runev78 Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Noen som kjenner til noen av disse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Har en 586. Hva lurer du på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Varegg Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Winge selger 6" 586 og har pr dato på lager, det er jo i praksis en blånert 686 ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Har ingen av dem, kjenner godt til begge. Hvis du lurer på hvilken du skal kjøpe er mitt råd 586 uten snev av tvil ! - Bedre avtrekk - Bedre oppheng og låsing av tønne - Mer solid Trooper var Colts økonomimodell. 586/686 er top of the line. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Har en 1990 mod 586 med 6" pipe som jeg kjøpte brukt...noe av det smarteste jeg har gjort på våpenfronten tror jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindskog Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Jeg kjenner ikke til Colten, men det er aldri feil med en S&W 586 eller 686 (samme våpen bare rustfri istedenfor blånert). Hvis du vil noen konkrete råd eller hjelp så er det en fordel om du utdyper litt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deerkiller Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Grisebillig S&W på finn nå http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... archQuery= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Har eid en mkV (trooper), og skutt med to andre med mkV mekanisme(king cobra), og håndtert flere mkV'er. Jeg kommer ikke til å uttale meg om mine egne reelle erfaringer med disse revolverne her på forumet, fordi diverse andre forumbrukere ikke vil forholde seg til virkeligheten, og heller ender opp med å starte en diskusjon basert på gamle myter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runev78 Posted June 25, 2013 Author Share Posted June 25, 2013 Takk for alle rådene. Sendt en Mail på den på finn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Hva er disse mytene evert ? ta det gjerne på pm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadob Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Min første jaktrevolver - var en Trooper (var jo lov å jakte rådyr med revolver da ). Nå skriver ikke trådstarter noe om hva den skal brukes til - men hvis DA ikke er prioritert - ser jeg ingen grunn for å ikke bli fornøyd med Colt`en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Adams Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Eier en 686 og har prøvd flere ulike Colter, Trooper og Python. Min erfaring er at Coltene har fine SA avtrekk men ikke fullt så gode DA avtrekk. Våpnene jeg har prøvd er klubbkameraters og det ser ut som om dem virker uten problemer og er konkurransedyktige. Men har nylig forelsket meg i S&W modell 19. Kanskje noe å ta til vurdering hvis du ikke skyter mye magnum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindskog Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Modell 19 for the win! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadob Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 For å "win" hva? Kanskje trådstarter ikke skal skyte felt ? Men hvis han/hun skal det - er nok S&W et klart bedre valg enn Colt`en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Har en 6" Smith & Wesson 586-4 Meget fornøyd med den. Avtrekket er supert. Noen har gjort en meget bra jobb der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlavM Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Hadde en King Cobra en gang i tiden. Den solgte jeg for 750,- og følte jeg lurte kjøper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfur Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Hadde en Colt Pyton. Fin å se på. Ble solgt fort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Jeg var på nippet til å kjøpe en Pyton, Colt er jo liksom et godt gammelt merke.......men etter hva jeg nå har fått høre så er det visst bare et gammelt merke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
samuelcolt Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Har hatt flere S&W, 19, 586, 686 samt flere i 44. Det er fine og gode våpen. Kan ikke, og vil ikke, argumentere mot dem. Men, har hatt flere Colter enn smither, og hverken kan eller vil si noe vondt om dem heller. Er det noe som provoserer, er det derimot det ryktet Colt har her i landet. Her har vi spesialisert oss på å trimme DA-avtrekket på S&W og det er de mest populære våpna. Men det beste DA-avtrekket jeg har kjent, var på en trimmet Python. Og min beste samling noensinne, var med en King Cobra skutt med SA avtrekk. Har aldri prøvd noen King Cobra eller Trooper med trimmet avtrekk, så vet ikke hvor mye det er å hente. Personlig synes jeg SA-avtrekket på Trooper, King Cobra, Anaconda har glimrende SA-avtrekk rett fra eska, akkurat som S&W. Både Coltene og Smithene trenger avtrekkerjobb for å få bra DA-avtrekk, mens en Python kan brukes som den er, rett fra eska, for den har et godt DA-avtrekk. Lenger enn Smith, ja, men godt. Når det gjelder låsing, hevdes det at S&W har bedre låsing enn Colt. Javel? Hvordan da? Dersom det da refereres til låsingen av hylseutstøterstanga, forstår jeg det ikke, for her er det så mye slark atte. S&W Performance Center bruker ofte en annen type låsing på revolverne. Colt roterer motsatt vei av S&W, og da trodde jeg dette hadde med å gjøre at momentet ved rotasjon går i retning rammen, ikke ut av den, som i tilfellet S&W. Da belaster ikke momentet ved rotasjon opplåsingen av sylinderen. Så trodde jeg at en annen fordel med Colt, er at låsehakkene i sylinderen er plassert litt annerledes enn på Smith. S&W har vel plassert låsehakkene i sylinder direkte over det tynneste partiet på sylinderen? S&W har også laget noen modeller som var underdimensjonert (19 og 29) i den forstand at de ikke tålte magnumladninger over tid. Så vidt meg bekjent har ikke Colt slike modeller. Mener Trooper er noe mer solid laget enn 19. Noe annet jeg har hørt/lest, er at Python ikke tåler mye før timingen er utav det. Det er heller ikke min erfaring. Snakket med en børsemaker som hadde brukt Python i årtier med magnumladninger, og han hadde heller ingen dårlig erfaring. Har derimot hatt en Python som var utav timing, men det var grunnet en hobbysmed. Har du lyst på Trooper, kjøp den! Vil du heller ha S&W, går du ikke feil der heller. Men, dersom du skal trimme DA-avtrekket, er det nok enklere med Smith, for de har man mer kunnskap om. For alt jeg vet, kan Bakeren eller annen god børsis lage et glimrende DA-avtrekk på en Trooper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindskog Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Shadob, ikke for å vinne noe som helst, bare for the win. (Internet, slang) Being the best; being great, awesome, amazing or spectacular; sure to succeed (used as a term of approval, like long live) http://en.wiktionary.org/wiki/for_the_win Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunden Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Jeg har skutt med klubbens 586 mange ganger og liker den veldig godt men en kamerat av meg har en Colt Python og den syns jeg er fantastisk god å skyte med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 En gammel Peugeot 504 er også god å kjøre....men jeg vil ikke ha en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunden Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Ja jeg er enig. Dessuten så er Colten mye penere. Hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Jon Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Hei, vurderer seriøst å kjøpe en Colt trooper mod. V. Kunne du gi meg noen synspunkter, gjerne pm. hvis det passer best. Jon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts