Jump to content

Trening for kropp og sjel.


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Vi har lenge tengt på og begynne og trene, fruen og jeg. MEN, det er ikke lett. Særlig når helsa er heller laber. Det er ikke lett og gå ut og trene når kroppen stritter i mot så snart det regner litt. Nei, det er ikke som før i tia hvor jeg glatt gikk søkkvåt i ei uke på reinsfjellet. Men trene det må og bør vi. Fruen gikk til innkjøp av ei tredemølle som skal monteres i helga. Tror det blir lettere og trene når det foregår innendørs og man ikke er væravhengig. Skulle vært deilig og hatt litt kondis til æljjakta til en forandring. Noen som har tredemølle og har erfaring med disse ? Treningsmengde ol ?. Glad for utveksling av erfaringer ol.

Link to comment
Share on other sites

Noter ned hvor lenge og raskt du går hver gang, da vil du kunne se progresjonen din, og dermed oppnå litt mere motivasjon.

Husk å ta noen helt rolige økter også!

Og sett deg noen mål fremover.

Eks. Om 3 mnd så skal du kunne gå på mølla i x antall minutter i en gitt hastighet.

Link to comment
Share on other sites

Hva tåler du? Du har kols, er det ikke sånn? Jeg spør fordi jeg ikke vet... Hva tåler hun? Er dere overvektige..? Dette har mye å si for hvor dere skal starte/hvordan dere skal starte.

 

Hvis du gir et sånn omtrentlig overslag på hvor mye dere klarer nå, altså hva som skal til for å oppnå makspuls, og evt kroppslige plager, samt tidligere erfaring med trening, så finnes det helt sikkert en og annen treningsnarkoman som jobber som personlig trener på dette forumet. Sånne har stålkontroll på hva som er lurt og hva som ikke er det når det kommer til å begynne å trene.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke store forskjellen på tredemølle kontra det å gå/løpe på vei rent treningsmessig sett. Det som fungerer på vei fungerer også på mølla.

Start ut rolig 2-3 ganger i uka 30 min pr gang på lav hastighet og øk gradvis til f.eks 4-5 ganger i uka 60 min på litt høyere hastighet. Dette kommer selvsagt an på formen i utgangspunktet da.

Men jeg vil absolutt anbefale å variere mellom mølle f.eks vei/skog. Blir fryktelig ensformig i lengden med bare mølle:)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@Palinder, får håpe at en slik treningsnarkoman ser denne tråden da. Hadde vært bra for meg vil jeg tro om vedkommende hadde peiling. Og, ja Palinder jeg har kols :( .

Link to comment
Share on other sites

10 min i starten er bedre enn 0 minutter:)

Det fine er at hvis formen er så dårlig som du beskriver så skal det veldig lite til før at den blir litt bedre. Sett deg mål uke for uke:

Uke 1: 3 dager x 10 minutter

Uke 2: 3 dager x 15 minutter

Uke 3: 4 dager x 15 minutter

Uke 4: 3 dager x 20 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel den siste til å belære noen om trening, men jeg har da prøvd det en gang. :mrgreen:

 

Jeg klarte å sykle jevnlig over flere måneder en sommer. Motivasjonen var høstjakta som nærmet seg.

Jeg har også prøvd ergometersykkel før vinterjakta. Noe så jævlig trist!!! Så kom jeg på at det hadde vært bedre å sett en film imens man trener. Dermed monterte jeg opp pc`n på en gardintrapp foran sykkelen(som står i kjellergangen). Da gikk alt mye bedre.

 

Om dere har muligheten til det, så anbefaler jeg å plassere apparatet foran en tv. Det er alltids noe en vil se, og trener du samtidig, så slår du to fluer i en smekk. Jeg såg på toppjaktfilm imens jeg trente til toppjakta, og det er jo helt supert. Man får ikke bedre motivasjon.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jada, jeg her faktisk en lite tv som vi kjøpte til campingvogna som jeg kan sette opp i nærheten av mølla. Ingen dum ide :D . Har mølla på fruens malerum i uthuset.

NB, fint og få gode råd her. Disse såkalte personlige trenerne er fryktelig dyre.

Link to comment
Share on other sites

Bladet IFORM har websider med treningsprogram/kalender for ulike apparater og individuell plan.

