Jump to content

Drømmetrofe Afrika.


sth

Recommended Posts

Lord Derby Eland

Bøffel

Bongo

Nyala

Vaal Rhebok

 

er drømmedyrene som jeg ønsker i det minste å jakte og skyte en gang.

 

Så har jeg en liste med dyr som sannsynligvis alltid vil ligge tynt an om sjansen skulle by seg mens jeg er på smygjakt med bue:

 

Warthog

Impala

Bushbuck

Steenbok

Springbok

Link to comment
Share on other sites

Hyene

Leopard

Hippo

Zebra

Noplis :mrgreen:

 

Kun de fire første jeg vet jeg ville jakta, den siste er vel forståelig nok en spøk? :)

 

Hyene: Dette dyret skremmer vettet av meg, har sett film og lest litt om denne jævelen og den er mer og mer respektsettende.

Leopard: eksotisk og utfordrende

Hippo: vet lite men det man har sett av film trigger et eller annet

Zebra: Afrikas villrein

Link to comment
Share on other sites

1 Bongo

2 Sitatunga

3 STOR impala (over 26")

4 En, eller helst flere, av "the thiny ten"

5 Bøffel (ordner seg forhåpentligvis i løpet av året)

 

Og skulle det dukke opp en stor (60"+) kudu igjen, ryker det nok noen daler... 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg har ikke noen drømme troféer. Jeg vil nemlig ikke fremheve noen arter. Jeg har derimot en drømme jakt, og det vil alltid være min neste jakt. Og min neste jakt osv... Om det er på bøffel, kudu eller steenbok spiller ingen rolle...

Jakten og dens utfordring spenning og opplevelser er nemlig for meg det som for meg er viktig

Et trofé er kun et minne fra en jakt. Og det er faktisk ikke alltid at de store trofeene gir de beste, største og minnerike opplevelsene...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har fått en hangup på gris, og ønsker meg Giant forest hog og Red river hog.

Kan få begge artene i Sentral Afrikanske republikk.. Men det er jo ikke akkurat safe der om dagen.

 

Har også lyst på en Lechwe, Nyala og en Waterbuck.

Litt lettere å få tak i de.. Så det blir nok neste tur :-)

Link to comment
Share on other sites

Rino er inne på noe vesntlig vedr. jakta og jaktens sjel.

Kan ikke si annet en at jeg slutter meg til dette synet.

Hver jakt i seg selv er den jakta, og gir de minnene, jeg jakter gjerne en Impala jeg da dette er like spennende for meg når jakta foregår som jakt og ikke som bilkjøring med innlagt skyting mot vilt.

 

Jakta er heller ikke for meg noen penisforlenger, enten det gjelder prisen eller størrelsen på eventuelle trofeer.

Men selvsagt når økonomien er der så vil jo en bøffel og flere av big five være aktuelt.

Men prisen er for høg på Bøffel til at jeg vil betale 100000 for skyte en slik, det er da mitt valg, og hva andre gjør for bli deres sak.

Tror faktisk det er like mye spenning og opplevelse å jakte en Eland til fots..

Link to comment
Share on other sites

Om det skulle bli enda en tur til Namibia vil Shona Hunting Adventure være selvskrevet outfitter, og mountain zebra stå øverst på ønskelista.

Og grunnen er ganske enkelt den utfordringen det gir å jakte på de i det kuperte område rundt Huab River hvor gjerder ikke eksisterer og viltet kommer og går som de vil.

OK da....skulle jeg komme på sporet ev en flott kudu ville nok fristelsen bli stor :mrgreen:

I tillegg er jo vortesvin og bavianer alltid "game of oportunity".

Link to comment
Share on other sites

Kunne også tenkt meg å prøve Shona selv også Seawolf.

Nå jakter jeg på en av nabofarmene og har det på samme måten du beskriver.

Vi bor i canvastelt på ekte clasisk afrika vis og kan sitte i teltåpningen og høre på løvene brøler i soloppgangen, det kan rett og slett ikke bli bedre.

For så å komme seg til ett eller annet vatningshull og finne spor fra natten på en Eland eller Hartmanns sebra og følge disse til fots utover dagen, det er det optimale for meg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jaktdagen din når du endelig nyter din sundowner ved leirbålet har hatt innslag av bevissthet, spenning, forventninger, støv, svette, adrenalin, hete, fine rifler, vennskap, trette ben og den afrikanske bushen.....

Da spiller det liten rolle om du har jaktet Steenbok Eland eller bøffel.

Dagen har likevel vært perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å komme igjen, Hallgeir og Arild. :)

 

Kom hjem fra Namibia i går. Syv jegere skjøt over 60 vilt, sjakaler inkl., og bl.a. to hyener, to sjiraffer, fire fjellsebraer, en eland, fine kuduer, flere oryx, to hartebeest, stenbok og bavianer mm.

 

Traff også Maris Burger i Wdk, Hallgeir. Skulle hilse. :)

Link to comment
Share on other sites

Nei, Arild, jeg var ikke på Tualuka i det hele tatt denne gangen. Vi var åtte jegere og to grupper. Ei gruppe begynte på Krumneck, en fantastisk flott kvegfarm, den andre gruppa begynte på TualukA, og så avsluttet vi alle på Okazeni.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...