Jump to content

HJORTEJAKTA 2011


Hjortetrekk

Recommended Posts

Godt å se at noen klarer å la dyr gå. Tror at vi må tenke oss svært godt om nå som jakta er utvidet så mye. Det blir enklere og enklere for de som velger å vente på hjorten ved bøen etterhvert som vinteren kommer. Vi har alle muligheter til å påvirke bestanden i enten negativ eller positiv retning. Det hviler et stort ansvar på bøjegeren i disse dager ! Da vi hadde normale jakttider, begrenset det seg selv. Var det lite dyr, så fikk vi mindre dyr. I dag kan vi vente til vinteren kommer og dyra blir desperate nok til å eksponere seg på bøen. Da vil nesten alle dyr før eller siden komme fram. I "gamle" dager gjemte de aller smarteste seg godt i skogen og fikk lov til å bli gammel, med alt det positive det fører med seg.... Da var det sjelden noe problem ift å ta ut for mye. Men, ikke misforstå meg. Jeg tror absolutt at lang jakttid kan være positivt om jegerne er bevisst sitt ansvar og driver rettet avskyting. Husk at nesten 100% av dødeligheten til hjorten skyldes jakt !!

Har selv biologisk utdanning og har svært mange timer i skogen, men finner ikke noe fasit på hva som er riktig. Tror at det er store lokale forskjeller, også innad en kommune, at det vil gjelde forskjellige forvaltningsutfordringer fra plass til plass. En ting er i allefall helt sikkert: om du ønsker en sunn bestand med høye slaktevekter, må du ha en viss andel eldre dyr og om du ikke vil ha nedgang i bestanden, må du ikke felle produksjonsdyr.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 783
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Å legge ut rundballar som åte til hjorten, blir ikkje dette rekna som åtejakt? Og åtejakt på hjort er vel ikkje lov?

 

Skal ein fore hjort så må det vel vere fordi det har vore harde vintrar, som dei to siste. Hittil i år vil eg påstå at foring av hjort ikkje er nødvendig. Eg meinar også at foring av hjort bør ikkje forekomme pga at hjorten då blir avhengig av foring om vinteren og gjer det til ein vane. Kva skjer då med dyr som er vande med dette, og kjem igjen året etter utan at rundballen ligg der?

 

Skal seiast at eg er langt ifrå nokon ekspert på dette og har aldri vore med på foring av hjort.

Link to comment
Share on other sites

Hjorten har gjort stor skade på rundballer mangen plasser.

Det er helt greit å ta ut dyrene som har spesialisert seg på dette.

Men å kjøre ut (sprette opp) rundballer på strategiske plasser for å felle dyra, kan ikke være noe annet en ulovlig.

Personlig synes jeg kolleskytingen om someren er mye mer uetisk en rundballejakt.

Den er også mer uetisk en jakt fra bil med lys for dens saks skyld.

Jeg må si at jeg synes det lukter mer og mer humbug over hjorteforvaltningen i dag.

Budskapet om at bestanden tåler alt av uttak må gå gale.

Leste siste nr av jakt og Fiske der det står om hjortejakt i fjaler.

31 løyver på 2800 mål var tildelingen i valdet de jaktet. Slike kvoter er ikke uvanlig lenger.

Ingen må bli overasket om det plutselig er tomt etter noen år med slike kvoter.

Selv med en storbukk anndel på 15% i tildelingen, vil det mest sannsynlig også være flere løyver en storbukker i ommrådene med så høge kvoter.

Jeg tror det er på høg tid for den oppegående delen av grunneigare/jegere sette ned forten på den galskapen som nå foregår. Heldigvis er det en god del av disse også.

Link to comment
Share on other sites

Kva vald i Fjaler var det som hadde så mange løyver ? Eg pendlar dagleg gjennom gaular, fjaler og hyllestad og syns det har blitt vesentleg mindre hjort. Ofte eg køyrer heile turen uten å sjå eit dyr. Dette er unormalt i forhold til tidlegare år då det var nærmast eit unntak å køyre forbi ein bø utan dyr. Trur det er på tide å stoppe opp, og begynne å bruke hovudet. Det blir skote altfor mykje produksjonsdyr.

Link to comment
Share on other sites

Du har PM.

 

Ommrådene i dag som har en slik høg tildeling er ofte ommråder med mye utleie jakt.

Predikanter fra Bondelaget har hatt sine misjons reiser gjennom fylkene, og predikert om muligheten til å tjene mest mulig penger på utleie av jakt, samt en hjortebestand som vokser inn i himmelen.

Det er utarbeidet forslag på hvordan det kan hentes maximalt med penger ut av hvert løye som blir tildelt.

Helst skal jakten starte i juli og vare til jul, slik at flest mulig jegere får besøke ommrådene å legge mest mulig penger igjen.

Dette skal være kjærkommende penger til bøndene, når tilskuddet fra staten på det ordinære jordbruket er blitt redusert.

