Jump to content

pumphagle til under 4000kr?


offshoremann

Recommended Posts

Jag har sagt det før, og jeg sier det igjen, høyt og tydelig, siden en god ting ikke kan sies for ofte. Og siden det er fredag ettermiddag tar vi det i kor. Stem i, alle sammen:

 

Remington Model 870 :)

 

Følg med på tilbudene, eller kjøp pent brukt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan på det varmeste anbefale Remington 870 Express pumpehagler. Jeg har en slik som jeg kjøpte i 1994 og den har fungert helt utmerket hele tiden. Jeg har skutt flere tusener av skudd på bane og en del på jakt også. Hagla spiser det meste av ammunisjon og tåler en støyt. Enkel å demontere for pussing og enkelt å få service om nødvendig. Jakt og Friluft i Arendal selger denne som nevnt nå for kun 2500 kr og det er sinnsykt billig for en slik god hagle.

Finnes også et hav av tilleggsutstyr på internett til denne hagletypen.

Beste sjøfuglhaglen jeg har eid noen gang :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nødt til å skrive noen lovord om Remington 870 :D !

 

Jeg kjøpte en slik en for 14 år siden. Den har vært med på all slags jakt fra rådyr til sjøfugljakt i kajakk. Jeg skal ikke påstå at det er en pen hagle, men det er ingen tvil om at den duger til all haglejakt i Norge. Den kan plukkes fra hverandre på svært kort tid for rengjøring. www.midway.no har et rått utvalg av skjefter, løp og deler. Pluss enn masse stæsj som man strengt tatt ikke har bruk for, men som man gjerne får lyst på... :roll: .

 

Som jeg nevnte i en annen tråd, så kjøpte jeg noen år senere en adskillig dyrere hagle. Jeg var sikker på at denne skulle hjelpe meg til å skyte bedre og fylle fryseren på rekordtid :roll: . Etter noen runder på banen skjøt jeg fortsatt tre duer mer per serie med 870'en... Dette har selvfølgelig noe med hva man er vant til å gjøre, men jeg kan fortsatt ikke si at jeg skyter bedre med "ny-hagla" enn 870'en :) .

 

Finnishen på haglen er temmelig røff. Jeg har ofte kommet hjem med en brun hagle, men en runde med en oljevåt fille fikser dette i løpet av minutter. De gangene haglen skal ligge på kajakk dekket, så kliner jeg den inn med WD-40. Den holder godt på oljen, og etter bruk demonterer jeg den og skyller den under skikkelig varmt vann i dusjen. Etter dette får den tørke og en runde med en oljefille. Jeg skal ikke påstå at den fortsatt ser ut som den er ny, men faktisk har den beholdt mer av sin finnish enn "ny-haga".

 

Lykke til uansett hva du måtte velge :D !

Link to comment
Share on other sites

Løp og kjøp! Ta helikopter-taxi om nødvendig. :lol:

 

våpensøknaden bli sendt so fort ej berører landjorda igjen :lol: mange som anbefala remington hagla,so satsa på den ja :D

 

En utmerket avgjørelse min herre :wink: .

 

Jeg glemte å nevne det beste med 870'n: Alle utenforstående ikke jegere/ skyttere som utbryter "Hæ! Jakter du med PUMPEHAGLE!?! Blir det ikke bare kjøttdeig igjen av rypa da????" :lol: .

Link to comment
Share on other sites

jeg må bare spørre,hvorfor skal du ha pump hagle? er det ikke mye kjekkere med halvauto?

du har sikkert en god grunn,jeg ville bare hvite den (har ikke så mye peiling) :lol::wink:

 

I det prissjiktet som nevnes, så tror jeg nok at en pumpehagle er til å foretrekke med tanke på driftssikkerhet. Kan du bevege armene, så smeller det :D .

Link to comment
Share on other sites

jeg må bare spørre,hvorfor skal du ha pump hagle? er det ikke mye kjekkere med halvauto?

du har sikkert en god grunn,jeg ville bare hvite den (har ikke så mye peiling) :lol::wink:

 

hehe :D litt pga pris.. og pumphagler er vel meir driftsikre+dei e steikje tøffe :D:D:D e vel litt utseendefixert når det gjeld våpen.. ha du sett salongrifla mi so hadde du forstått det :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Jeg har også vært på utkikk etter ei grei gåsehagle, og Rem 870 ser ut til å være svaret.

Er synth utgaven bedre egnet for fjæresteinene enn den med tresokk tro ?

 

Det er ikke svaret.. det er fasiten.. ;)

Synth tåler naturlig nok sjøsprøyten bedre enn treverket så det er ikke så mye å være i tvil om dersom

dette er hovedbruksområde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...