Jump to content

Importere ferdigammo fra USA og ta med hjem i bagasjen - OK?


rodnebb

Recommended Posts

  • 9 months later...

Dette brevet fra ATF til sertifiserte våpenhandlere burde være avklarende både når det gjelder hva som er lov og hva slags fokus lovens lange amerikanske arm har på slike saker:

 

https://www.atf.gov/sites/default/files/assets/pdf-files/051613-open-letter-prohibited-transfers-of-firearms-to-foreign-purchasers.pdf

 

USC 18 §922 underseksjon Y 2 a) åpner rett nok for at man kan kjøpe eller få ammunisjon under gitte forutsetninger, men en vanlig ferietur oppfyller nok ikke de forutsetningene. Så er det eksportlisensen, for uten den er det ikke lov å foreta eksporten.

 

For "mindre kvanta" (alt under en palle? :mrgreen: ) kan jeg ikke skjønne at dette skulle være noe vits å holde på med.

Link to comment
Share on other sites

Har du i det heletatt fulgt med på økonomien til USA i det siste? Arbeidsledigheten og den stadig økende fattigdommen som kommer av at flere bedrifter flytter "overseas"?

 

For det er jo ingen som flytter virksomheten sin ut av Norge? :roll: Hmm hvem var den siste som skulle sparke 1000 ansatte? Jo Statoil(som er statseid tilogmed).

 

Men tilbake til topic. Det å ta med ammunisjon fra usa vil være mere problemer enn det er verdt. Se bare på våpenbutikkene i Norge.(tomme hyller og varelevering 1 gang i året)

Link to comment
Share on other sites

Noen kroner er det nok å spare (uavhengig om man gjør det etter boka eller ikke) men folk bør kunne avse de ekstra kronene til den lokale våpensjappa, som man gjerne har fått masse avslag fra før av hva angår våpen og diverse annet, inkludert ammo.

 

Jeg vil gjerne beholde den lokale våpensjappa, slik at jeg kan impulshandle og få det med meg hjem der og da, enn å måtte vente ukesvis :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...