Problemet er at når grunneigarene er blitt vant til disse høge kvotene (pengene), skal det mye til for å få fornuften til å sette føringer for anntallet fellingsløyver fremover. Det er ofte de samme grunneigarene som bestemmer kvotene i storvaldene, som leier ut jakt i stor stil også.

kall dette gjerne for distrikspolitikk, for det har lite og ingenting med fornuftig hjorteforvaltning å gjøre :?

Link to comment
Share on other sites

Amen! Lenge sidan eg har lest eit innlegg eg kan seie meg so einig i. Eg har vore kritisk til bestandsplanar i området, men blitt beskylda av andre for å svartmale og vere pessimistisk. Eg skulle ønske dei hadde hatt rett, men ut ifrå det eg har observert i år er stammen på full fart nedover i dette området.

Link to comment
Share on other sites

Blei ein kalv på meg og Pappa i månaskinet i går natt :smile: Klokka var halv to på natta når pappa vekte meg, me kledde på oss og gjekk ut og sneik oss oppover nokre bakkar før me kom til ein garasje. Når me kikker rundt hjørne på garasjen så ser me 4 dyr som går der (kronhjort, kolle, kvige og kalv) så då vart det eit styr for pappa med å huke seg ned for å kome i stilling, men akkurat då kakker han børsa i kanten på garasjen. Men utruleg nokk så sprang ikkkje dyra og pappa klarte å settte eit fint skot rett i kalven som vog 35 kg!!!. Så for denne gangen fekk bukken gå sjølv om den stod heilt fint med breidsida til etter kalven hadde dotte 8)

Link to comment
Share on other sites

Då er kvota fylt, 21 av 21 hjort. 8 kalva, 8 kolle og 5 bukka

normal_IMG_0892.jpg

 

Gjekk innover en skogsvei då eg ser ei kolle som komme løpande i kanten av eit plantefelt mot meg. la meg ned i snøen og fikk bra anlegg, lagde eit grynt. dyret stoppa og korset fant bogen på kolla, trykte på avtrekkeren men skuddet gjikk faen me ikkje av! tok skuddet ut og inn, å jaggu sto kolla der. Tilslutt fikk ho eit skot i bogen. hadde eit utras på 20 meter før ho datt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner også jegere som har terreng i fjaler.

De tar heller ikke ut så mangen løyver som i artikkelen til jakt og fiske.

Grunnen er at bestanden har gått så mye tilbake at de klarer knapt å felle halvparten så mangen hjort, som de felte for 5-6 år siden.'

Derfor er det ingen vits å ta ut så mangen papirløyver selv om muligheten er til stede.

Men de løyvene som de ikke benytter er det andre grunneigare som overfører til sitt jaktfelt. Dette er store grunneigare som leier ut jakt i stor stil, samt sitter på giftig innmark spesielt sent i jakta som nå.

Link to comment
Share on other sites

Eg jaktar også ein del i Fjaler. Men dette er i eit område der vi ikkje er med i storvaldet. Dette betyr at vi har meir areal per løyve, og der er det rikeleg med hjort. Der fungerer forvaltninga fint ved at vi har stabilisert hjortestammen der. Haustar av overskotet. Naboterrenga der som er med i storvaldet slit derimot ein del med å få alle dyra dei siste åra.

Link to comment
Share on other sites

Her kjem eit "kort" oppsummering fra ein ellers så actionfylt dag på hjortejakt.

 

Ettersom planen var å kikre fra båten langs land, var vi avhengig av lite vind og det fikk vi :)

Det viste seg at vi også skulle sjå MYKJE dyr på turen. Vi la ut i fjorden i grålysninga og kom oss etterkvart ut til terrenget. Vi hadde før slakka ned på gassen før vi ser kolle og kalv som gjekk berre 30 meter ovenfor sjøen i bratt terreng. Vi stoppa heilt opp og speida etter fleire. plutselig løsner det dyr etter dyr, lavt og høgt og til slutt ser vi 13 dyr på en gang opp i fjellsida. Problemet var at det var ingen plasser vi kunne komme oss i land uten av vi kom til å løsne dei, og da går dei rett til fjells. Vi valgte derfor å la dei gå og kjørte vidare utover fjorden. Nesten alle dyra vi såg fekk vi auge på berre med augene uten kikkert. Snøven gjer det mykje lettare.

 

Vi hadde ikkje seila meier enn ett par hundre meter før vi såg nye dyr. To bukka og 6-7 koller og kalva. Vi bestemte oss for å gå i land og prøve oss. Det bar oppover med snø til knærne på det meste. Vi var tre mann mens fjerde satt i båten og guida oss innpå dyra. Til slutt var vi under hundre meter unna, men som mange ganger før fikk dei ferten av oss på en eller anna måte. Ikkje alltid lett å skjønne korleis. Vinden var jo perfekt og vi gjekk rolig. Men, men...Vi såg dyra nokre sekund før dei trakk fra oss.

