter en tids sykeleie. Han har lagt på sykehus i noen måneder, og derfor har han ikke kunnet være aktiv.

Fred over hans minne.

Han gravlegges 27juli kl 1200 i Haugesund

Link to comment
Share on other sites

Det er rett og slett sørgelig hvor mye som går tapt med denne store mannens bortgang. Jon brukte utrolig mye tid og krefter på få å meg med på NVS, SARA, møter, messer.. utallige timer brukt oppe på "gutterommet". Selv om det var gulvkaldt og lyset kanskje ikke var det beste har jeg lært enormt mye der oppe, blant patroner, norske sluker, og sabelbajonetter. Telefonsamtalene om løst og fast varte sjeldent kortere enn en halvtime. Alskens dumme spørsmål om norsk våpenhistorie, hjortejakt, og yrkesvalg ble besvart med tålmod og innsikt. 

 

En god venn og en engasjert mentor er gått bort.

Takk for alt.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Veldig trist melding! 

 

Jon var sensor på jegerprøven når jeg tok den. Han hadde veldig store kunnskaper om alt innen jakt og skyting, våpen og patroner, han var en veldig god jeger og skytter. Han var ofte innom på skytterbanen, ikke alltid for å skyte, men like mye for å se og prate med kjente i miljøet. Han vil bli savnet av mange. Fred over hans minne.

Link to comment
Share on other sites

Dette er bare trist, jeg med flere her vil savne hans kunnskap og innspill. Han hadde mye å lære bort. Når det er nevnt så har han et navn som vil bli husket i andre fora og som videre vil bli stående som fakta. Han har satt sine spor vi kan høste av. Takk for alt Jon, "Veidinn". 

Edited by Vaquero
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

http://www.kvf.no/ammo-hoved.php

Jon Steinsnes har bidratt med mye bilder på denne siden til Kongsberg våpenhistoriske forening. Han har satt sine spor i et spesielt tema. Bak alt det han visste om ligger det mange år med innsanking av informasjon og ikke minst berge mange av de få gjenstandene for ettertiden. Mye norsk våpen og industrihistorie.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...