 

Tror det er viktig å sette opp en plan for å kjøre strukturert.

 

Tredemølle har jeg prøvd på helsestudio, og det er supre saker som kan settes til alle nivå.

 

Re apparat typer: En fordel med ergometersykkel er at en ikke belaster hofter og knær med vekten av overkroppen, men får likevel kondisjonstrening.

 

Lykke til med treningen, du er ikke aleine om å prøve å forbedre formen!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tredemølle hjemme, og har kjøpt samme mølla til min mor som har kols og alzheimers:

 

http://www.sportsmaster.no/Kondisjon/Tredemolle/T50.aspx

 

treningstips:

 

http://www.sportsmaster.no/Temasider/~/media/Repository/PDF/Treningsprogram/Tredemolle.ashx

 

denne er velegnet til tyngre personer, men det er billigere møller å få kjøpt.

 

Det følger med et forslag til program, og et evt søk på nettet er gull verdt.

 

Ser at min mor får mye slim opp av lungene etter innhalering av kolsmedisin( pulverkapsler) så kan tenke meg at du i begynnelsen vil få hostet opp endel "glassmaneter", viktig å ikke overbelaste seg ved kols, da det ikke er det samme som å gnu på med en frisk kropp, men dette har du vel erfaring med fra før av.

 

Jeg har en 32tommer flatskjerm rett foran mølla, det funker bra, og med en liten dvdspiller så kan du vise jaktfilmer etc mens du går, lettere å presse seg selv da.

 

Lykke til. dette er en god investering.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@ "Cesandberg" Ja, du har helt rettt. Det er virkelig farlig og overbelaste kroppen når du har kols. Har vært på Glittre og fikk mye informasjon der. Særlig ang. dette med belatning på kroppen. Ser din mor bruker pulver, er vel greit det men du skulle prøve og skaffe henne ett forstøverapparat. Det er mye bedre. Tro meg, jeg har prøvd.

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
NB, fint og få gode råd her. Disse såkalte personlige trenerne er fryktelig dyre.
Nåja, du tror vel ikke at vi konsulenter er gratis? Vi vet bare ikke hvor fakturaen skal sendes enda. Fint om du legger ut navn og adresse her. :mrgreen:

 

Kommer litt senere :D:D .

Link to comment
Share on other sites

Hva med å legge inn gåturen før et TVprogram du alltid ser. Dagsrevyen for eksempel... Så kan du se hvor mange nyhetsinnslag du klarer, og sette deg et mål om å klare ett til i morgen.. Etter noen uker klarer du t.o.m været, og etter ytterligere uker klarer du å få med deg hva værdamene sier også. Til høsten går du ut på post uten problemer, og du vet hva slags vær det blir den dagen.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder tredemølle og løping, så sliter dette veldig på knærne. Så ver litt opp på det.

Sykling smører knærne så det er litt bedre. Dette var den an kiropraktor så sa til prosjektlederen som jobbet hos oss, Han sleit veldig med knærene.

No gidder eg ikkje å trene, det er jævlig kjedelig. Tar meg heller en godt tur med bisjen i skogen, ingen trening som e bedre en det. + at det er gøy. Små jogge går også bra. Musikk på ørene eller en jakt dvd på tv e å anb, da blir det ikkje fult så kjedelig.

Men husk ikkje ta for hardt i begynnelsen. Bedre å gå rolig i 5/10 min vær dag, enn en halv time 2 ganger i uken.

Du går fort lei vist du tar helt av.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Skal være helt ærlig. NEI. Det er det med den røyken at når du kjenner deg som værst er det en trøst i denna røyken. Men vet helt klart at jeg burde slutte så snart som mulig. Men, ikke lett det :( .

Link to comment
Share on other sites

Eg røyker sjøl. 10/15 stk fordagen. Så er sikkert ikkje den rette ræven til å åpne kjeften.

Men hardt mot hardt. Du har kols, og vist du vil ha flere gode år fremover og med jakt, så bør du slutte. Den sykdommen du har fått blir du ikkje kvitt, og med røyk så blir du verre og verre. Til slutt så klarer du ikkje engang å gå på den møllen din.

Vet at det ikkje er så lett å hive fra seg røyken. Men i det hele tatt å ikkje klare å komme seg ut på grunn av røyk? e det verd det?

