Jump to content

Accubond i .308 umulig å få tak i => Alternativ?


Ravis

Recommended Posts

Heisann!

 

Jeg må bytte til en kule det går an å få tak i :o Noen forslag? Jeg jakter både hjort og elg. Max hold er 150m og jeg er typen som slipper omtrent 4 dyr forbi for hvert dyr jeg skyter. Jeg tar aldri sjanser, så holdet og bevegelsen til dyret skal stemme før jeg trykker.

 

Løpet mitt er kappet ned til 43cm.

 

Foretrekker 150grains, men tar gjerne 165grains om noen kan overbevise meg om det ;)

 

Tidligere brukte jeg Lapua Mega i 150grain og var for så vidt fornøyd, men en kompis overbeviste meg om Accubond, så jeg byttet.

 

Altså, foreslå gjerne både kule og kruttype, så er jeg veldig takknemlig.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset. Har aldri hørt om disse.. Skal søke litt og se.

 

Edit:

Oops... Jaktdepotet hadde Accubond også! Da er mitt neste spørsmål: Hva er mest fonuftig å bruke av Accubond i min situasjon, 150 eller 165 grains?

Link to comment
Share on other sites

Kan være værdt et forsøk å ta en telefon til jaktdepotet for å høre om de har noen accubond liggende, mener jeg så noen forrige uke, uten å være særlig sikker. Som kjella skriver, så står det bestillingsvare på nettsida. Interbond hadde de hvertfall på lager.

Link to comment
Share on other sites

Accubond er vel den kula som er vanskeligst å få tak i her i skandinavia..165gr er min favorittvekt i 308,men i Rhino ville jeg gått for 150gr.Selv skal jeg prøve å få tak i gode gamle Nosler Partition i 165gr,Accubond ser ut til å gå til Amerikanerne..Til ditt bruk vil jo 185gr Mega være ideel og!

Link to comment
Share on other sites

Ikke særlig problemer å være nordmann egentlig. Når en ser i hylla hos min arbeidsgiver i hvertfall er det kun 150/165 Accubond i .30 som ikke finnes. 150/165/180 Partition, de samme vektene i Interbond, de samme vektene i Hippo/Rhino/ TTSX/Bal Tip osv osv er alle på hylla for umiddelbar levering for de som eventuelt vil ha.

 

Så foreløpig er vel ikke så mange hardt rammet av "krisa" ;-)

Link to comment
Share on other sites

Takker for innspillene folkens. Jeg var så heldig at to av kammerets medlemmer kunne selge meg nok Accubond slik at jeg har for en god stund. Innen den tid håper jeg at USA er mindre varmt og at vi andre også kan få.

 

Når jeg så har brukt opp disse, og situasjonen vedvarer, så plukker jeg opp denne tråden igjen og myser på de gode innspillene her.

 

Takk så mye!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har akkurat snakket med salgsjefen hos Nosler. 150/165 Accubond i caliber .30 vil ikke bli tilgjengelige for noen denne sesongen.

 

Så "krisa" er litt mer merkbar nå, da Hornady fortsatt ikke har fart i produksjonen av Interbond kuler. Så skal en ha loddet plastspiss kule i let/mellomvekt i kal.30" ser det ut som Scirocco er eneste alternativ

Link to comment
Share on other sites

Hva er mest fonuftig å bruke av Accubond i min situasjon, 150 eller 165 grains?
Hvis bruksområdet er som du skriver, altså hjort og elg ut til 150 meter, så er det kanskje ikke så fornuftig å bruke Accubond? Ville satset på noe som fragmenterer mindre, og de er det mange av...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...