Jump to content

For mye trafikk???


Woff

Recommended Posts

:!: NÅ skjer det noe her!! Alt går TREGT i forumet, men ikke i tre andre fora jeg er samtidig pålogget i...

PM'er her lar seg ikke åpne / sende akkurat nå!

Fungerer fint på andre fora...

 

Dette ble nevnt i en annen tråd nylig...

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
:!: NÅ skjer det noe her!! Alt går TREGT i forumet, men ikke i tre andre fora jeg er samtidig pålogget i...

PM'er her lar seg ikke åpne / sende akkurat nå!

Fungerer fint på andre fora...

 

Dette ble nevnt i en annen tråd nylig...

 

Har akkurat samme problemene jeg, har store vansker med og komme igjennom med mine inlegg. Trodde det bare var min maskin jeg ?

Link to comment
Share on other sites

Dere er nok ikke alene om dette.

Ikke vet jeg hva som foregår, men til sine tider suger Kammeret sure sokker.......tregt som en underbetalt Polakk på timesbetaling.

Chatten må jeg til sine tider gi opp helt, halvparten av det jeg skriver forsvinner ut "i det stooore intet", hvor innleggene blir av vet ikke jeg, de kommer iallefall ikke frem på chatten.

Feilmeldingen: Feil oppkoblings status, forsøk senere kommer HELE TIDEN!!

Håper noen kunne tatt dette opp til seriøs vurdering her inne. Burde være mulig å være på ett forum uten å være dataingeniør.

Tidligere tråder om dette har kun endt i kjefting ifra "ledelsen", istedet for å ta problemene på alvor.

Link to comment
Share on other sites

Robsoft sliter med samme sak..

 

Siterer Robban:

 

Det är svårt att få ett forum som detta att fungera utan problem. Troligtvis är det någon annan site som suger mängder med kraft pga dåliga script.

 

Forumet på robsoft.nu har en egen server med dual processor och mängder med Ram och den har problem den med när det är mycket besök.

 

Tyvärr så finns det inte så mycket att göra åt det hela.

 

 

Tro meg, det jobbes med saken om andre løsninger. Men det koster endel kroner.

Link to comment
Share on other sites

:? Nå krasjet Kammeret IGJEN!

Vi er vel et fellessamfunn her? Skal vi ta en kronerulling snart sånn at Kammeret blir friskmeldt?

Greit at det er idealister her men vi kan være med å hjelpe vi andre også!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
:? Nå krasjet Kammeret IGJEN!

Vi er vel et fellessamfunn her? Skal vi ta en kronerulling snart sånn at Kammeret blir friskmeldt?

Greit at det er idealister her men vi kan være med å hjelpe vi andre også!

 

Den støtter jeg fullt ut. Kan da umulig bli mange kronene på vær mann og vi får beholde Kammeret som er det viktigste for oss.

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Hvis dere VRIR en femtilapp ut av registrerte brukere minus de som ikke vil....

så blir det muligens 50 * 2000 = 100.000,- i 'startkapital'.... En femtilapp i en konvolutt eller rett inn på konto har de fleste råd til å kaste bort!

Vi som støtter kan jo foreksempel få et verdiløst 'aksjebrev' i feltet hvor vi har navnet vårt? Så ser vi iallefall at de andre er med og støtter et godt forum?

Link to comment
Share on other sites

:lol: Hva med å lage en egen tråd om temaet og starte med å organisere en innsamling, moderatorer og Kammerherrer? Start en diskusjon om hvordan vi kan få til noe her!

:mrgreen: Jeg trykker på utropstegnet og melder tråden til moderator for oppmerksomhet..

Link to comment
Share on other sites

8) Det var akkurat derfor jeg adresserte problemet akkurat nå! For å HJELPE teknikerene til Kammeret!!!

Vi er veldig klar over problemet, og jeg har allerede skrevet at situasjonen vurderes fortløpende i en herværende tråd. Det rare er at det kun oppleves slik for noen, mens de aller fleste andre ikke har problemer i det hele tatt. Heldigvis ser det ut til at problemene er kortvarige, men det betyr ikke at vi likevel vurderer andre muligheter - og vi drøfter andre alternativ i disse dager. Det finnes hoster vi vet har vesentlig mer stabile løsninger, men når det er sagt er det fremdeles ingen som helst garanti at alt vil fungere problemfritt for alle til enhver tid. Bare så det er sagt, altså - men bedre blir det nok.

 

Som sagt; vi er klar over problemet. Det har ingen hensikt å lage flere tråder om det. Dukker det opp noe spesielt som ikke allerede er belyst, vil vi selvfølgelig sette pris på tilbakemelding - den rettes til admin eller forumtekniker.

Link to comment
Share on other sites

:( Nå kastet jeg bort tid og fikk til slutt denne:

 

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@one.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

 

More information about this error may be available in the server error log.

Link to comment
Share on other sites

:idea: Jeg bare dro sammen litt tidsmessig i forrige innlegg...

