Jump to content

Feltskyting på frimerker(eller luftpistolskiver) igjen


410rigby

Recommended Posts

Rørtenger som min GSP burde ikke vare i feltløypa. Bort med de anatomiske sjeftene og ha det som feks Militær, lignende sjeftesider. Så kan vi skyte med disse enhåndsgreiene på banen der de hører hjemme. Bort med .32S&W long også, typisk banekaliber skudd fra typiske banevåpen.

 

Gjeninnfør svakeste hånd, mer svingskiver og andre bevegelige skiver i løypa. Mer variasjon mellom litt større skiver og 6 sek skytetid så det ikke kun blir frimerkeskyting som altfor store deler av løypa SP/SR NM var i år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Poenget med tvungen to hånds er så enkelt som at der er de som har fordeler av enhånds, og det er de som har fordeler av tvungen tohånds. Siden vi ikke skyter fri på alle standplasser, og skytetekniske momenter faktisk er en del av de som skal utfordres i en feltløype. Så bør der være like mange tvungne to hånds, som tvungne enhånds i Militær og revolver. Eller i tilfelle Fin/Grov bytte ut en eller flere fri med tvungen tohånds.

 

Der er nok av de som sliter med dette til at det er med på å jamne ut vanskelighetsgraden totalt sett for alle deltakere. Det skal ikke være slik at de som skyter best med enhånd skal ha spesielle fordeler fremfor de som skyter best med to hånd. Men viktigst er det at man da får skilt mellom gode enhåndskyttere og de som er gode med alt. Alsidighet skal belønnes i en feltløype, den skal ikke være en utendørs versjon av baneprogrammene.

 

Variasjon er sunt og trekker flere folk i lengden, trikset er å sette vanskelighetsgraden dit at de antatt beste A skyttere akkurat fyller, og så ramler man jamnt av hele veien ned. (I en ideell verden er det det man strever etter å oppnå).

 

Personlig er jeg for å forby anatomiske grep i Grovfelt, for å bli kvitt Matchvåpen for bane i grenen.

Link to comment
Share on other sites

Tror dere virkelig at listene hadde sett anderledes ut hvis dere hadde fjernet anatomiske skjefter i flet? Samme med faktor i grov, hva vil dere oppnå?

 

Hva er så ille med å ha det som i dag? Eller kanskje vi skulle åpnet opp enda mer, tillate alle type våpen og ikke legge noen begrensinger overhode. Ville listene sett anderledes ut da mon tro?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Niks, Njet osv. Men vi ville ha skilt felt lenger bort fra bane, med større mulighet til å utvikle felt videre. I dag hemmer banetilknytningen med stadige forsøk på å gjøre felt mer lik baneprogrammene, klart feil vei i utviklingen. Vi bør gå lenger mot action enn bane skyting. Kort sagt, felt må bli tydligere på hva det er. Og kunne selges inn som god moro, samtidig som banene skiller.

 

I dag er det lett for å bli mest baneskyting eller mest moro, med å kvitt seg med matchvåpna (Mener Anatomiske grep) vil vi kunne ha det både moro og kunne skille på skytterne. De eneste som vil merke noe til de er oss med matchvåpen, og der vil de fleste kunne ha ett eget "Felt" skjefte om de ikke vil ha ett ekstra våpen. Og alle med x-esser ville ha topp konkurransekraftige våpen rett ut av esken.

 

P.s. Jeg skyter alt, både bane og felt. Alt har sin sjarm, men jeg synes noe av sjarmen med felt er kasterert bort med så store forskjeller på våpen mellom fin og militær. Fin burde etter mitt syn vert en trenings/forberedelse program for Grov og Militær.

 

Eller sysler jeg med tanken (Sånn helt på si når hjernen går litt ekstra sakte) om at Revolver burde få egne klasser for Fin og Grov. (Tre program for Pistol, tre program for Revolver, samt 1S som i dag). Det burde dekke opp det meste, og gi mye moro. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Enig med Kjetil.. De beste vinner uansett... Og de beste er som regel de som aksepterer ting som de er, og bruker energien på å trene i stedet for å diskutere :winke1:

 

Når det gjelder grovpistol er jo det en øvelse som er der fordi det rett og slett er en internasjonal pistol, og ønsker dere å endre på den ved å innføre faktor er det bra er det bare å kontakte ISSF... Faktor i grov er jo uansett bare tull, det blir enda mere å passe på og har ingen praktisk betydning.

