Jump to content

Avtrekk Remington 700 !


Recommended Posts

Jobben er gjort ! Den letteste sak av verden ja selv mor greier det :D

Fra butikken var avtrekket på hele 2,6 kg. ! jeg justerte det nå ned til 1,1 kg. uten slep og avtrekket ble meget bra . Takker igjen alle for bidraget . :D Viste faktisk ikke at Remington hadde et så bra avtrekk og justeringsmuligheter . Men ser nå at hadde jeg ikke vist det dere fortalte hadde jeg raskt funnet ut av skruene når jeg hadde demontert den .

Link to comment
Share on other sites

Ja det er rimelig heftig advokatavtrekk kan man si.

Jeg kjøpte nettopp en brukt 700 og har etter bare 50 skudd fått en sterkere høyre pekefinger :mrgreen:

 

Den linken var veldig god, jeg skal selv justere ned vekta og la det være med det siden jeg er fornøyd med krypet og ettertrekket. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nå justert avtrekket på min 700 og ble forsåvidt fornøyd, men jeg fikk et slags klikk helt "fremst" i avtrekket. Skal prøve å forklare det på en litt annen måte. Når jeg begynner å legge press på avtrekkeren kommer det et lite "klikk" og så legger jeg litt mer press på avtrekkeren og avtrekket går. Utrolig irriterende med det klikket først, men jeg greier ikke å få det bort..! Det kjennes ikke helt ut som et normalt kryp heller egentlig..

Link to comment
Share on other sites

ta med rifla til en kompetent bøssis og la han demotere avtrekket og polere alle viktige vinkler,kansje skifte soem bedre fjøre og vips så har du eitt perfekt avtrekk.eller kjøpe ett nytt avtrekk fra timmeny(billigeste måten)men du får ett kjenpe avtrekk fo ein høvding og ein liten søt indianer dame på kjøpet :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes kanskje det er på tide med en liten advarsel i denne tråden. Å stille originalavtrekket på Rem 700 lavt medfører en risiko. Originalfjæren som står i har en begrensning som etter min erfaring ligger ned mot 1 kg. Da kan avtrekket begynne å bli ustabilt. Hvis man ønsker avtrekk på rundt 1 kg og lavere kjøper man ny avtrekksfjær (ev. Avtrekk fjær sett). Kostnaden er noen få kroner. Disse er beregnet til denne avtrekksvekten, og man får ikke slakk eller variasjon i avtrekk. Jeg har byttet ut på mine rifler med godt resultat. Til slutt så er det vel også på sin plass å si at det kan svare seg å la en børsemaker gjøre jobben hvis man ikke er litt over middels kjent med slike avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et stykke over middels kompetanse innen mekanikk kan man si, jeg har justert en del avtrekk før, jeg har plukket flere avtrekk i biter og polert dem selv og alle avtrekk jeg har justert er grundig testet før skarp ammo har blitt matet i børsa. Og ja, også dette remingtonavtrekket er grundig testet, men ikke demontert og polert. Det blir vel det neste jeg må gjøre. Jeg kommer aldri til å levere noe som er mitt til børsemakeren her i byen. Etter å ha sett flere ganger (joda, jeg hjelper folk med innskyting av rifle hver eneste uke) at han ikke greier å skru fast baser og ringer, ja da får han ikke røre mine avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ja, heter vel x-mark pro eller no sånt. Ifølge bruksanvisningen skrur dem bare inn eller ut på setskruen som sitter i selve avtrekkeren, men når jeg gjør dette blir det bare masse kryp og uregelmessigheter. Ser ingen andre skruer å kunne justere på uten å måtte demontere rifla! :(

Link to comment
Share on other sites

Den skruen du snakker om der avtrekksfingeren er, det er denne du justerer tyngden på avtrekket med.

Den andre skruen(der du må av med stokken) justerer du kryp om eg ikkje husker feil. Denne skal ein vere litt meir forsiktig med å tukle med.

 

Dette gjelder X-Mark Pro avtrekket, og ikkje det gamle der begge skruene var på sida.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg tatt av stokken, men ikke justert noen av de andre skruene. Både youtuben og bruksanvisninger sier at det KUN er den setskruen som er synlig som skal justeres.

u7adyqyg.jpg

Nå brukte jeg en digital fiskevekt for å lese av tyngden på avtrekket og det ligger på rundt 5lbs selv om jeg skrur denne setskruen helt ut! Skrur jeg den helt inn kan avtrekkeren bli meget hard. Noe sier meg at det er ugler i mosen her...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...