Forumet var i forkant av feilen veldig tregt, jeg prøvde å gå inn på

brukerkontrollpanel og skifte mellom et par menyer, så kom tilslutt en timeout og denne feilmeldinga.

(I en av 'tab'ene i IE.. De andre fire fungerer topp hele tiden...)

Bare rapporterer hva som skjer, hvis det kan hjelpe dere!

Link to comment
Share on other sites

Som sagt; vi er klar over problemet. Det har ingen hensikt å lage flere tråder om det. Dukker det opp noe spesielt som ikke allerede er belyst, vil vi selvfølgelig sette pris på tilbakemelding - den rettes til admin eller forumtekniker.

 

Siden jeg har lite tro på en diskusjonstråd for å diskutere om man vil være med på kronerulling og samtidig har forsøkt å stille (det jeg selv mener er) fornuftige spørsmål om dette problemet i en annen tråd uten å få svar vil jeg gjerne prøve på en annen vinkling: er det av interesse for kammeret.no å få flere med til å bistå i feilsøking/vurdering av problemet? Jeg er ikke i tvil om at dere allerede har kompetente folk, men etter å ha jobbet i it-bransjen i 8 år med nettopp den typen systemer som benyttes her synes jeg dette er en bedre måte å bidra på :) Send meg en PM hvis dette kan være av interesse.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke slik at vi ikke er villige til å ta en diskusjon - men har vel blitt litt lei av bråk for bråkets skyld. Vi har endatil fått skylden for problemer på brukeres pc-er, og er antakelig av den grunn litt engstelige. Det er selvfølgelig beklagelig at det oppfattes som om vi ikke engang vil høre om problemer, for det er absolutt ikke tilfelle. Vi ønsker bare å holde det på et saklig nivå som kan føre frem mot løsninger.

 

En del av problemene er kjente, og forårsakes av feil og begrensninger på vår hosts server, men det kan godt være det er andre ting vi ikke har sett. Vi setter stor pris på innspill som dette - derfor tar jeg det opp internt. Du får tilbakemelding.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

:P Går litt humpete her nå!

 

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

 

Unknown database 'kammeret_no' [1049]

 

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

 

Og midt i et lengere innlegg da! :evil:

Link to comment
Share on other sites

8) Rart det derre..... Ble tregere & tregere... Og så full stopp... Og så opp igjen.. Fortsatt tregt..

Men nå begynner det å gå greit igjen! Synd jeg ikke kopierte teksten før jeg trykket OK.. Var litt

arbeid som forsvant som svisj! :evil:

Link to comment
Share on other sites

8) De kammerproblemene jeg har er ganske reelle! (Jeg formaterte maskina mi for en måned siden og har topp nettverk nå... Full pakke fra NextGentel..)

De andre fora jeg er samtidig pålogget på, fungerer 100% samtidig som problemene her oppstår...

Men dette er jo kjent her på forumet, så det er bare litt irriterende når et lengre innlegg 'forsvinner' fordi problemer oppstår!

Jeg har lært litt nå, og tar et raskt kopi av innlegget FØR jeg prøver å poste det her...!

Link to comment
Share on other sites

:oops:

Da kom det en til i dag:

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

 

User kammeret_no already has more than 'max_user_connections' active connections [1203]

 

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Men det varte bare noen sekunder denne gangen...

 

Og en til:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@one.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

 

More information about this error may be available in the server error log.

 

 

Håper det kan hjelpe at jeg raporterer dette?

Link to comment
Share on other sites

:oops:

Da kom det en til i dag:

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

 

User kammeret_no already has more than 'max_user_connections' active connections [1203]

 

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Men det varte bare noen sekunder denne gangen...

 

Og en til:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@one.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

 

More information about this error may be available in the server error log.

 

 

Håper det kan hjelpe at jeg raporterer dette?

 

 

Dette har jeg og fått mange ganger i dag..

og at siden ikke kan åpnes, jeg trodde kammeret var nede deler av kvelden i dag.

Link to comment
Share on other sites

At linje leverandøren vår ikke greier å levere gode nok linjer til enhver tid, er desverre ikke noe vi får gjort noe med... Men, jeg har tatt det opp med dem, og i mellomtida må vi desverre leve med dette .

 

Thomasnb

Admin

Link to comment
Share on other sites

Må vi virkelig leve med det? :shock:

Forferdelig irriterende...

Det må da være noe som kan gjøres!

Opplever ikke noe slikt noen andre steder... :?

 

Vil bare anbefale alle å gjøre det til en vane å alltid kopiere teksten sin

før man trykker "OK" så slipper man å skrive på nytt!

Link to comment
Share on other sites

Må vi virkelig leve med det? :shock:

Forferdelig irriterende...

Det må da være noe som kan gjøres!

Opplever ikke noe slikt noen andre steder... :?

 

Vil bare anbefale alle å gjøre det til en vane å alltid kopiere teksten sin

før man trykker "OK" så slipper man å skrive på nytt!