 

Når det gjelder anatomiske skjefter er det jo fritt opp til dem som hyler over problemet med å skyte tohånds å kjøpe seg en Ruger, Browning Buckmark el. lignende..... De 20 beste på NM skyter nok uansett med anatomiske skjefter, så lykke til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dårligste hånd er borte, la det forbli slik... :mrgreen:

 

Fin revolver støttes fullt ut. Legg restriksjoner på skjeftet ( symmetriske ) så har vi en klasse som ikke kan tukles til med en masse rallemikk. 22 og 32 kan kanskje gå i samme klasse ?

Litt tidlig på morran ?

Link to comment
Share on other sites

Hva med å fjerne grov fra felt programmert, og heller opprette en "grov-militær" for militærvåpen i cal 40 - 50 med et rimelig faktorkrav på 160 - 170. I dag er jo ikke cal 45 tillatt i grov felt. Så kan alle de flotte 1911-45'ene få konkurrere i litt større skala enn bare hos ildsjelene på NOP Dal og deres likesinnede. Finfelt kan beholdes som den er siden den også fungerer som en rekrutteringsdisiplin for yngre skyttere. Jeg mener generelt at banevåpen med anatomiske skjefter hører til baneøvelsene og feltvåpen er våpen som i utgangspunktet har symeriske skjefter og laget for feltmessig en og tohåndsskyting på felt figurer.

Link to comment
Share on other sites

Anatomiskeskjefter er i seg selv ikke noe problem i dag (skyter selv med det). Problemet er at Baneprogrammene forsøker og til en hvis del har klart å elge seg innpå feltprogrammene.

Jeg minner om at felgprogrammene er nasjonale, og at issf ikke har noe som helst med de å gjøre. :wink:

 

Ellers en god ide å la fin revolver være 22lr-32. Og slik gjøre det til kun en ekstra klasse.

 

Faktorkrav til grov er uansett bare tull.

Link to comment
Share on other sites

Men av hensyn til sikkerheten ble dårligste hand fjernet.

Hva om det hadde oppstått tvilsome situasjoner med beste hand eller begge hender, skulle de øvelse også fjernes da ? :mrgreen:

 

Jeg opplevde aldri noen farlige situasjoner på grunn av dette, men jeg har jo bare vært pistolskytter siden 1987 så jeg har vel ikke fått med meg alt...

Har heller aldri opplevd noen farlige situasjoner som følge av at det ble skutt med "dårligste hånd" , men har ofte sett folk som burde vært fjernet fra feltløypa av standplassleder, men det er vi for feige til å ta den avgjørelsen.

Så kunne de ha kommet tilbake når de forsto hvorfor de utgjorde en fare for seg selv og andre :D

Link to comment
Share on other sites

 

Vi har jo faktorkrav i Militær, så da burde det ikke være noe stort problem å ha et faktorkrav i Grov-militær (som erstatter dagens Grovfelt disiplin). Det er helt riktig og et godt poeng at feltøvelsene er nasjonale øvelser, ikke engang spesielt godt tilpasset et felles nordisk reglement, så det skulle ikke være spesielle grunner til at feltprogrammet skal adoptere våpen tilpasset ISSF reglementet.

Det burde også kanskje stilles noen spørsmålstegn ved at vi nå er i ferd med å standardiserer feltløypa for at vi skal måle feltferdigheter gjennom en hel sesong... Dette tar vel noe av særpreget og sjarmen fra feltskyting - på den annen side ser jeg jo helt klart utfordringene ved å arrangere feltkonkurranser med krevende og fantasifulle standplasser med mange målgrupper og bevegelige mål.

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis det blir slik at feltløypa skal standariseres så finner jeg meg en annen hobby, det er det jo det som er gøy med felt at det er forskjellige baner på hvert stevne.

Jeg vil også få feltskyting lengst mulig vekk fra baneskyting, vekk med frimerker med innertreff og heller kortere skytetider, litt større blinker og gjerne opp mot 100 meters avstand på de lengste holda..

