Jump to content

Virus på Kammeret.....


Smygen

Recommended Posts

Er kun inne på denne siden, og virusprogrammet popper opp med advarsel igjen og igjen

malicious toolkit website 9 , heter advarselen.

 

Gooooggglet dette, og fikk beskjed om å holde meg unna sider hvor slikt poppet opp.

Men..... vil jo ikke holde meg unna her

:forvirra:

 

Edit : Bruker norton

;)

Edit nr2 : Ser ut som om den er ute etter firefox'n

 

[warning]AdminEdit!!![/warning]

LES HELE TRÅDEN FØR DU PRØVER NOEN AV TIPSENE I DENNE TRÅDEN, DA FEIL FREMGANGSMÅTE KAN GJØRE VONDT VÆRRE. Send gjerne en PM til meg om det er noe du ikke skjønner eller trenger mer hjelp med.

 

Mvh

SSamiK

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Flere banker i Norge har fullversjoner av f.eks Norton Antivirus til sine kunder.....

Har brukt både Norman og Norton med godt resultat.

 

Å bruke datamaskin (og evnt Android) på nettet idag uten virusprogram

er vel omtrent som å leke blindebukk på E6 eller E18.

Du taper stort sett alltid.

Link to comment
Share on other sites

Har også fått opp denne meldingen igår og i i dag, la ikke merke til noen melding når jeg gikk inn på siden her nå, men åpnet sikkerhetsloggen og der stod det at et forsøk på uatorisert tilgang til prosessdata ble blokkert klokka 14:44 (ca idet jeg logget på).Dette skjedde ifølge loggen 4 ganger i løpet av det samme minuttet.

Bruker siste utgave av Norton

Link to comment
Share on other sites

Har også fått opp denne meldingen igår og i i dag, la ikke merke til noen melding når jeg gikk inn på siden her nå, men åpnet sikkerhetsloggen og der stod det at et forsøk på uatorisert tilgang til prosessdata ble blokkert klokka 14:44 (ca idet jeg logget på).Dette skjedde ifølge loggen 4 ganger i løpet av det samme minuttet.

Bruker siste utgave av Norton

 

 

Kan du kjøre en full virus scan og se om du finner noe styggedom på maskinen? - Kan være du har fått faenskapet, og at det er det som slår inn i loggene. - Tror det skal være bra på kammeret.no nå, men kjekt å få eliminert mer.

Link to comment
Share on other sites

Kan du kjøre en full virus scan og se om du finner noe styggedom på maskinen? - Kan være du har fått faenskapet, og at det er det som slår inn i loggene. - Tror det skal være bra på kammeret.no nå, men kjekt å få eliminert mer.

 

Gjorde det igår kveld. Ser ut som at jeg får ta en runde til nå...

 

EDIT. fant 10 cookies på hurtigsøk, som ble fjernet. ikke noe skummelt altså.

Link to comment
Share on other sites

Tråden er ryddet for diskusjon rundt mobiltelefoner. Opprett gjerne en tråd i off-topic hvis dere vil diskutere det, ikke bruk denne tråden.

Hold tråden til topic! Da dette er et viktig tema og vi ikke har fått klarlagt om det er noen ukjente konsekvenser enda vil vi ha det så ryddig som mulig her så vi ikke overser viktig informasjon.

 

Ingen får pm, dere ser selv hva som er fjernet :!:

Link to comment
Share on other sites

Så da er det kanskje herifra jeg fikk det dritet som har kryptert(?) ALLE filene på pc-en min. Det skjedde i gårkveld. Bruker såvidt jeg vet en gratisversjon av AVG.

 

Fikk samme trojaner på min pc i går.

Mulig det stammer herfra?

 

Krypterer alle delte filer ser det ut

Påvirker bla office dokumenter og pdf.

 

Edit: ser ut til at det ligger en fix ute nå.

Som dekrypterer filene igjen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Perpålsa skrev:

Så da er det kanskje herifra jeg fikk det dritet som har kryptert(?) ALLE filene på pc-en min. Det skjedde i gårkveld. Bruker såvidt jeg vet en gratisversjon av AVG.

___________________________________________________________________________

 

Denne driten fikk jeg også i går på ene maskina ! Noen som har funnet noen løsning på og få fjerne det fra maskina eller ?????

gratisversjon av AVG.

Link to comment
Share on other sites

Om noen er infiserte og trenger hjelp for å finne ut av problemet så kan dere ta kontakt så skal jeg hjelpe etter beste evne. Har tenkt å lage en guide til hvordan man blir kvitt infeksjonen, men har ikke oversikt over hva som har blitt spredd så har ikke fått laget den enda.

Link to comment
Share on other sites

[warning]Unøyaktig informasjon. Se nyere posteringer.[/warning]

For å dekryptere filene: Last ned DENNE (link fra Tika) og lagre på C:

Dette programmet må kjøres fra kommandolinjen.

Det gjøres ved å trykke på Start - velge kjør (eller søkeboksen i Vista/Win7) og skrive CMD

 

Da åpnes det et svart vindu:

Der skriver du:

 cd \
te94decrypt -k 85

 

La denne jobbe ferdig, og filene dine skal bli dekrypterte.

Infeksjonen skal videre la seg fjerne som vanlig via antivirusprogramet ditt, som kanskje kan trenge en oppdatering før den klarer det.

 

 

Det som har skjedd er at noen har kjørt en mysql injection på kammeret.no, feilen her er fjernet men dessverre ble en del brukere tydeligvis infisert før vi rakk å finne og fjerne problemet. Vi har fortsatt folk på saken lokalt hos oss, for å være sikre på at vi er kvitt styggedommen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...