sarv Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Jeg har en Swarovski Habicht 1,5-6x42 som er produsert i 1994. Etter flere dager med regn i elgjakta oppdaget jeg at jeg har fått dugg inne i siktet. Det er fortsatt mulig å bruke det, men motlysegenskapene er vel så og si fraværende. Det jeg lurer på er om noen vet ca pris på å få ordnet dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sævs Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Ta en telefon til swarovski norge. Skulle ikke forundre meg om de fikser det gratis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sarv Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 Sendte dem en mail her om dagen. Fikk svar at det ikke var noe problem å fikse, men de sa ingenting om eventuell pris. Så tenkte jeg skulle høre om noen her har vært borti lignende. Er jo litt begrensa hva jeg vil koste på en såpass gammel kikkert. Jeg får vel ta en telefon å høre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rypejegern Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Etter hva som er blitt sagt om dette i tidligere tråder skulle det forbause meg om du får regning på dette. Swarovski har god service på linje med de andre europeiske kikkert produsentene. Syns ikke 1994 er å betegne som en så gammel kikkert Har hørt om folk som har fått fixet eldre kikkerter en det... gratis eller nesten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burgsmuller Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Sente inn en til de for fem år siden med samme problem Kom i posten etter ca to måneder men fremdeles ikke sett noen regning Min var ripete og stygg etter flere års bruk men det var også gjort noe med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sarv Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 Dette høres jo lovende ut! Da blir det vel en tur på posten i morgen tenker jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmonsen Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Har erfaring med at Servise er topp hos SWRO. Min 8x56 tok en dobbel salto fra biltaket . Full overhaling hos produsendt. Regningen er ikke kommet etter 7 år- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavlo Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Regner med det er 30 års garanti på Swaroen også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poacher Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Dette høres jo lovende ut! Da blir det vel en tur på posten i morgen tenker jeg. HUSK 1 ting før du pakker og sender... Skriv retur adresse Det er ufattelig mange som glemmer å skrive hvem de er når de sender ifra seg ting&tang Veldig greit for Swaro (og andre) å vite hvem som har sendt pakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinnataggen Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 sarv, jeg hadde samme kikkert med samme problem. Den ble pakket om og fylt opp igjen, og ingen regning. Hadde en liten bulk i mellomrøret også, og den var rettet. Kjempeservice av Swaro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 1994... Var det ikke 30 års garanti på kikkertene dengang? Mulig jeg begynner å bli gammel, og husken spiller meg ett puss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vest Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 Viss eg ikkje hugsar heilt feil så hadde Swarovski 40 års garanti i 1994 . I alle fall var det det på¨ein håndkikkert eg kjøpte i 1990 og eg trur det gjaldt også i 1994. Eg kjøpte ein 3-9x36 i 1994 som bror min overtok, der låste forstørringa seg for eit par-tre år sidan slik at den ikkje lot seg justere, Mulig at han hadde dratt til ringane for hardt utan at eg er sikker på årsaken. Han fekk att kikkerten heilt i orden med blankpolerte linser uten at det kosta han noko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
finnmarkingen Posted November 3, 2012 Share Posted November 3, 2012 er jo en selvfølge at alt av skader/defekter dekkes av fabrikant når forhandlere garanterer at produkte holder livet ut:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted November 6, 2012 Share Posted November 6, 2012 Jeg er ikke så overbevist om at det er at produktet skal holde livet ut, de garanterer. Skader dekkes i hvert fall ikke Jeg tok fram vilkårene fra en Zeiss jeg har, da de fortsatt hadde 30års garanti. De første fem årene dekker de kostnadene med reparasjon og deler hvis det var feil på tilvirkning eller materialer på siktet fra det var nytt. De neste 25år dekker de bare kostnaden til delene, ikke arbeidet. De dekker ikke feil som oppstår pga feil bruk. Garantien dekker altså bare at siktet forlot fabrikken feilfritt, og at man har 30 år på å oppdage disse feilene. De garanterer ikke at siktet skal vare i 30 år. Men det virker som om folk flest oppfatter at det er det siste som gjelder. I tillegg virker det som om fabrikkene prøver å la folk leve i den troen ved å fikse mye mer gratis, enn det som står i garantivilkårene. Disse reparasjonene er da ren good-will, og ingen rettighet kunden har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjæderskytten Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Henger meg på denne tråden. Jeg har ett gammelt Swarovski 