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel strengt tatt opp til klubbene å lage mere Felt og mindre Bane i løypa så det er vel ikke noe Fagkomite har noe med, alt vedrørende hvilke våpen som kan brukes i så er vel reglene ganske forskjellige fra land til land når det kommer til avtrekkstopp ihvertfall ? så en gjennomgamg av regler er kanskje greit så vi får de samme reglene "all over"

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg skutt Felt i bare to år, så det kan hende jeg banner i kirka her...

 

For meg virker det som programmene og feltløypene er satt for å lure baneskytterne ut så de kan få seg litt mosjon og frisk luft.

 

Gikk siste stevne i SR med en standard umodifisert Colt DS i en løype som bare ble fylt i Fin. Meget lite tilfredsstillende. Og så fikk jeg prøve en spesialbygget SR, og mistet helt motet.

 

Og for å komme noen i forkjøpet, jeg er klar over at hvis jeg ikke liker det som det er, kan jeg bare la være. Da blir det en feltskytter mindre, men det er jo ikke en truet art.

 

Pistol over 10mm er helt topp!

Link to comment
Share on other sites

Tror dere virkelig at listene hadde sett anderledes ut hvis dere hadde fjernet anatomiske skjefter i flet? Samme med faktor i grov, hva vil dere oppnå?

 

Hva er så ille med å ha det som i dag? Eller kanskje vi skulle åpnet opp enda mer, tillate alle type våpen og ikke legge noen begrensinger overhode. Ville listene sett anderledes ut da mon tro?

 

K.

 

Nei, listen hadde nok sett noelunde lik ut. MEN det vi oppnår er at vi skiller enda mer på Bane og feltskytingen. Mer variasjon, mer moro! :D

Link to comment
Share on other sites

Det burde også kanskje stilles noen spørsmålstegn ved at vi nå er i ferd med å standardiserer feltløypa for at vi skal måle feltferdigheter gjennom en hel sesong... Dette tar vel noe av særpreget og sjarmen fra feltskyting - på den annen side ser jeg jo helt klart utfordringene ved å arrangere feltkonkurranser med krevende og fantasifulle standplasser med mange målgrupper og bevegelige mål.

Regner med at det siktes til "Norgesfelt" her. Slik jeg ser det så er Norgesfelt en fantastisk måte å utnytte baneanlegg til enda mere av den suverent mest populære grenen innenfor pistolskyting i norge; felt. Tror ikke Norgesfeltstevner vil komme isteden for vanlig felt men i tillegg til vanlig felt. Mere felt=ypperlig

 

Hvis Norgesfelt skulle utkonkurrere feltstevner så er jeg ikke så begeistret for det men det tror jeg ikke vil skje.

 

Forøvrig er jeg veldig for at felt skal skille seg fra baneskyting. Min felt er; veldig korte skytetider, maks 10 sekunder (mye 8 og 6) og anstendig størrelse på blinkene, nok til at det skiller. 6 skudd (unntatt spesialklassene).

 

Magnum1 og 2 har syke skytetider og maks skytetid bør ikke være over 14 sekunder, nesten så man sovner midt i serier som strekker seg over oppi minuttet til tider. Mye variasjon! Dårligste hånd syns jeg er tull og jeg er glad for at det er borte. Enhånds syns jeg tilhører baneskytinga. Liggende er jeg ikke glad i men hvis folk på død og liv skal ha det med så la det i det minste være store nok blinker til at de er mulig å treffe med den uunngåelige treffpunktforskyvinga.

 

Men...min mening ( er jo som regel den man lufter når man diskuterer)

Link to comment
Share on other sites

Pr i dag er det fullt mulig å sette løyper slik det forslås. Så hva stopper dere egentlig? Variasjon er jo bra, men det vi snakker om her er at folk må slutte å skrive og heller gjøre det de skriver, arranger stevner og påvirk systemet, reglene er såpass frie at vi kan få til det meste vi ønsker. Så hva er egentlig problemet?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg er "hjernen bak" NorgesFelt får jeg si at tanken bak IKKE er å konkurrere med feltstevner i skogen... NorgesFelt er tenkt som et supplement i første omgang for å kunne lage en rankingliste og for å forhåpentligvis få flere stevner.

