Jump to content

Feste GOPro HD til hagle og rifle


Generalsnus

Recommended Posts

Nå har jeg prøvd forskjellige måter å feste gopro til hagle..men rekylen vrir kameraet ut av stilling uansett hvor hardt jeg strammer. Har sett litt på round-bar festene til go pro men tror ikke de vil passe. Noen som har festet gopro til hagle og har fått det til å sitte i en stilling etter x antall skudd?

Tar gjerne i mot tips. Takk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sånn har jeg gjort det: 2012-04-23-022.jpg

 

Etter 5-6 skudd filmer jeg himmelen istedenfor rett frem. Dro til med skrutrekker til alt sprakk, fant fram nytt ledd og skrudde til litt mindre. Fortsatt ikke bra. Vurderer å fjerne litt materiale der delene fletter seg og sette inn noen slike sprengskiver med masse tagger eller no hissig lim.

Link to comment
Share on other sites

Litt uenig i det. Jeg har prøvd begge deler, og filmen ble klart best på hagla.

De fleste tilter hodet til siden og ned når man legger an på kolba. Hvis man har stilt kamera rett fram på panna blir det helt feil når man legger an. På samme måte blir det mye rar filming hvis man har stilt kamera på hodet etter hvordan man sikter med hagla.

Link to comment
Share on other sites

Kommer jo litt an på jaktformen og.

Sitter man alene på post kan man la hagla ligge på låret eller sveipe den litt fram og tilbake i forhold til der man ser.

Bruker man den på knekk hagle kan man jo lime den på bakre del og mens man går vil kamera peke framover mens løp peker nedover.

 

Se f.eks denne videoen:

" target="_blank" target="_blank

Bare å kjøpe 3-4 kameraer. Sette dem på hagla, hodet, bikkja og båten. hehe.

 

Når man klipper så blir det jo som regel minimalt med brukende video av x antall timer filmet.

 

 

Se på denne og:

Der er kamera festet på bakre del av O/U. Syns ikke dette blei dårlig filming.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg fisker har jeg kamera på skuldra. Billig og fint oppsett som holder seg stabilt selv om jeg står og kaster (fluefiske) hele dagen. Perfekt er det ikke, men det er billig og mer enn duganes for min bruk ihvertfall.

 

Eksempel:

http://vimeo.com/26596579

 

Vet ikke hvilke fester som følger med gopro, men om den har samme feste som "vanlige" kamera så finnes det jo massevis av muligheter på markedet. Tror ikke jeg betalte en hundrings for festet mitt engang, og det har jeg festa til skulderstropp på sekken/chestpack.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ser at denne tråden er over et år gammel, men håper å blåse liv i den alikevel.

Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av GoPro HERO3 Black Ed. før høstjakta setter i gang. Har trålet Google etter informasjon om hvordan best mulig feste dette til hagla. Mange av youtube videoen viser forskjellig utstyr og metoder, men jeg finner ikke noe som jeg tror fungerer for min hagle.

Jeg har en Silma Storefjell.

 

Jeg ønsker ikke å feste kamera på kroppen, jeg ønsker å feste det under løpet, eller på siden, jeg tror under er å foretrekke. (ja, man får mye "bakke-filming" når hagla er knekt, men da får man bare redigere ved senere anledning).

 

Nå som det har gått en stund siden noen skrev her er det kanskje noen som har noen gode tips, testet ut noe eller sett noe?

Post gjerne bilde, link, video, oppskrift på DIY, erfaringer, event. hvor man kan kjøpe montering.