3-12x56 Nova som jeg bruker til gluggjakt. Når jeg ligger i bua pleier jeg og stikke børsa ut gjennom glugga, dytte tett rundt børsa og kikkerten med skumgummi og lite på varsleren. En morgen i forrige uke så jeg at det var blitt dugg på innsiden av fremste linsa. Dette forsvant når siktet ble varmt. Tror dere det har noen hensikt og sende inn siktet, eller er det for tøff bruk med +20 i ene enden og -15 i den andre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Ja, send det inn. De kan sikkert bytte o-ringer og fylle på ny tørr nitrogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plinkaren Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Bør man sende slike kikkerter til det norske importleddet eller direkte til swarovski/ kahles i utlandet Hva trengs evt. av dokumentasjon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dyno Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 (edited) .......... Edited January 28, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Skal dette være mulig på den type kikkert med da?Forventer du at o-ringer skal vare evig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mastodon Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Jeg finner ikke kontaktinformasjon på Swarovski Norge. Noen som kan gi meg e post adresse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Prøv denne: info-no@swarovskioptik.com http://dealer-locator.swarovskioptik.com/en/426/11441 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mastodon Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Takker! Da har jeg sent Mail om mil gamle Habicht Nova 1,25x20 med hårete retikkel og linser som har gulnet... Få se hva de sier om den... Vet ikke alder, men håper de finner den ved hjelp av serie nummer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Post gjerne svaret her i tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THS Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Jeg sendte en PV-2 direkte til Østerrike for et par år siden. De fikset siktet uten spørsmål på kort tid. Jeg hadde ingen papirer eller kvitteringer, men det spurte de heller ikke om. Siktet var kjøpt brukt på Ebay. Den gang var Schou importør, men de ba meg aldri om å ta det via norsk importør. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mastodon Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Post gjerne svaret her i tråden. Den var gammel, men ikke for gammel.. Så det var bare igjen å sende den inn for gjennomgang:) Får se om jeg får tid til det iløpet av uken.. Poster her når den er kommet tilbake. Sent from my iPad Air using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mastodon Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Fikk telefon fra Swarovski Norge i dag... De hadde fått hentelapp men postkontoret hadde ingen pakke til de når de kom for å hente den dagen etter... Leverte skriftlig etterspørsel på sendingen i dag så det blir spennende å se om de finner den igjen... Hvis de mot formodning ikke skulle finne den igjen sa damen på kontoret at forsendelsen var forsikret for 10000,- Noen her med erfaring med forsendelser som posten har rotet bort, og hvordan erstatningen ble? (Jeg ønsker å spesifisere at jeg ikke ønsker å sverte Posten Norge da min sak ikke er avsluttet enda) Sent from my iPad Air using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mastodon Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Posten fant forsendelsen et par timer etter jeg leverte skriftlig etterlysning på nermeste postkontor:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sarv Posted February 6, 2014 Author Share Posted February 6, 2014 Jeg sendte mitt sikte inn til Swarovski optik Norge, tror det var Mattias Berglund jeg var i kontakt med. De sendte det videre til Østerrike og jeg mottok det ferdig reparerte siktet noen uker senere. Upåklagelig service. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mastodon Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 I dag fikk jeg mitt 1,5x20 tilbake. ( Ikke 1,25x20 som jeg tidligere skrev...) Den er demontert renset, tettet og nitrogenfyllt. Retikkelet er skarpt og fint og det samme er siktebildet. Linsene gir fortsatt et gulskjær mot hvit bakgrunn, men ikke på langt nær så mye som før. Jeg er iallfall strålende fornøyd!! Operasjonen kostet meg kun frakt til Swarovski Oslo. Jeg ble litt forundret da kikkerten kom i en pakke fra Kahles.... Når jeg åpnet den, lå kikkerten i en Kahles kikkert pappeske med Kahles brosjyre. Delivery note i pakken med beskrivelse over hva som ble gjort kom også fra Kahles. Avsender på pakken var også Kahles Gesellschaft. Har ikke Swarovski sitt eget system når det gjelder reklamasjoner? Sent from my iPad Air using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
avtreksfeil Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Swaro eier jo Kahles. Mulig de håndterer service'n. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjæderskytten Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Fikk Swaroen tilbake fra Østerike i forrige uke. På fakturaen som fulgte med sto det at den var "cleaned and sealed". Pris kr 0.- Snakker om service! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.