Lag deg en lise. På den skriver du positive med røyk. Og på den andre skriver du negative med røyk. Få fam din til å skrive litt på den også, lag små stikkord. Så skal du se at du kan skrive å skrive på det negative men du får bare et par ord for det positive.

Link to comment
Share on other sites

@Palinder, får håpe at en slik treningsnarkoman ser denne tråden da. Hadde vært bra for meg vil jeg tro om vedkommende hadde peiling. Og, ja Palinder jeg har kols :( .

Heisann, jeg har selv KOLS og kan berolige deg med at det kan gjøres noe med. Jeg klarte ikke fjellvandring for 2 år siden, men det går på et vis nå. Jeg har satt opp et treningsregime so skal ta meg dithen at jeg ikke holder igjen de jeg går med. Skriver på telefon nå så kan skrive mer senere...

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ei pulsklokke er et nyttig hjelpemiddel. Det er viktig å ikke overbelaste hjertet - det kan bli det siste man gjør. Med pulsklokka ser en hvordan hjertefrekvensen øker når man øker belastningen. Helst skulle man hatt en maxpuls-test, for å finne hvilket nivå treningen bør ligge på - men det tror jeg vi står over!

 

10 min i starten er bedre enn 0 minutter:)

Det fine er at hvis formen er så dårlig som du beskriver så skal det veldig lite til før at den blir litt bedre. Sett deg mål uke for uke:

Uke 1: 3 dager x 10 minutter Uke 2: 3 dager x 15 minutter Uke 3: 4 dager x 15 minutter Uke 4: 3 dager x 20 minutter.

For oss godt opp i årene, er det vel optimistisk å vente såpass progresjon. Øking med et minutt eller to pr. uke er mer enn nok.

 

Treningen kan også periodiseres - dvs., man trener f.eks. 10-min-økter ei uke, så 5-min-økter, så ei uke 10-min, så ei uke 5-min, så 15-min, så 5-min/15 min/10min/20min/10 min osv. Restitusjon er også viktig - legg inn 2-3 treningsfrie dager en gang i mellom.

 

Lykke til med treningen!

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke overbelaste kroppen med kondisjonstrening selv om man har kols... :!:

 

Røyking: For min egen del var det lett å slutte, jeg lente meg på boka "endelig ikkerøyker" av Alan Carr og det var pussig hvordan tankegangen endra seg med den litteraturen.

MEN, vi er alle forskjellige og det som avgjør om man slutter er egen motivasjon for å slutte å røyke. Man slutter ikke med mindre man selv har lyst.

Jeg vil anbefale å bruke den boka som verktøy når/om/hvis du finner ut at du vil slutte å røyke.

 

Trening: Selv trener jeg styrke 3 dager i uka og kondisjon 3 dager, styrketreningen har elementer av kondisjonstrening innlemmet i oppsettet. Jeg har en alvorlig grad av kols og for min del går det helt fint.

Med tanke på at du har såpass dårlig kondisjon som du har nå er det som de andre sier viktig at du begynner med lavt volum og lav intensitet.

 

Finn ut hvor lenge du klarer å gå normalt på tredemølla og bruk det som referansepunkt.

 

Ut i fra din referanse kan prøve dette...

 

Man: 80% av ref i normalt gåtempo

Tir: 60% av ref i normalt gåtempo

Ons: 100% av ref i normalt gåtempo

Tor: hvile

Fre: 80% av ref i normalt gåtempo

Lør: hvile

Søn: normalt gåtempo, gå så lenge du selv har lyst.

 

I tillegg til dette vil enkel styrketrening gi synergier. Knebøy (selvfølgelig uten vekter), pushups og en draøvelse er nok i begynnelsen.

Knebøy: sette seg på huk, og reise seg helt opp

Pushups: som i militæret, men om sykdom gir utfordringer tar man disse med knærne i bakken

Draøvelse: finn en vekt (hagla! :) ) ,bøy deg fremover og dra den opp mot kroppen med en arm og skift vekselvis mellom armer.

 

Styrke kan du fint foreta på et annet tidspunkt enn selve kondisjonstreningen, det er her ikke snakk om høyintens styrke trening men rehabiliterende trening.

 

Oppsettet på styrke kan se slik ut.

10 x knebøy

10 x pushups

10 x draøvelse

 

 

Dette burde gi en fin begynnelse som burde kunne lede til at du kommer deg på jakt så tidlig som NÅ til høsten :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Heisann :D , her dukker det opp mye. Mye jeg kan ta med meg i min påtengte trening. Ante meg at jeg ville få mye bra svar her på Kammeret. Takk alle sammen. Men for all del fortsett og kom med innspill. Skal ta kopi av hele tråden og ta den med meg bort i bua. Her var det mye nyttig :D .

Link to comment
Share on other sites

Skriver en +1 på forslaget om hypnose mot røykesug. Fungerer det vil det ikke lenger være vanskelig å ikke røyke. Du får rett og slett ikke lyst på det lenger. Den røykesluttboka er heller ikke dum. Røykte relativt mye i mine yngre dager, men sluttet heldigvis etter å ha fått litt for kronisk halsonde. Trodde det skulle bli steinhardt og ikke minst trist å ikke røyke i alle de situasjonene hvor røyken var selvskrevet tidligere, men det ble det faktisk ikke! Nå skal det tilstås at jeg av og til tar meg en røyk i festlig lag, men bortsett fra det er jeg helt fri det, og det savnes ikke. Du som har kols vil nesten helt sikkert få det enormt mye bedre uten røyken. Du kommer til å himle med øya og riste på hodet over at du ikke gjorde det før, og så være glad for at du får mange år i bonus, som vil være mye bedre enn hvis du hadde fortsatt. Vedder en børse på det!

 

Tenk deg selv; en kamerat ringer deg og spør om du har lyst til å bli med en tur ut etter rådyra, for å teste den nye hunden. Instinktivt tenker du at "nei, det går ikke, for da må jeg opp på den "blodslithaugen" og da kollapser jeg helt", men i stedet svarer du at "ja, det vil jeg faktisk!" Er ikke det en bra gullerot, så vet ikke jeg!

 

Lykke til! :D

Link to comment
Share on other sites

Styrke trening:

dette er hvis du bare skal trene for å få litt fasong samt ikke bli diger men få muskla til å bli vant med å bli litt brukt :)

Armer:

lette vekter. 5-10 kg

hang ups. (tar egentlig alt av muskler på sidene og arma samt du får bedre utholdenhet i muskelmassene)

Rygg og mage:

Rygg tar du noe som heter planken

planken.jpg

denne skal du holde i 1 min og så 30 sek pause for å hive etter pusten og samle litt krefter hvis du ikke er i så god form og så gjenta.

 

magemuskla tar du sith ups. beina godt plantet i bakken og dann en en motsatt V med beina. altså knea skal være høyest enda med beina godt plantet i bakken.

så tar du og løfter deg såvidt opp. korsryggen skal ikke forlate gulvet/matta (dette er øvrige delen av magemusklene)

etter du er ferdig med det skal du ta nærmest en sith ups men bare at da skal venstre albue treffe høyre kne/lår og motsatt. (dette er sidemusklene på magen)

så tar vanlig sith ups da tar du midtregion av magen.

Rygg og Magemuskler er noe som er viktig og trene!

 

mer styrketrening kan være beina. da kan det være greit å ha ei plate som er i 30% helling.(satse på at du er en god snekker graahund :))

ta skal du ta å huke deg ned og opp igjen til du omtrent griner dette er med på å trener knea og lårmusklene

og så har du spensthopp. regner med du kan det :)

 

og så har du Push ups altså armhevinger her tar du brystmusklaturen og arma litt også.

ta så mange du klarer og ta ei pause på 30-40 sek og så starter du på igjen. dette bidrar på utholdenhet i arma og brystmusklaturen. bare pass på så du ikke blir for støl i armene :lol: det har jeg opplevd noen ganger

 

så over til kondisjonstrening.

ta det og start og varm godt opp først. det er veldig viktig for da forebygger du strekk og andre skader du kan pådra deg samme gjelder med styrketreninga!

oppvarminga kan være å gå i 20 min f.eks.

så kan du kan du øke tempoet litt ettersom. ta og øk litt og litt. så tar du en 5 minutter. og starter å gå igjen og ev øke tempoet.

dette skal forebygge kondistreningen. da du føler du er i form til det, start med jogging i noen min og gå og så jogg igjen.