På forhånd takk

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke MÅ ha 4K oppløsning så er kanskje Contour Roam+2 et bedre valg for våpenmontasje da den er mer sylinderformet. Her får du også Picatinny montasje og linsa er vridbar slik at du kan montere den i hvilken vinkel du vil.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg hadde ikke giddet. Tror ikke det er så mye ekstra å hente i + for min del hvertfall. Har sett en del tester der de sammenligner og da ble hvertfall jeg overbevist om at oppgraderingen gjorde lite. Men hvis du har funnet noen spesifikasjoner på den som passer deg bra så kjør på. Men vær obs på fokusproblemet når du filmer objekter på litt avstand. Det er jo også en enkel sak å fikse.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg fant en måte å gjøre det på, veldig enkel:

2euodia.jpg

2r2qh4m.jpg

4jut03.jpg

 

Jeg byttet farge på strips til svart og farget treklossen sort.

En fordel å flytte kamera lenger frem så slipper du å se så mye av løpet på filmen.

 

Festet så stramt som mulig slik at den hverken sklir frem eller tilbake.

Det er ikke noe problem å gå med hagla uten kamera (den lille klossen er ikke i veien)

Filmingen ble opp ned, men jeg snudde bare videoen (innstillinger i de fleste video program) når jeg skulle se den på PC.

Kamera ble festet godt og rekyl var ikke noe problem under skyting/filming, kamera var alltid i samme vinkel.

Link to comment
Share on other sites

http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Bicycle-Camera-Handlebar-Bar-Mount-Holder-For-Gopro-HD-Hero-2-3-CaF8-/221323618432?pt=AU_Cameras_Photographic_Accessories&hash=item3387ea6880

 

Skift ut skruane til nokon som er lengre, så har du eit ganske greitt feste der. Har brukt dette festet til alt frå 870'n, til innvendig bur i rallybilen, til feste oppi tre/stolper når ein skal hoppe forbi med ski. Svært allsidig kamerafeste.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Filmingen ble opp ned, men jeg snudde bare videoen (innstillinger i de fleste video program) når jeg skulle se den på PC.

 

Det finnes en instilling for dette i menyen på kameraet. Så blir opp ned og ned opp :)

 

Den eneste grunnen til å skifte fra 3 til 3+ er hvis du filmer mye i veldig slow-motion, da 3+ har mulighet til flere frames i sekundet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Filmingen ble opp ned, men jeg snudde bare videoen (innstillinger i de fleste video program) når jeg skulle se den på PC.

Hei Yokerman. Hvordan gjør du det? Jeg har lett i VLC og win mediaplayer.

 

Ellers har jeg store problem med gopro som kommer ut av stilling. Jakter stort sett kun med kaliber 12, 89mm hagl på min BenelliNova Pumpehagle.

 

Festes på denne måten:

http://www.captureyourhunt.com/shotgun-gopro-mounts/shotgun-under-forearm/

 

Noen som har en bra patent slik det kan bli låst? kan trikse og mixe med strips/teip.. men vil ha noe som er solid. har mista så sykt mye bra footage hehe. angrer på at jeg kjøpte goproen :/

Link to comment
Share on other sites

Filmingen ble opp ned, men jeg snudde bare videoen (innstillinger i de fleste video program) når jeg skulle se den på PC.

Hei Yokerman. Hvordan gjør du det? Jeg har lett i VLC og win mediaplayer.

 

Ellers har jeg store problem med gopro som kommer ut av stilling. Jakter stort sett kun med kaliber 12, 89mm hagl på min BenelliNova Pumpehagle.

 

Festes på denne måten:

http://www.captureyourhunt.com/shotgun-gopro-mounts/shotgun-under-forearm/

 

Noen som har en bra patent slik det kan bli låst? kan trikse og mixe med strips/teip.. men vil ha noe som er solid. har mista så sykt mye bra footage hehe. angrer på at jeg kjøpte goproen :/

 

gå inn på http://www.captureyourhunt.com/accessories/ og scroll ned til Recoil Keeper for GoPro #1010

Har selv samme feste som deg og med denne Recoil Keeper for GoPro og rikker seg ikke en mm!

 

http://www.captureyourhunt.com/gopro-keeper-recoil-stopper/

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...