Jump to content

Replika Sturmgewehr


Spitfire

Recommended Posts

Hvis noen sender en inn til godkjenning så kan den kanskje godkjennes til konkurranseskyting (selv om jeg ikke helt ser hvilket konkurranseprogram den skulle kunne brukes innen). Å få den godkjent til jakt kan man nok glemme.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg var 16 år gammel (en stund siden nå) kjøpte jeg en Erma kopi/utseende US.karabin i 22LR. Rambo den gangen var ikke påtenkt, men jeg var nok en tidlig prototype :lol:

Tiden gikk og det ble en del skudd med dårlig presisjon, så begynte aluminiumsdeler med flere å melde pass. Den gangen gikk det å skaffe reservedeler. Til slutt solgte jeg den billig med en advarsel om tilstanden. Jeg savner den ikke, den så kuuuul ut for en umoden guttetølp.

Link to comment
Share on other sites

Dusteregler, ja.. og hva mener du med det? Er det virkelig så fælt å ikke få lov til å eie billige søppelkopier støpt av sink og jern? :lol:

 

Den GSG'en jeg har konker nå ut en del av disse fancy-smancy matchpistoler når det gjelder presisjon (riktignok med ettermarkedsdeler, men fremdeles billigere og bedre). Jeg vurderer til og med en ekstra en snart :winke1:

Dusteregler: At ei salongrifle skal være så mye mer farligere enn andre bare pga utseendet.

 

"Fordelen" med at disse GSG-tohåndsvåpnene ikke er godkjent/lovlige i dusteriket, er at da hadde garderoben blitt fylt opp med disse :roll:

Link to comment
Share on other sites

Finnes gode og dårlige våpen fra selv de beste produsentene, men ser liksom ikke helt hva som er "kult" med en 22 Stg...

En stg i 792 og kun halvauto hadde vert morro å brukte i ett ipsc stevne. :D, hadde iallefall vert høy morrofaktor.

Eller en halvauto B.A.R / Thompson

uff uff, mye en vil ha :roll:

 

Bare en konteiner? burde vel tenke ut 2 stk iallefall :lol:

Link to comment
Share on other sites

En sånn karabin-kopi er vel ikke voldsomt forskjellig fra en 10/22.

Hadde vært genial plinkebørse og skjordreper.

 

Men så var det godkjenningen da. Den dagen lottokupongen gjør meg rik, kommer kripos til å få en container på døra. :mrgreen:

 

Litt den samme ulla som Ruger 10/22 ja, like håpøst kort i kolben.

 

Disse Erma .22'ene som ligner på US karabin er det såppas mange av her til lands, at det muligens ikke blir sært nok for deg Olesøn?

Har en kompis som har en slik, fikk overtalt han til å ta den med på skytebanen nå for en drøy måned siden, før det hadde den ligget upusset og ubrukt i 10-15år (siden forrige gang jeg maste om å prøve den). Den går greit, setter hullene tettere enn min 10/22. Litt trøbbel med ladingen, men så har den vel heller ikke sett en pusselapp på to tiår.

Ligger stadig noen på finn.no ser jeg

Link to comment
Share on other sites

Erma`n fungerer best med litt kraftigere ladninger fant jeg ut før jeg solgte den.cci stinger jeg feilfritt hele tida mens cci standard juksa litt innimellom.Hadde og demper på min,lada bedre med svake skudd med den på:)Skulle gjerne hatt fingra i en slik stg44 replika ja! 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...