Jump to content

Våpenskap


kribb

Recommended Posts

Er det noen her inne på kammeret som har erfaring med våpenskap med bare hyller?

helst store skap.

 

Har akkurat kjøpt dette med kun hyller ...

 

http://nettbutikk.boligsikring.no/produ ... -godkjent-" target="_blank

 

150 cm høy

38 cm bred

28 cm dyp

 

4 hull i bunnen og 2 i bakveggen, fulgte med 2 hyller og kjøpte med 4 ekstra

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bygg om selv det gjorde jeg da jeg kun har enhåndsvåpen men ett våpenskap for rifler.

Kjöp deg ren plate med kryssfiner, noen skruer og feks stoff til basskasser som du får kjöpt på biltema.

Så klär di veggene i skapet dit med kryssfiner og lager hyller av kryssfiner.

Da kan du få den höyden du önsker på hyllene og så mange hyller du vill og får plass til.

 

Det trengs heller ikke borres eller noe i selve plåten, de ulike veggene og hyllene holder fast det hele i skapet.

Stoffet trenger du strengt tatt ikke, men det ser penere ut og du undgår/minsker slitasje på blånering osv på våpnene.

 

Når jeg får mulighet og besöke Jula/Clas Ohlsson eller lignende butikk skal jeg handle in LED belysning, batteridrevne med bevegelsesensor så det blir lyst og fint i skapet også. Har funnet noen töffe skiltlys på ebay, med Glock og S&W logo mfl men disse er dessverre bittelitegranne for store for mitt skap. :(

 

jeg har lagt en link i en annen tråd her på forumet, der folk har "pimpet" sine våpenskap, får mye tips derifra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte med et FG godkjent våpenskap på Europris til rundt Kr.2000,- Så fikk jeg klippet til hyller i alu på jobben. Så kjøpte jeg noen meter med listverk på Maxbo.

 

Jeg startet med å fylle opp ammo fra bunnen, den som jeg bruker minst av. Så målte jeg opp og kuttet listene og satte de opp i 4 hjørnene for så å plassere neste aluplate helt jeg kom til toppen av skapet.

 

Men det viste seg til at jeg valgte et skap som var litt for lite, så jeg må ha noe ammo i selve våpenskapet mitt, som egentlig skulle være tom for ammo. :roll:

 

Jeg valgte å ikke lime eller skru dette sammen da vekten var stor nok til at det ble stabilt nok. Fordelen med det er det at jeg da kan med lettet omorganisere skapet med lettvinthet.

 

Har ikke bilder av det, men det kommer senere i dag.

Link to comment
Share on other sites

Var å diskuterete litt med en ang å oppbevare ammo i våpenskap.

Vist man ønsker å lage seg en bombe så var det bare å lagre i stålskap.

Så eg kommer til å gå fra våpenskap til trekasse eller kommode med hengelås på. Ammo skal bare være nedlåst, ikkje innelåst i et fg godkjent skap.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg den største verktøysboksen i aluminium de hadde på Biltema. Satte den på høyden, og monterte hyller i den. Den er låsbar, og veggene er så tynne at de ikke bygger opp noe trykk skulle det bli brann.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Om du tenker på forankring så kommer størrelsen på boltene på hva du forankrer i. Men skap som har egenvekt over 150 kg trenger ikke forankring lenger. ( med forbehold om at det har tredd i kraft )

 

 

1: Skapet er ikke mer enn 150kg

2: Betong (både vegg og gulv)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...