 

Eller så funket det for meg å trykke på refresh knappen i nettleseren (Eller bare trykk F5). Hele innlegget ble sendt til server uten at jeg trengte å skrive det på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Håper det kan hjelpe at jeg raporterer dette?

Det hjelper ikke, men det bidrar til at ting blir pushet på for å få det ordnet :-) Keep it up, vi gjør det vi foreløpig kan, hvis det er noen trøst. Dette er helt 100% ute av vår kontroll, men det finnes alternativer vi jobber hardt med å få til. Det gjør ingenting om det rapporteres om dette, er bare greit for oss å ha en oversikt. Er jo ikke alltid vi er til stede. Akkurat den i dag merket jeg selv, og da var det databaseserveren som var nede. Neste gang var det for mye trafikk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke si at jeg er så veldig plaget av dette her. Det er stort sett bare to ting med forumet som har vært litt kjedelige:

 

Default skin (Brushed Metal) er så overlesset at det får Mini-Mozilla på Windows mobilen min til å krasje med jevne mellomrom. Et enklere skin fikser dette (for det meste).

 

Kammeret er en ondskapsfull site for våpenfriker ihh. til WebSense og er dermed sperret fra jobb. De har en skramlete, gammel firewall der som kjører snillere firewallsoftware. Denne er så treig at kammeret timer ut av og til. T3'en med squid proxy jeg har hjemme funker strålende med kammeret.

 

Jeg synes det er rart at alle andre har så mye problemer med dette forumet når det fungerer såpass bra fra den andre siden av Atlanteren (?)

Link to comment
Share on other sites

:P Husker for 25 år siden jeg Thor, da vi holdt på med BBS (før WWW sin tid). Jeg hadde

et 300baud oppringt modem tilkoblet.... Jeg fikk som regel kontakt da også jeg, til tross for skyhøye

telepriser... Så at du har kontakt med denne ondskapsfulle ( :mrgreen: ) site'n 'over there' uten

så mye problemer er vel sikkert at hastigheten til deg er så lav at serverproblemer her på et par minutter

ikke merkes hos deg.... Jæv** lagging i nettet når det er så langt unna vet du... :shock:

 

Er enig med deg i det du skriver om default skin her da, men det kan du jo fritt endre til annen type når

du er pålogget... (Det har iallefall jeg gjort...)

 

I dag virker iallefall kammermotoren flott og det er BARE 50 brukere her nå......

Link to comment
Share on other sites

:P Husker for 25 år siden jeg Thor, da vi holdt på med BBS (før WWW sin tid). Jeg hadde

et 300baud oppringt modem tilkoblet.... Jeg fikk som regel kontakt da også jeg, til tross for skyhøye

telepriser... Så at du har kontakt med denne ondskapsfulle ( :mrgreen: ) site'n 'over there' uten

så mye problemer er vel sikkert at hastigheten til deg er så lav at serverproblemer her på et par minutter

ikke merkes hos deg.... Jæv** lagging i nettet når det er så langt unna vet du... :shock:

 

Jeg har på det javne over 5 Mbits mellom meg selv og en testmaskin i Dallas og vanligvis er det null problem å streame 192 kbps radiostasjoner fra gamlelandet uten at de faller ut så jeg vet ikke helt om treig forbindelse er nøkkelen her. Det er helst når jeg er koblet opp mot en treig firewall at jeg har problemer (som jeg mener er i min ende).

Link to comment
Share on other sites

:P Joda Thor.. Tviler ikke på forbindelsen din jeg, derfor et stygt smilefjes (Razz) forran teksten..

Det er jo ikke alverdens problemer her heller da, men jeg mener at det er greit å si ifra til brukere og

moderatorer / teknikk, sånn at problemene iallefall er KJENTE. Så slipper kanskje enkelte andre å

formaterere og bygge opp maskinene sine pga feil her og der...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
ja har og fått den mange ganger i dag..

 

Gjerne helst når en skal poste et litt lenger innlegg..

 

 

De siste dagene har jeg også fått den ifm innlegg........

I tillegg er det nesten håpløst å få opp siden etter midnatt...

 

Er det kommet noen svar på hvorfor dette?? Eller om det jobbes med dette??

Link to comment
Share on other sites

Winje - har sagt dette før, men gjentar det gjerne - Etabler nå det som formelt sett skal etableres, og start gjerne en kronerulling eller lignende for å sikre en bedre forum-drift. Slikt er ikke holdbart over tid.

 

Legg ut et kontonr. når de formelle ting er på plass, så tipper jeg mange yter en liten skjerv på noen hundringser, som bidrag til "startkapital".

 

Sponsorene går vel bare å sikler de også. Vil jeg tro da?

Link to comment
Share on other sites

Vi er snart organisert med org.nr - da kan vi generere inntekter. Før det vil dette bli inntektsskatt for meg eller andre her. Ha litt tålmodighet, så kommer dette på plass - det er en prioritert oppgave å få en bedre teknisk løsning på plass.

 

Mer info om dette og Nojs kommer om ikke veldig lenge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...