Jump to content

Jakttider på mobilen (android)


Fredrik-

Recommended Posts

Jeg har snekret sammen en liten app som jeg tenkte kunne være av interesse for kammerfolket.

Den er gratis og uten reklame. Jeg akter å holde den oppdatert og fikse eventuelle feil når de oppdages (post gjerne her eller send en PM hvis dere finner noe krøll :wink: )

 

Jakttider

Last ned ved å klikke på linken over, eller søk på "Jakttider" på PlayStore.

 

Formål

Enkelt og raskt verktøy for oppslag i de offisielle jakttidene definert i forskrift om jakt- og fangst @ lovdata.no

 

Beskrivelse

Finn jakttidene for alle jaktbare dyr i Norge, inndelt etter fylke og artsgruppe.

Jakttider viser om dyret kan jaktes per dags dato og hvorvidt det finnes unntak å ta i betraktning under jakt (avgrensninger i område, retningslinjer osv.).

 

V8DzGYzcrbf5uGCoqv-SqYixWcq_DJ1n_bw9uKU8ZD15nF9eDvBf0TSCelXuXK0CbgM=h900Sw-S-rQus6m2VHMORYS10UXoSkaXKbnjHYg3DuIAObX5FClhENBHGAqcWVZYc5tWaj8=h900HCC7turiHP0NpiVP0d9O3uffC6RdJCVHHe71pEwkitCEfSdfuuqKiyBJP41XPnKw3Ug=h900kvApDRGUm8j6c8JV0a-D3raGs1TS-idKulVqSzP3Nt2qYgOF9XFDZAuLO3aVL39O8XI=h9001Q29ld7kKJFBQFETGyD2APd9Z5qOkZA1zkG6PBu4m7ok8UBiqBvXtRDaZW2sZUSf-2y-=h900

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk! Har ventet en stund på noe slik:) Av det jeg har sett til nå så virker appen helt topp!:)

Supert! :D

 

Ser veldig bra ut! Mye bedre oppsett enn appen til NJFF.

Det jeg savner er tider for jakt på sjøen. De er ikke alltid samsvarende med jakttid på land.

Takk :) Ang. jakt på sjøen; jeg skal se om jeg kan legge til noe fornuftig her. Jeg er usikker på hvordan jeg skal tolke "Den frie jakten på hav og fjord, jf. viltloven § 32, fra svenskegrensen til og med Vest-Agder fylke". Hva med områdene utenfor den begrensningen? Er jakttiden som på land? Her må jeg google litt.

 

Kjekk sak, men for en Vest-Agding så hadde det vært fint med korrekt fylkesvåpen :lol:

Oisann, nå ser jeg at en rekke fylkesvåpen ikke er riktig plassert ifht. fylkenavnet :oops: *Jeg fikser det nuh*

EDIT: Fylkesvåpnene skal nå være fikset. Det kan ta opptil en time før Play Store viser den oppdaterte versjonen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for positiv feedback! :D

 

Dette er den første appen jeg har laget, så jeg er litt nervøs ang. hvordan ting opptrer på forskjellige enheter.

Hvis noe ser litt rart ut eller dere finner en feil er jeg takknemmelig om det påpekes!

 

Jeg lover å holde den oppdatert fremover og fikse evt feil kjapt :)

Link to comment
Share on other sites

Kan du porte denne til iPhone ASAP??? ...

Det har jeg ikke ferdigheter til (enda :P)

 

... Kan man spørre om en skytelogg i samme simple oppsett? ...

Kanskje det, hvordan ser du den for deg? evt. hvilke funksjoner/elementer burde en slik logg inneholde?

Link to comment
Share on other sites

Våpen (med underkategoriene produsent, kaliber og produksjonsår), dato, ladning, antall skudd og samling.

Det viktigste er muligheten for å skjule de kategoriene man ikke vil bruke.

Da kan jeg ta en tur på banen, legge inn det jeg har med og skytingen, og ferdig. De jeg har prøvd er så knotete.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje en kolonne for værforhold, eventuelt et tekstfelt for å påpeke at kjerringa var sur eller lignende?

 

Å legge inn valgmenyer for våpen og kaliber vil jeg tro er unødvendig, blir mye data for lite nytte. Greiere med tekstfelt.

 

Edit: presisering

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

...eventuelt et tekstfelt for å påpeke at kjerringa var sur eller lignende?

 

 

:clap:

 

Å legge inn valgmenyer for våpen og kaliber vil jeg tro er unødvendig, blir mye data for lite nytte.

 

Hvis han får det til hadde bl.a. jeg vært glad for den! Noe jeg da slipper å slepe ekstra med! :wink: Og hvis ikke, så hadde jeg vært glad om noen andre fikk til! :D

Link to comment
Share on other sites

Tenker som så at det blir mye data som må lastes inn, og listen blir aldri komplett uansett. Like greit å gi folk muligheten til å selv skrive inn våpennavn. Særlig der man har flere som er nesten like.

 

"Mauser-slarkete"

"Mauser-fungerende"

"Mauser-vandrestav"

 

For eksempel.

 

Endret posten for å forklare bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, at man går inn i fylket som i dag. Og så ha mulighet til jaktbare i dag knapp i fylket på topp ovenfor Andefugler.

 

Siden det er lagt inn med X / V på alle arter som jaktbare eller ei, burde det kunne hentes ut alle med "V" under det fylket man er i med denne "Knappen" (Uten videre forklaring enn det som står på den enkelte art, dvs, ingen forklaring om en art er vader eller rovdyr, når en bruker hurtigknappen).

 

Nice app forøvrig. :D

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenkt meg en knapp som het f.eks "i dag" hvor man enkelt fikk opp de artene som er jaktbare nåværende dag.
Jepp, at man går inn i fylket som i dag. Og så ha mulighet til jaktbare i dag knapp i fylket på topp ovenfor Andefugler.

 

Siden det er lagt inn med X / V på alle arter som jaktbare eller ei, burde det kunne hentes ut alle med "V" under det fylket man er i med denne "Knappen" (Uten videre forklaring enn det som står på den enkelte art, dvs, ingen forklaring om en art er vader eller rovdyr, når en bruker hurtigknappen).

Takk for innspillene! Jeg lekte litt med tanken, og i mitt hode koker det ned til en søksfunksjonalitet hvor en 'i dag' knapp blir en spesifikk implementasjon av denne.

 

Det neste jeg vil jobbe med nå er et slikt søk: "Hva kan jeg jakte i , av disse på " - deretter kan jeg bruke den til å mekke en 'I dag'-knapp.

 

Nice app forøvrig. :D

Takk :-D Jeg kommer til å jobbe litt med utseende etterhvert, farger og valgmuligheter for utemodus/bakgrunnsfarger osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...