 

NorgesFelt er jo en utrolig enkel måte å arrangere feltstevner på, man kan få en fiks ferdig "pakkeløsning" og arrangere stevner med et minimum av mannskaper. Klubber som ikke har plass eller mannskaper nok til å arrangere vanlige feltstevner kan oftest få til et NorgesFelt stevne eller to, og da blir det jo mere muligheter for å skyte, og det er jo det vi alle vil :D

 

Og jeg mener det er god trening for alle: Nybegynnere kan velge vekk de vanskeligste figurene, og allikevel få brukbart med poeng, mens de beste kan gå for alle figurene, og masse innertreff. Løypa er jo også lagt opp så men kan velge flere skudd på vanskeligere figurer (på 25 m) og få flere innertreff :wink:

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Skjøt mine 6 første NorgesFelt-starter i helga. Jeg er veldig fornøyd med opplegget, syns man har fått veldig mye ut av opplegget, tydelig at det er noen med lang erfaring som har laga løypa. Hvis noen kommer til å murre om noe så er det nok de som er glade i å skyte enhånds på fin og grov (siden det er såpass mange spl med tvungen tohånds, spl 2, 6, 7 og 8).

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet i dag er enklere å løse enn man tror, det er kunstig skapt med en Fin/Grov klasse med litt for liberale våpenregler. (Anatomiske skjefter tillatt).

 

Dette gjør at oppsettet mellom en perfekt 1FG løype, og en perfekt 1MR løype skiller mye.

 

Her er det baneskytingen ha fått for mye innpass, ved å kaste ut anatomiske skjefter, og innføre samme krav som til 1M til skjefter i 1FG. Tror jeg mye vil være gjort, uten å endre en eneste regel.

 

Uansett tror jeg at det å sette opp store blinker på liggende o.l. For å kompensere for skytternes manglende trening, er stikk motsatt av hva som bør gjøres. Poenget er jo å skille skytterne etter evne, og gi alle en utfordring som er overkommelig om de har trent på de forskjellige momentene. :wink:

 

P.s. Maks lengde bør endres, men da heller reduserest, ikke økes.

Uendret for alt utenom 1Ssp/sr som bør reduseres til 30m.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg startet mitt inntog i denne diskusjon med et hjertesukk over "tvungen tohånd" som "rammer spesielt de med anatomiske skjefter i fin og grov. Men jeg ser vel etter som diskusjonen har utviklet seg at det egentlig er blitt en diskusjon om hva burde felt skyting være og hva burde vi forsøke å ta vare på. Jeg er helt enig at vi må passe oss for å utvikle feltskyting til "bane-skyting" på ujevnt underlag. Jeg er også forundret over at de klasssiske 1911 - 45 ikke har fått noe plass i feltløypa (det er vel veldig få som skyter militær med annet enn 9 mm..).

Jeg er for at vi får flere feltkonkurranser og setter stor pris på initiativet med Norgesfelt til Øyvind Johansen i Mysen, og håper bare at det nå ikke blir en sovepute og en lett utvei for klubbene til ikke å legge seg i selen og arrangere ordentlige feltløyper. Jeg vet av egen erfaring at det krever masse innsats fra ildsjeler å arrangere feltkonkurranser, og det må bygges opp over tid, men det er desverre veldig lett å miste momentum og initiative dør ut.

Støtter forslaget om å få anatomiske skjefter ut av feltløypa , krav til symetriske skjefter og bytte ut "Grov-pistol" med "Grov-Militær" for militærvåpen større enn cal 38 (altså 40 og oppover ) med minimum faktor 170. Små eller store skiver, kort eller lang skytetid blir vel strengt tatt litt smak og behag - men skiver, skyteavstander og tider tilpasset feltvåpen.

Hvis Feltskytterne ønsker å drive målbar skyting som ikke er typisk baneskyting fri for anatomiske skjefter - og skyting med både høye og venstre hånd, kan jeg anbefale PPC - her er store skiver på kort hold med knapp skytetid og presisjonskyting på lenger avstand - egentlig det meste av det debatantene over etterlyser og absolutt noe for enhver smak.

(vi har nå over hundre skyttere påmeldt til Euroamesterskapet i PPC på Kurud i Oppegård i august - påmeldingsfristen går ut 1. august - og vi kjører en åpen PPC torsdagscup hver torsdag utover sommeren.. følg med på http://www.oppegaardsl.no" target="_blank)

Øivind

Link to comment
Share on other sites

For meg er det mye mer givende å ha en militærklasse for 9mm f.eks., og en for .40/45 ja. kanskje også som du/dere sier ha faktorforskjell? si 120 som det er på 9mm, og 160-170PF og 150-160gr kule på de grovere? ala ipsc major. Kanskje man bare kan dele militær i minor/major forsåvidt, da gjerne i form av 2 forskjellige klasser, slik at man kan skyte begge på stevne.

