magn(e)um Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Jeg har et problem med at alle jaktbuksene mine er for korte. Når jeg sitter på post renner regnet ned i støvlene, og det synes jeg er et ganske dårlig konsept... Har prøvd å kjøpe buksene 1-2 nummer for store, men da blir det som å gå i et telt, ikke optimalt det heller. Er det noen som vet om noen lager noe som kan passe meg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Du er litt langbeint, kanskje? Ta buksene utenpå støvleskaftene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carFun Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Jeg og far min, er begge lange, over 195 å vi bruker Härkila Lappmark buksa, får den med extra lange ben mener jeg å huske, så den funker vertfal for oss Slitestyker på den buksa syns jeg også er bra, tåler sprut og gnister fra bål også. Er vel sikkert andre typer og merker som man kan spesifisere til å væe extra lange i beina Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magn(e)um Posted October 11, 2008 Author Share Posted October 11, 2008 Du er litt langbeint, kanskje? Ta buksene utenpå støvleskaftene. Det er jo ingen grunn til å ha buksene oppi støvlene (jeg foretrekker forøvrig Lundhags eller M77), om det regner eller ikke. For å forklare litt bedre: Problemet er at buksene ikke rekker ned til støvlene når jeg sitter på post, ja det er mulig jeg er litt for lang i lortafallet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulf Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Både Sweedteam og Harkila har bukser leverer buksene sine med ekstra benlengde. Se på hjemmesiden deres. Tror begge importeres/forhandles av Seeland. U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Flere av Bergans sine bukser kan leveres i både ekstra lang og ekstra kort benlengde! Sjekk www.bergans.no for å se hvilke Med Bergans kan du ikke gå feil uansett, mener nå jeg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnlight 338WM Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Både Sweedteam og Harkila har bukser leverer buksene sine med ekstra benlengde. Se på hjemmesiden deres. Tror begge importeres/forhandles av Seeland. U Bruker selv Sweedteam buksa, å den rekker iverfall helt ned. God kvalitet er det okså på den. Importeres av www.norteamengross.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
44two Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Mi løysing...gamasjar! Funkar kvar gong... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magn(e)um Posted October 12, 2008 Author Share Posted October 12, 2008 Mange gode forslag, det ser ut som jeg kan få en bukse som passer neste gang! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnum_mauser Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Härkilla sine modeller har ganske lange bein. Eg har hatt ei Härkilla extreme i fleire år, som eg blei veldig glad i, og den modellen har bra beinlengde, samt ein kan få den med ekstra lange bein, dersom det blir nødvendig. Den koster litt, men slitestyrken er upåklagelig. Buksa er trekt med skinn i forkant, så den tåler utruleg hardt bruk også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poacher Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Har Härkila Lappmark std. lengde på bena, og det er for kort når du sitter på post Da når buksa akkurat ned til Chiruca støvlen min... Da gjerne med ei glippe imellom. Kommer aldri til å kjøpe bukse igjen uten at den har extra lang benlengde.... Ellers er buksa dønn solid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pryzer Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Om ikke jeg tar helt feil kan man få Norrøna til å spesialsy ekstra lengde på bukser du kjøper nye hos dem. Tror det koster rundt kr 500 ekstra. Blir jeg sterkt å vurdere neste bukse jeg skal ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grå Æljebikkje Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 (edited) Hei! Har min 3.Norrønna bukse med spesialbest lange bein,topp!! Har hatt 2 Dovre bukser og 1 Finnskogen. Norrønna er et bra alternativ etter min mening. Har hatt Lappmarksbukse fra Harkila, brukt 2 ganger tung og varm som f... Passer nok best til hjåsåjegerar og vinterjakt Edited October 13, 2008 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taiko Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Har Härkila Lappmark std. lengde på bena, og det er for kort når du sitter på post Da når buksa akkurat ned til Chiruca støvlen min... Da gjerne med ei glippe imellom.Kommer aldri til å kjøpe bukse igjen uten at den har extra lang benlengde.... Ellers er buksa dønn solid. Lappmark er dessverre på vei ut men prohunter fra samme produsent er vell så bra Denne fåes også med ekstra benlengde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mullins Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 http://www.norteamengros.no/shop/index.htm De har salg på utgående bukser osv om dagen og det er gode priser på det, mye bra for en god pris der og rask service fra han . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
videlgen Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Jeg har et problem med at alle jaktbuksene mine er for korte. Når jeg sitter på post renner regnet ned i støvlene, og det synes jeg er et ganske dårlig konsept... Har prøvd å kjøpe buksene 1-2 nummer for store, men da blir det som å gå i et telt, ikke optimalt det heller. Er det noen som vet om noen lager noe som kan passe meg? Kunne du lagt ut et bilde av deg selv (kunne ikke dy meg ) unnskyld ! Har en Härkila lappmarksbukse i normal lengde,tror jeg ! den er brukt i ti år på elgjakt og er nærmest uslitelig ! Tror den kan være et godt valg ! lykke til med buksevalget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts