Jump to content

Clausen fremstilles som en rabiat barbar.


barerobert

Recommended Posts

http://m.db.no/2014/03/27/nyheter/jakt/ ... /32519748/" target="_blank

 

Kristoffer Clausen fremstilles i dag i db.no som den reneste lystmorderen.

Samtidig fremstilles faktafeil som den største selvfølge.

 

Det er uansett ikke hyggelig for et rådyr å bli skutt. Det opplever smerte og frykt, sier lederen i dyrevernorganisasjonen.

 

Vanligvis leser jeg sånne saker med et halvt øye men nå heva begge øyenbrynene seg...

Link to comment
Share on other sites

Her har Dagbladet tydligvis ikke annet for øyet enn å sverte alt som har med jakt og jegere å gjøre.

Skal man kritisere noe i samfunnet i dag, så må det vel heller være hvor ufattelig distanserte folk har blitt til hvor maten egentlig kommer fra. Det skulle kanskje heller ha vært forbudt å selge kjøtt fra fryse-/kjøledisk. Vakumpakkede kjøttstykker som ikke på noen måte indikerer at dette kommer fra et dyr som en gang har vært levende gjør nok sitt til at folk ikke lengre forstår at alt kjøtt og fisk en gang har levd.

Hvorfor skal det liksom være galt å skaffe mat ved å jakte på dyr som lever vilt, mens det er helt ok og spise kjøtt fra 'industrien'? Jeg tør å sette hele ukelønna mi på at viltet har hatt et bedre liv enn kjøtt-dyra som er oppdrettet enten det er fugl, fe, eller fisk.

Link to comment
Share on other sites

En sannhet med modifikasjoner, å være viltlevende gir ingen automatikk for ett godt liv. Heller tvert om, samt at døden i de fri som oftest er alt annet enn barmhjertig.

Eneste gang døden i det fri er noenlunde garantert rask og med minimale smerter er når vi leverer gode skudd som dreper som tiltenkt.

 

I tillegg opplever dyr i fangenskap sjeldent frykt av nevneverdig grad, langt de fleste steller meget godt med sine produksjonsdyr.

Link to comment
Share on other sites

Dagbladet er alltid seriøs :shock: . Snart kommer artikkelen om monster flott. Huggormens farlighet og brennmanet invasjon. Siri Martinsen er jo leder av vår venninne Jenny Berg Rolvsnes organisasjon. http://www.dyrsrettigheter.no/" target="_blank" target="_blank

Siri og Jenny kjemper for noe de tror på. Dagbladet er som en HORE. De presenterer det de tror selger, og da blir det penger i kassen. Vi får la være å kjøpe Dagbladet. Så kjenner de det det eneste stedet de registrerer svier, nemlig på penge pungen.

Denne artikkelen kan ikke brukes til noe annet enn å fyre opp bålet med :smile:

Link to comment
Share on other sites

OT:

 

dyr på slakteriene skjønner iallefall at det er slutten,stressa å redde.

Vil du moderere noe på denne eller :?: tror du legger vel mye vet i skallen på skapningene nå, stressa er de nok til de kommer inn og får kraftfor, men at de "skjønner at det er slutten" er nok topp ti dumme påstander jeg noen gang har fått servert...

 

Topic: haters gonna hate...

Link to comment
Share on other sites

Noen gang sett dyr på vei inn til slakteriet Vingmutteren? Vet ikke hva de føler i den stunden!

Nei takke meg til jakt på dyr i det fri. :)

Sako_35

Har du noen gang sett dyr på vei inn til slakteriet? Nå er det noen år siden sist jeg var på omvisning på ett slakteri. Dette slakteriet slaktet bare gris, der var det helt rolig. dyrene gikk selv rolig inn dit de skulle bli gassa. Virket for meg som det var veldig lite stress der.

Det jeg tror feks en gris føler fra de går ut av bingen hos bonden frem til den dør er som følgende:

Må jeg virkelig ut av bingen, jeg lå jo så godt.

Nei den døra der vil jeg ikke ut, det trekker jo i døråpningen.

Endelig så kan jeg slappe av litt inni denne rare kassa.

Nei, jaggu så blir jeg jaget ut herifra også.

Er det noe nytt å spennende å lukte og utforske her da?

Kanskje jeg skal gå inn i den lille boksen der, og se hva som lurer seg der inne?

Og der besvimte grisen.

Link to comment
Share on other sites

Dagbladet har jeg ikke kjøpt på veldig mange år.

En mindre seriøs norsk avis skal man lete lenge etter.

Er en daglig utgave av Se & Hør og Her & Nå spør du meg.

 

Jeg fatter ikke at folk leser den smørja og tror på det de leser.

Ikke rart at en person som er skrudd sammen så feil som Siri Marthinsen, får spalteplass i den blekka der.

 

Jeg kunne også kommentert noe til Carl-gustav12 om hva som til tider skjer på slakterier og under transport til slakterier, da jeg har jobbet på slakteri, men det ser jeg ingen poeng i å gjøre i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Noen gang sett dyr på vei inn til slakteriet Vingmutteren? Vet ikke hva de føler i den stunden!

Nei takke meg til jakt på dyr i det fri. :) Sako_35

Har du noen gang sett dyr på vei inn til slakteriet? Nå er det noen år siden sist jeg var på omvisning på ett slakteri. Dette slakteriet slaktet bare gris, der var det helt rolig. dyrene gikk selv rolig inn dit de skulle bli gassa. Virket for meg som det var veldig lite stress der.

Det jeg tror feks en gris føler fra de går ut av bingen hos bonden frem til den dør er som følgende:

Må jeg virkelig ut av bingen, jeg lå jo så godt.