 

 

Jeg skyter 90% av tiden 9mm i grov, 10% SR/R med 38 special, da .32S&W long i en GSP gir meg så lite siden jeg ikke er verdens største tilhenger av slipke våpen. Klart det er jo ekstra stas å slå folk med slike pistoler i grov med vanlig kip 9mm 1hånds ;)

 

Prøver bare skyte mest mulig .45 i militær, men blir mye 9mm synding siden jeg ikke har noen "fordel" av å skyte det hele tiden. Ref poengsum nop dal og lignende ser man at det jo skytes overaskende lik poengsum på samme skytter i 9 og .45, men fortsatt kjekt å konkurrere likt

 

Endre regler for like grep i fin/grov, og fjerne de ergonomiske skjeftene kunne absolutt vært en morsom ting, klart har jo våpen til noen kroner her selv som da blir kun egnet for baneprogram, men skitt au. nybegynnere med ruger, buckmark og lignende vil nok også bli glade, alternativt kan man ha som i M/R ha 9 av 10 baner fri skytestilling da det vil jevne ut mye, vi arrangerte en intern konkuranse med tvungen 2 hånds, og 1/2 plass var da beretta med like skjefteplater, etterfulgt av alle med gsp, aw93, sp22 osv, dette var da skyttere som aldri har klart å hevde seg før, og synes dette var stas! Inngangsbilletten for fin, blir jo også vesentlig lavere da.

 

Faktor i Revolverfelt kunne også gjort det enklere for nybegynnere kanskje og de som ikke lader selv? jeg er selv en av de som skyter noe som rekylmessig ligner på 22LR, så for meg er det ingen fordel å komme med forslaget ;)

 

Skytetider er jeg tilhenger av kort tid, da heller med større blinker, og absolutt gjerne flere mål, også på forskjellige avstander.

 

Hva "svakeste hånd" angår blir det da ofte magasinbytte på meg i dssn om det er stålmål, så absolutt ikke noe must å ha det også i nsf ;)

 

Med alt dette sagt er jeg absolutt fornøyd med felt slik det er i dag, og koser meg mens jeg tusler rundt, selv når det er frimerker. Så er ingen klage, bare synsings i ferien med litt tid til overs ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser at faktor i revolverfelt blir brakt på banen med jevne mellomrom. NEI.

Hvorfor ikke? Fordi da har en med en for eksempel orginal Smith mod 19 en mulighet til å konkurrere med revolvere i "tungvektsklassen" Med faktorkrav framtvinges et enda større modifiseringsrace enn det er i dag, og utelukker de som ikke vil/ har råd til å bygge en racegun. Fremdeles er det mulig å skyte fullt hus med en standard revolver i en feltløype, men et faktorkrav vil vanskeliggjøre det med et orginalvåpen. Selv stiller jeg på årets NM med ca 160 i faktor i revolver, men det er da med en tungvekter. Har nok ikke så mange fordeler med det, men presisjonen er god :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror heller ikke faktor i revolver felt er veien å gå. Hvor skulle den eventuelt settes - 100? I PPC skilles det mellom 6" standard revolver hvor det kreves faktor 110 og 4"/2,75" hvor det kreves faktor 80, men da skytes det med originale umodifiserte våpen - jeg tror kulevekt / fart for de fleste bestemmes av hva som funker (best presisjon) i våpenet og siden revolver ikke har noen vektbegrensning så blir det litt meningsløst å sette krav til faktor.

Link to comment
Share on other sites

Ènhåndsvåpen - er ingen enkel skyting.

 

Uansett alder.

 

For min egen del - har jeg begynt å føle det noe problematisk å forbli ivrig på denne type skyting - når skivene hele tiden beveger seg et par meter til venstre, og høyre.

Merkelig! Det stod jo ingenting om bevegelig skyting - på alle de 10 standplassene????

 

Jeg har derfor konvertert til lerdueskyting (etter 30 års pause).

 

Der kan man være skjelven, men bør ha muligheten til å se klart på 25 m - og utover.