når du føler deg klar for neste steg intervaller på eks antall meter. da er det full spurt f.eks 20m og så gå rolig tilbake igjen og så ta full spurt 20m igjen.

lykke til med treninga. dette jeg har skrevet her er en del av treningopplegget mitt. har prøvd litt forskjellig treningsopplegg og dette er det jeg føler er best. da jeg har trent relativt mye med tunge vekter og da blir man bare større og større og jeg har kommet opp i den størelsen at jeg har litt småproblemer med div ting jeg skal gjøre så det er ikke like enkelt å trene på den riktige måten men det kommer mange gode tips her ser jeg alt så.

jeg ønsker dere LYKKE TIL OG NYT BEDRE HELSE :D

Link to comment
Share on other sites

Mitt eneste råd er å gjøre noe. Tredemøller og treningsapparater er kun en frivillig form for vanntortur, det gir deg bare smerte. Om du har problemer med å komme i gang, prøv å gjøre noe. Gå en tur eller finn frem skiene, ta med primus, kaffe og noen poser "rett i koppen". Finn et fiskevann som det tar 2 timer å gå til. Eller kanskje ta en tur i skibakken, bank rusta av gamle slalåmski og ha det litt gøy. Det er faktisk god trening om alternativet er å ikke gjøre noe.

Link to comment
Share on other sites

Kolsen vil helt klart gjøre det krevende, og røykeslutt vil faktisk være helt avgjørende.

 

Samboeren min er klinisk ernæringsfysiolog, massør og personlig trener + div annet relevant :shock::lol: . Send meg en PM med litt info om sykdommen og gjerne tilleggsinfo som alder, vekt, matvaner osv. Så skal jeg ta en prat med henne og høre hva hun anbefaler. Kan være fint med en proff vurdering.

 

Hun er mammaledig og trenger noe å tygge på i all fritiden mens hun venter på at boblen skal sprekke.

 

Om du ikke er interessert så går det også fint :)

Link to comment
Share on other sites

Det som koster deg minst smerte og som gir raskest resultater er å kutte kreftpinnene.

La det ikke være et snev av tvil om det.

Hadde jeg vært i din situasjon, er det der jeg ville begynt.

Er du først røykfri, vil trim og turer få en lavere terskel helt av seg selv.

Ta en telefon til nærmeste Medicor, så har du tatt det første skrittet.

Jeg påstår ikke at det vil fungere for deg, men sjansen er stor.

Link to comment
Share on other sites

Beundringsværdig av graahund å innse at noe må gjøres,men jeg ser å at han faller tilbake på"hadde bare formen vært dær" osv..

Jeg spør heller:

Er det ingen kammerbrukere som bor i nærheten av graahund,såm kan dra han ut av sofan??

Det er så mye lettere når man er to eller flere..å særlig når man kan snakke om felles interesser.

Jeg har en ergometersykkel stående i stua..den har stått i 3 år..ubrukt(det var ikke jeg som skulle ha den dær,det var Madam Mim)

Hun trener 2 ganger i uken,men sammens med venner da det er mye mer sosialt og gøy enn å humpe på en sykkel som ikke beveger seg(Sikkert det samme med en tredemølle)

Link to comment
Share on other sites

@PederR, dette var vel strent tatt ikke noe program for en som er litt opp i årene og har kols? Men til yngre brukere på kammeret som skal starte å trene, så vil nok dette passe meget bra!

 

Til deg graahund, så må du ikke glemme at ting tar tid. Har jobbet et par år som personlig trener, og når mennesket kommer opp i en viss alder, handler trening ofte bare om å ikke komme i dårligere form. Husk å sett deg langsiktige og korte mål. De langsiktige kan være 5 år frem i tid, eller 1 år frem i tid. Dette kan du velge selv, alt etter hvordan du planlegger. De korte målene kan være hvor du skal være om en mnd, hvor du skal være om en uke, eller bare hvordan du skal fullføre dagens økt.

 

Noe av det beste jeg kan komme på til deg, er hurtig gange. Jogging trenger du ikke å tenke på, men kan være et langsiktig mål. Hva som er hurtig gange, kan best måles med hvilken puls du skal ligge på. Men i første omgang kan du se på det som å gi det ekstra lille giret. Gå gjerne ute, der du går en retning med hurtig gange til du ikke klarer mer, så rusler du bare hjem igjen. På denne måten får du både trening fra hurtig gange, samt at turen hjem hjelper også til. Bemerk deg også hvor du stoppet, og se om du klarer å gå lengre neste gang. Er kroppen god nok, prøv det samme, men med jogging.

