Jump to content

Pistol i 357 / 44


runev78

Recommended Posts

Jeg leker litt med tanken på litt mere grovt.

Da jeg ikke er en revolvermann faller tankene mine på en pistol.

 

Noen her som kjenner til slike pistoler?

(Kjenner til desert eagle, og har hørt litt om lar grizzly)

 

 

Sent from my iPhone 5s using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Har en Desert Eagle i .44 magnum. Dette er min nr 2, da den første tydeligvis var en feilproduksjon og hang seg opp hele tiden. Fikk splitter ny av Intersport Bogstedveien. Denne går som ei klokke med de typene ammo jeg har prøvd hittill. Da Fiocchi, Gecco og Magtech. Bruker 10-tommers løp på denne, og den er presis som juling.

 

Har lagt inn bestilling på en Coonan 357 for å komplettere. Kan gi litt feedback på denne når jeg får den. Annet enn det er det vel kun LAR Grizzly som er å oppdrive i landet tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei.

 

Svarte i en annen tråd på spørsmålet du stiller.

 

Oslo Skytesenter skal ha fått agenturet på nye Coonan 357 på årets Shot Show og venter første batch til landet om 1-3 mnd. Prisantydning er 14-15 000 for standardversjonen (sølv) med svarte grep, og justerbare sikter. Andre finisher på bestilling (3000 kr ekstra), dvs at du du må smøre deg veldig med tolmodighet. Jeg har bestillt denne for at min Desert Eagle skal få seg en lekekammerat. Det er infoen jeg sitter på :)

 

Gleder meg.

Link to comment
Share on other sites

Spennende. Takk skal du ha for raskt svar. Jeg har ingen bråhast, bare driver og snuser litt på ideen om en .357 pistol. Har kjøpt meg en Glock 20, og det er kult det, men jeg er egentlig ingen Glock fantast, så da surrer jo tankene om en 1911. Da venter jeg nok og ser hva som skjer, har jo litt tid før de begynner å dukke opp.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor mange de får inn, men dette skrev de til meg; "Vi har egentlig planer om å ha det som lagervare og vi tar inne ett relativt stort parti nå i tilfelle det er mange som vil ha en.". Og "Får inn sølv med svarte alu grep, skal du ha digi camo så koster det kr 3300,- i tillegg.".

 

Har lest alt jeg kan finne om denne, og jeg blir bare mer og mer gira. Skal være svært presis og svært godt håndverk. Den er jo også billig i drift med 38 spc.

Link to comment
Share on other sites

Er Coonan ja, men heter Coonan Inc nå, og er teknisk sett et annet selskap enn det som gikk konk på 80-tallet. Det er samme mannen som lagde originalen, Dan Coonan, som også lager disse.

 

Dedikert fjær på 10 lbs følger med. .357 fjæren er på 22 lbs.

 

Manualen sier at den skal skytes 200-500 .357-skudd før den er pålitelig med .38spc.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke nekte for at jeg har vurdert 10mm, da konkret STI Perfect 10, men ammotilgang setter en effectiv stopper for det. Å måtte jakte ned alt av komponenter og hylser frister rett og slett ikke. Dessuten har jeg mildt sagt ikke blitt bitt av noen ladedilla.

 

Har lurt litt på hvorfor Coonan ikke opprinnelig ble laget som 6 tommer. Man får jo tilogmed 6-tommers løp til den.

 

Er en kar på ebay som selger custom grove G10 grep til den:

 

181362589463_1.jpg

 

Spørs nok om jeg ikke hopper på det...

 

Arctic camo er vel passende :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

10mm er jo en mye flottere patron, særlig i pistol, men .357 er jævlig enkelt og lettvint da, for ikke å snakke om billig.

 

Hovedgrunnen til at jeg uten tvil velger Coonanen. Mye som er morro, men til en hver pris? Internettet forteller meg at denne er pålitelig som bare det. Den har en ekstra lug øverst på kammeret som guider patronen inn i kammeret, og et magasin som tilter etterhvert som det tømmes.

 

Ikke glem at denne i Mag1 heller ikke blokkerer for en god revolver i 357.

 

Sto oppført som arctic camo. Whatevah. :P

Link to comment
Share on other sites

At jeg ikke tenker kamo når jeg ser de grepene var ment positivt.

 

Ja, Coonan går jo for å være veldig driftssikker, har vel ikke lest noe negativt om dem noe sted. Jeg er litt spent på det grepet, ser veldig langt og flatt ut.

 

Vil den mate .38 wadcuttere som ligger helt i kant med hylsa, vet du noe om det? Da kunne den jo vært noe for Grovfelt... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Om den mater wadcuttere er det bare en måte å finne ut :P Tror ikke det er den mest benyttede ammunisjonen over-there. Uansett, jeg tror ikke du klarer å rettferdiggjøre en 357 mag til grovfelt for dama på kontoret. 38 spc eller ikke :P

 

Jeg er også litt spent på grepet, ser langt og smalt ut ja. Sitter å vurderer om jeg skal be selger (som lager disse selv) skal få lov til å legge på en quarter of an inch. Ideellt hadde vært et sånn Hogue grep i gummi med fingerspor, men det lages dessverre ikke.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med de Hogue grepene med fingerriller er at da blir grepet enda lengre, siden det nødvendigvis må være gummi i fordypningene også. Da ville jeg heller sett om det var nok materiale der til at man kunne frese vekk litt stål for å lage fingerriller i ramma, hvis du gjerne vil ha det. Litt tykkere grepsplater kunne sikkert vært greit det, men litt vanskelig å synse om uten å ha tatt i våpenet noen gang.

 

Da venter jeg spent på rapport fra deg om den mater wadcuttere. Gjør den det kan det fort bli interessant.

 

Du tror altså ikke at jeg skal få til en .357 pistol til Grovfelt altså? Vi får se da vet du... :winke1::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En av de ansatte ved OSS sto tilfeldigvis bak meg på et stevne i Mysen, og jeg fikk en lite oppdatering angående Coonan.forsendelsen. Det kan desverre ta over sommeren før de kommer inn :-(

 

Når det er sagt fikk jeg tilsendt et par grep til den fra "1911gripguy" på eBay, så har fått et intrykk av hvor stort grepet er, eller snarere, hvor langt det er.

 

L24VYm4.jpg

 

Jeg pakket de rundt et Desert Eagle-magasin:

 

yfVBYJA.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wildey:

http://www.wildeyguns.com/

Wildey_2.JPG

 

Dyr, tung, stygg(?) og ikke like profilert som DE.

 

Ellers har du jo noe gøy som heter 9x25 Dillon. 10mm auto necket ned til å ta en 9mm kule. Planen var visstnok å oppnå major med 90 grains kule. Mener de havnet på 115 eller 124 grains. Litt sær siden halsen er så kort at hylsa bør være full av krutt for at ikke kula skal dyttes ned i hylsa av rekylen. Genererer også så mye gass, at en vanlig komp gir negativ munninsvipp:

 

G20L9x25Dillon2.jpg

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

prøver få tak i ekstra løp for 9x25 til min sti, men virker som det er "noen års" prosjekt da det er mye usikkert.

i teorien skal det gå i M1 ref 25.1 vs 25.2mm hylselengde.

 

Sett litt på 440 cor-bon DE også, men det kryr ikke av slikt i landet :/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...