Altså motsatt av hva man bør ha av egenskaper til f.eks. feltskyting.

 

Noe å tenke på - for den som har tilsvarende problemer som meg :wink: ?

 

Hvilke ambisjoner har man?

 

Jeg har alltid ønsket å være litt oppe på listen.

 

Selv om jeg ikke har vært altfor høyt tidligere, har jeg ihvertfall innsett at kroppen pr. dags dato - ikke er i nærheten av mine ambisjoner :x .

 

Med hagle - har jeg faktisk funnet formen igjen.

Alder - og medfølgende svekkelser - er tydeligvis ikke like sårbare - i denne skyteformen :thumbup: .

 

Feltskyting - er ikke små enkeltradere - synes jeg.

 

Større skiver - kortere tid - er det jeg forbinder med feltskyting.

 

(Det var tider det - når man skjøt på skiver som var angripende hunder, soldater fra èn eller annen nasjon osv. :D )

 

Magnumfelt - er vel omtrent samme løypa - som man går i - med 38`en?

 

Skjønner jo at det er lettere å arrangere - hvis man bare kan flytte standplassen noen meter.

 

Jeg ser for meg at magnumskyting er på avstander - lengre enn 8 - 25 m.

Skal ikke underslå at det er et langhold eller to på magnum - men stort sett er vel målene på ganske korte hold?

Og heller ikke så store marginer - å skyte på?

 

De beste skytterene - vil stort sett alltid være best :wink: .

Uansett våpen, tuninger, avstander og faktorer :wink: .

 

Hvis man ønsker rekruttering - tror jeg stripemål - blir feil.

Link to comment
Share on other sites

Vi prøver å lage feltløyper med forholdsvis korte tider og større figurer. Og opplever ikke noe syting fra skytterne på bakgrunn av dette.

 

Jeg skyter også både felt og bane, selv om mange sikkert vil betrakte meg som "baneskytter" (verste "fy-ordet" til feltskytterne?).

 

Personlig har jeg aldri opplevd det som noe problem å skyte felt med anatomiske skjefter. Eller at andre gjør det... For mitt vedkommende ville nok konsekvensen av et forbud mot anatomiske skjefter på fin- og grovfelten bli at jeg ville stå over disse øvelsene. Å kjøpe egne "feltvåpen" i fin og grov har jeg ikke råd til, og jeg er neppe snekkerkyndig nok til å lage nye skjefter. Hvor mange som tenker som meg vet jeg ikke, men dersom netto resultat av ei slik endring blir lavere deltakelse syns jeg det blir skivebom. Og skivebom har jeg aldri likt.

Link to comment
Share on other sites

Anatomiske skjefter blir neppe fjernet for det er nok for sent å gjøre endringer i regelverket nå, de reglene som ble laget den gang det hele startet var ikke spesifike nok og da dukker det opp slike diskusjoner som dette, en rørtang med anatomisk skjefte blir uannsett aldri et feltvåpen i mine øyne. Jeg hadde min første start i grov nå på NM og jeg kom IKKE sist selv om jeg skjøt med en S&W 586, ett år med enhåndstrening nå så ligger det enda flere bak meg til neste år ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Siden trådtittelen omhandler frimerkeskyting, kan jeg gi en kjapp sammenfatning av feltstevnet vi hadde forrige helg.

 

Lørdag fin- og grovfelt. Standplass 1 hadde 12 sek skytetid. Standplass 3-6 hadde 10 sek, men 7 og 8 hadde 8 sek. Så runda vi av med to standplasser med 6 sek.

Maks oppnåelig var 104 poeng. Finfelten ble vunnet med 103 poeng, mens grovfelten ble vunnet med fullt hus.

 

Søndag militær- og revolverfelt. Vi beholdt skytetidene, men kuttet ned på de fleste skyteavstandene. I tillegg byttet vi skiver på endel av holdene.

Maks oppnåelig var 100 poeng. Revolverfelt ble vunnet med 100 poeng, mens besteresultatet i militær var 98.

 

Lite frimerker og enda færre klager. Det virker som de fleste skytterne er enige med meg (som laga løypa...) om at det er slik man har det artig i feltløypa. Og vinnerresultatene tilsier at vi traff forholdsvis godt med vanskelighetsgraden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...