Jump to content

Kniv til og åpne forsendelser!


R.R.J

Recommended Posts

Hei. Har lyst og kjøpe meg en ny kniv, til og åpne forsendelser med, altså pakker fra posten og sånt. Gjerne en som er liten og praktisk, litt stilig design/form/farge, og til en grei nok pris. Tenker vel på en 3-400 kroner, har ikke tenkt og kjøpe til flere tusen :shock:

Link to comment
Share on other sites

Hehe nei jaktlykke, må kunne skjære da :P Men takk for ideèn, kanskje en julegave det der? :D

 

Takk for linken Edward, men tenkte vel helst på Norske butikker, desverre. Også gjerne 'litt' større, tenkte mer på foldekniv størrelse, evt. Swiss Army basic størrelse e.l

 

Uff, blitt vanskelig jeg nå, heh :o

Link to comment
Share on other sites

Tja. Joda, er vel noe sånt det må bli da, hehe. Jeg hadde mer lyst på en litt mer sånn kniv kniv jeg da, altså med fast slipt blad og greier, ikke skalpell hehe. Men, det er vel kanskje skalpell bladene som er best egnet til mitt formål, vet ikke hvor godt foldekniver er til slikt da.

 

Men har en slik da, tapet kniv er det, men samme blad, kanskje ikke like langt ute med bladet som den der da. Er vel kanskje bare bortkasta penger å kjøpe sånn foldekniv, eller hva sier dere ? :oops: Er liksom det at jeg har lyst på en ny kniv som er litt stilig, og alikevel praktisk. Ok, er kanskje en dårlig unnskyldning for og si at jeg vil ha en ny kniv, fordi jeg synest de er fine, men alikevel at den kan ha en nytteverdi :lol: (får jo pakker av og til)

Link to comment
Share on other sites

Tja. Joda, er vel noe sånt det må bli da, hehe. Jeg hadde mer lyst på en litt mer sånn kniv kniv jeg da, altså med fast slipt blad og greier

:idea: Å ja, du trenger en unnskyldning for å kjøpe en søt, liten kniv! Hvorfor sa du ikke det med en gang? Fällkniven lager mange snacksy kniver fra stort til smått, med fast blad og foldeblad. Godt stål. Hva med en U1? Jeg for min del har en Modell P og liker den godt. P kan også åpnes med en hånd, det er veldig praktisk.

 

Det finnes selvsagt billige enhåndsfoldere her&der, min første kosta en drøy hundrelapp på ei messe en gang. Den har antakeligvis noe billig 440-stål i bladet, den blir bare sånn måtelig skarp og holder dårlig på eggen. Men den er mer enn god nok til å åpne pakker med og har belteklips på håndtaket.

Link to comment
Share on other sites

papirskjæring virker mer sløvende på knivegger enn mange er klar over

Papir er ille, og papp er helt gudsforjævlig.

Skal du åpne pappesker hele dagen, tror jeg du vil bli særdeles misfornøyd med en vanlig kniv i billig stål. Mitt råd er enten en superbillig arbeidskniv med utskiftbare blader, eller en superdyr greie i pulverstål.

Link to comment
Share on other sites

papirskjæring virker mer sløvende på knivegger enn mange er klar over

Papir er ille, og papp er helt gudsforjævlig.

Skal du åpne pappesker hele dagen, tror jeg du vil bli særdeles misfornøyd med en vanlig kniv i billig stål. Mitt råd er enten en superbillig arbeidskniv med utskiftbare blader, eller en superdyr greie i pulverstål.

 

Du har jo kartongåpnere:

kartongapner

Eller noe som dette:

as1

 

Men økonomien tatt i betraktning så er nok et eller annet laga fra et gammel HSS-sagblad et greit alternativ til customkniver i pulverstål.

F.eks.:

http://www.nisi.no/kniver.html

En tollekniv er et godt utgangspunkt for en EDC :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker en enkel gartnerkniv, kjøpt på Europris for 69 kroner. Den kommer fra verdens største knivfabrikk, "Stainless steel" og har et blad som er krummet den "gærne veien" for å beskjære roser og potteplanter. Den er lynkvass og gjør vei i vellinga med papp, teijp og papir, og er fin å åpne med, fordi den ikke skader innholdet så lett som stikk-knivene er designet for å gjøre.

 

Den kommer til å vare dobbelt så lenge som meg.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...