Nei den døra der vil jeg ikke ut, det trekker jo i døråpningen.

Endelig så kan jeg slappe av litt inni denne rare kassa.

Nei, jaggu så blir jeg jaget ut herifra også.

Er det noe nytt å spennende å lukte og utforske her da?

Kanskje jeg skal gå inn i den lille boksen der, og se hva som lurer seg der inne?

Og der besvimte grisen.

 

Du er en rar mann CG :mrgreen:

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Carl-Gustav12: Tror ikke du er så langt unna med beskrivelsen av grisens tanker på dens siste reise. Grisen er ikke "dum" til dyr å være, men vi må ikke gi den menneskelig tankegang. Jeg vil påstå at ei ku er betydelig mere "korka" i skallen, for å bruke et slikt uttrykk. Mitt inntrykk er at det foregår mere i hodet på både sau, geit og gris enn på storfe. Denne oppfattninga bygger på erfaring med dyr ifm gårdsdrift og jobb på slakteri, men påstår ikke at det er den absolutte sannhet.

Link to comment
Share on other sites

Finner bare dette:

 

ERROR 404: Siden finnes ikke

feilet

* ---/www/dagbladet/wap.dagbladet.no/2014/03/27/nyheter/jakt/clausen/innenriks/jeger/32519748/

URL=/2014/03/27/nyheter/jakt/clausen/innenriks/jeger/32519748/

request_uri=/2014/03/27/nyheter/jakt/clausen/innenriks/jeger/32519748

Link to comment
Share on other sites

OT:

 

dyr på slakteriene skjønner iallefall at det er slutten,stressa å redde.

Vil du moderere noe på denne eller :?: tror du legger vel mye vet i skallen på skapningene nå, stressa er de nok til de kommer inn og får kraftfor, men at de "skjønner at det er slutten" er nok topp ti dumme påstander jeg noen gang har fått servert...

 

Topic: haters gonna hate...

Det var jo satt på spissen din tulling, poenget jeg ville ha frem skjønte tydligvis ikje du.

Link to comment
Share on other sites

Synes å huske at Stordalen og Martinsen flørtet vilt under et program på NRK om seljakt der begge var motstandere av nevnte. Ble de ikke gift etterhvert da????

 

Paal

 

Du tenker vel på Gunhild Melhus, og ikke Siri Martinsen?

 

Det er forøvrig greit med ytringsfrihet, men Dagbladet har snart bare kronikkforfattere som har ekstreme syn de aller fleste oppegående reagerer på, og disse slipper uhemmet til en avis som snart er redusert til et talerør for ekstreme meninger av ymse slag, nettopp for å skape liv og røre, og annonseinntekter til Aller Media.

 

Gunhild-Melhus-Elle-1.jpgmartinse280_1181811324.jpg

Gunhild ---------------------------------------------------------------- Siri

 

Fra Wikipedia

 

Siri Martinsen (født 1973) er en norsk veterinær og leder i organisasjonen NOAH - for dyrs rettigheter og redaktør for Noahs Ark. Hun er Norges første veterinær utdannet uten dyreforsøk.

Hun har siden midten av 1990-tallet deltatt jevnlig i debattprogram på TV og radio knyttet til dyrevern og dyrs rettigheter. Som pressekontakt for NOAH har hun argumentert mot bl.a. pelsdyroppdrett, industrielt husdyrhold og kjøttproduksjon, dyreforsøk og bruk av dyr i sirkus og særlig behandling av sirkuselefanter.

Hun var gjest hos Fredrik Skavlan i talkshowet Først & sist først gangen programmet gikk på lufta den 11. september 1998.

 

Siri Martinsen er også norsk kontaktperson for den internasjonale organisasjonen InterNICHE som arbeider for alternativer til dyreforsøk i undervisningen, og har publisert flere vitenskapelige artikler i internasjonale fora om dette temaet.

 

I 2008 utga hun boken Katteblikk sammen med Øivind Pedersen på Schibsted Forlag.

Siri Martinsen er også en kjent norsk vegan, og er bosatt i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Ble først provosert av å lese artikkelen, men så leste jeg faktaboksen om artikkelforfatteren.

Og da forsto jeg hele spøken! Haha Dagbladet! Der lurte dere meg godt. Lot en mulig mentalt tilbakestående person forsøke seg på en kronikk, uten å opplyse om det noen plass. Jeg gikk ivertfall fem på!

Link to comment
Share on other sites

Som det har blitt nevnt ovenfor så burde man, hvis man allerede bestemmer seg for å lese DB, å ta det som står der med en STOR klype salt. Ellers så har jo jeg lest gjennom artikkelen og jeg må si at det ikke er den verste artikkelen jeg har sett blitt skrevet på DB. Faktisk så får Clausen komme til orde, noe som ikke alltid skjer i sånne artikler!

 

Jeger Clausen erkjenner at jaktinteressen er rotfestet i spenning, men understreker at rådyrlokkingen begrenser risikoen for skadeskyting og lidelse.

 

- Det er lettere å hindre et byttedyr fra å lide dersom du skyter det på nært hold, sier Clausen.

 

- Samtidig er det mye mer spennende, legger han til.

- Jeg forstår at folk reagerer på jaktvideoen i det øyeblikket de ser den på Dagbladet, men på min egen YouTube-kanal er videoene forbeholdt jakt. Videoene er ekstremt populære og viser jakt som følger lover og regler, avslutter Clausen.

 

Hvis dere skal pirke på artikkelen og vinkelen den har, ikke les DB! For det blir langt fra siste artikkel som berører noen side såre side!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...