 

Men det viktigste er å finne den treningsformen som du liker best. Prøv litt forskjellig. Noen liker ergometersykkel foran tv'en, mens andre foretrekker gode turer i skogen. Kanskje svømming kunne vært noe? Det er mange måter å trene på, finn den du liker best. Så blir det lettere for oss brukere her å hjelpe videre :)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Kolsen vil helt klart gjøre det krevende, og røykeslutt vil faktisk være helt avgjørende.

 

Samboeren min er klinisk ernæringsfysiolog, massør og personlig trener + div annet relevant :shock::lol: . Send meg en PM med litt info om sykdommen og gjerne tilleggsinfo som alder, vekt, matvaner osv. Så skal jeg ta en prat med henne og høre hva hun anbefaler. Kan være fint med en proff vurdering.

 

Hun er mammaledig og trenger noe å tygge på i all fritiden mens hun venter på at boblen skal sprekke.

 

Om du ikke er interessert så går det også fint :)

 

Kolsen er vel ikke av de barskeste men lei nok. Jeg er 66 år og veier vel rundt 70 kg +. Matvaner vil jeg si er som folk flest, frokost med brød og pålegg, midt på dagen mat og midag. Tar gjerne en kjeks eller fire til kaffen på kvelden. Kaffe drikker jeg vel hele dagen i små doser. Og som det kommer fram i tråden så røyker jeg desverre :( . Lurer fruen din på noe mer så send en pm. Med vennlig hilsen Bård.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ut ifra egen erfaring at røykeslutt handler om å ikke ta hensyn til egne 'barnslige' behov. Nei, det er ikke pent sagt, men det er vel det som må til. I -95 var min kone gravid, røykeloven begynte og stramme inn.. og jeg var 30..og det jeg vil kalle storrøyker. Jeg rulla 50 ut av en Petterøe's 3, og den holdt i en halvannen dag :roll: . Jeg var 'addict' . Jeg har flere forgjengere som kvelda i 50-60 årsalderen..storrøykere allesamma, og det var hjerte/karsykdommer som tok dem. Vel..det kan man få åkke som.Jeg hadde en teori at 20 år uten røyk før fylte 50 ikke vil skade :D Så.. jeg sa til meg selv,våren -95, at jeg skulle slutte 1.April -96. Dagen før,30.mars gikk jeg tom for røyk :shock: . Kjøpte inn en tipakning med sigaretter...for jeg skulle jo ikke slutte før den 1ste.. :lol: Den 1ste kom, og det lå 3 sig igjen i pakka, da jeg skulle kjøre på jobb. Kan jo ta de,tenkte jeg. Da var det en 'faan' som sa inne i meg 'SLUTT Å TULL!!!' Jeg heiv pakka ut av bilen, og har aldri røyka siden. De påfølgende dagene ble et sant HELVETE,jeg fant på all verdens unnskyldninger om at jeg 'fortjente' en røyk.. Så jeg tok kontakt med legen, som ga meg resept på Nicorette tyggis. Og han presiserte at jeg måtte følge bruksanvisningen.. Som sagt så gjort. Den gjorde HELVETET litt lettere å leve med, og etter nedtrapping over et par uker, slapp HELVETET taket,takk og pris. Klart jeg kjente suget en gang i blant senere, men da tok jeg 'en runde' med meg selv, og 'fortalte meg selv' hvilken jævla idiot jeg var som i det hele tatt tenkte tanken. Røykesug=selvmedlidenhet... tenk på det.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

I går kom endelig mølla på plass. Måtte ha hjelp av junior. Den var tung den purka der :D . I dag begynner alvåret med treninga. Prøvde den så hvidt i går og en ting er hevet over enhver tvil, trening det trengs :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da var første treningsøkta unnagjort. En ting fant jeg ut ganske fort, det står dårlig til med kondisen. Ble faktisk mest sliten i hofteledda. Merkelig nok. Gikk i 7 miin i ca 3 km i timen. Syns det var bra nok i børjan :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...