Jump to content

jaktbukse med lange bein?


magn(e)um

Recommended Posts

Jeg har et problem med at alle jaktbuksene mine er for korte. Når jeg sitter på post renner regnet ned i støvlene, og det synes jeg er et ganske dårlig konsept... Har prøvd å kjøpe buksene 1-2 nummer for store, men da blir det som å gå i et telt, ikke optimalt det heller.

 

Er det noen som vet om noen lager noe som kan passe meg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg og far min, er begge lange, over 195 å vi bruker Härkila Lappmark buksa, får den med extra lange ben mener jeg å huske, så den funker vertfal for oss :)

Slitestyker på den buksa syns jeg også er bra, tåler sprut og gnister fra bål også.

 

Er vel sikkert andre typer og merker som man kan spesifisere til å væe extra lange i beina

Link to comment
Share on other sites

Du er litt langbeint, kanskje? :mrgreen:

Ta buksene utenpå støvleskaftene.

 

Det er jo ingen grunn til å ha buksene oppi støvlene (jeg foretrekker forøvrig Lundhags eller M77), om det regner eller ikke.

 

For å forklare litt bedre: Problemet er at buksene ikke rekker ned til støvlene når jeg sitter på post, ja det er mulig jeg er litt for lang i lortafallet...

Link to comment
Share on other sites

Härkilla sine modeller har ganske lange bein. Eg har hatt ei Härkilla extreme i fleire år, som eg blei veldig glad i, og den modellen har bra beinlengde, samt ein kan få den med ekstra lange bein, dersom det blir nødvendig. Den koster litt, men slitestyrken er upåklagelig. Buksa er trekt med skinn i forkant, så den tåler utruleg hardt bruk også.

Link to comment
Share on other sites

Har Härkila Lappmark std. lengde på bena, og det er for kort når du sitter på post :twisted: Da når buksa akkurat ned til Chiruca støvlen min... Da gjerne med ei glippe imellom.

Kommer aldri til å kjøpe bukse igjen uten at den har extra lang benlengde.... Ellers er buksa dønn solid.

Link to comment
Share on other sites

Har Härkila Lappmark std. lengde på bena, og det er for kort når du sitter på post :twisted: Da når buksa akkurat ned til Chiruca støvlen min... Da gjerne med ei glippe imellom.

Kommer aldri til å kjøpe bukse igjen uten at den har extra lang benlengde.... Ellers er buksa dønn solid.

Lappmark er dessverre på vei ut :( men prohunter fra samme produsent er vell så bra :)

Denne fåes også med ekstra benlengde :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et problem med at alle jaktbuksene mine er for korte. Når jeg sitter på post renner regnet ned i støvlene, og det synes jeg er et ganske dårlig konsept... Har prøvd å kjøpe buksene 1-2 nummer for store, men da blir det som å gå i et telt, ikke optimalt det heller.

 

Er det noen som vet om noen lager noe som kan passe meg?

 

 

Kunne du lagt ut et bilde av deg selv :lol: (kunne ikke dy meg ) unnskyld !

 

Har en Härkila lappmarksbukse i normal lengde,tror jeg ! den er brukt i ti år på elgjakt og er nærmest uslitelig !

Tror den kan være et godt valg ! lykke til med buksevalget :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...