 

Ned i båten igjen og videre utover fjorden. Og joda, der var det fleire dyr. Vi hadde begynt å miste tellinga allerede da. Ein kalv gjekk aleine langs ei elv og blei naturlig nok mindre var lydane rundt seg. Kolla gjekk like nedom berre 20 meter fra sjøen. Då ho begynte å trekke oppover benytta vi sjansen til å kjøre rolig til land og satte av to mann, meg inkludert. Her var det EKSTREMT bratt og ekkel snøv som løsna lett. Vi tok det derfor med ro oppover. Kolla hadde fått ferten av oss og fulgte dei to andre dyra i motsatt retning. Kalven derimot ante lite på kva som var i ferd med å skje og virka som å storkose seg på samme plassen ved elva. Vi kom oss til slutt opp på en hammar og var knappe 10 meter over kalven i høgde. Egentlig var det galskap å gå opp der og skyte var ihvertfall berre tull...men jaktinstinktet bruste i kroppen og vi hadde bestemt oss for at fekk vi sjansen skulle vi skyte. Kose det det koste vil å få den ned igjen :P

 

Plutselig sto kalven på under 40 meter fra oss og beita. Vi hadde ein perfekt posisjon og det var berre å vente til kalven kom fram. Vi blei sittande i rundt et kvarter i knestilling før kalven trekker den nødvendige meterane fram for fri sikt. Skuddet går automatisk fra rifla mi, men etter stor forbauselse spruta det opp snøv 3 meter foran meg :shock: Idiot som eg var trudde eg at eg hadde god klaring over en snøklump foran meg, men neida...Eg slo bort i bakbeinet til han andre som var med og ga signal om at han måtte skyte. PANG og kalven tek eit utras litt oppover før han snur og kjem ned på ein hammar og tipper utføre!!! :shock: Ohh no...tenkte eg. Kalven fortsatte reisen ned et par hamra før han deiste ut i fjorden. Dei to andre i båten kom fort og fekk lempa den ombord båten. Effektivt blei det jo likevel :lol:

 

Da vi hadde komt oss ombård igjen alle mann kjørte vi vidare og fant fire nye dyr. Og her blei det action. To av gutta gjekk i land og kom seg nesten på skuddhold før dyra reiste seg og gjekk rolig oppover lia. På eine sida av dei gjekk det eit stort gjøl (ca 30 m breidt) som var dekt av eit snøras som hadde komt tidligare i år. Det såg ut som det var glatt der og vi trudde aldri dyra kom til å forsøke å krysse det. Men jo da, eine kolla og kalven skjærer ut til høgre og rett mot gjølet. Da dei hadde komt halvvegs over sklir kalven og fyker nedover i full fart mot sjøen. Ruller fleire gonger på veien og lader med et brak på noken fjæresteina og videre ut i fjorden :shock::shock: Vi tenkte begge at kalven hadde fått hard medfart og sikkert knekt noke i landinga. Vi gjorde oss derfor klare til å avlive kalven fra båten hvis den såg skada ut. Ho kom seg fort i land igjen, men kava lenge før ho kom seg opp på en hammar. Til vår store forbauselse såg dyret uskadd ut og sprang oppover lia etter mora. Kalven hadde fått nok og vi avslutta derfor jakta etterpå. På veien inn igjen såg vi fleire dyr langs land. Vi kom fram til at vi hadde sett totalt over 35 stk på ein liten formiddagstur langs fjorden. Ein opplevelsesrik dag hadde det ihvertfall blitt både med felling og actionfylte scener som vi nok aldri får sjå igjen :P

 

Det blei eit LAANGT referat det her... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Helt toppers Hjortetrekk!!!!

 

Maken til spennede jaktreferat!, levde me så inn i det, at jeg følte nesten at jeg var sammen i båten med dere. Hadde d ikke vært for at jeg leste dette mens jeg var på jobb, hadde jeg henta ei kald øl og popcorn mens spenninga var på topp!.

Link to comment
Share on other sites

No har ikkje eg jakta veldig mykje anna storvilt, men har fått inntrykk av at det å skyte rådyrgeit og produktive elgkuer er "fy fy". Når det kjem til hjorten derimot virker det som om mange skyt det første og det beste. Då gjerne kolle og kalv. Når hjortebestanden vart bygd opp på 70, 80 og 90 talet var det iallefall ikkje vaksne koller som vart felt. Skal vi få til ei bedre hjorteforvaltning må ein til å ta vare på dei vaksne hodyra. Hysteriet rundt bukkane har tatt heilt av. Altfor mykje fokus på storbukkar og trofe. Storvald med ambisjonar om å sjå ein bukk pr kolle og lignande. Det er galskap. For det første er bukkane mykje meir sky og meir forsiktige på bø, dei er vanskelegare å få på post under drivjakt og vanskelege å stille under smygjakt. Så den dagen ein ser ein bukk pr kolle har ein i realiteten fleire bukkar enn koller.

Link to comment
Share on other sites

Mork:

Kameraet var faktisk med i båten, men dagen gjekk fryktelig fort og rakk så vidt å knaske i meg ei halv brødskive før vi måtte sige mot båthavna igjen. Tok et par bilder etter vi kom i land. Lenge sida eg har lagt inn bilder her. Kan noken kort fortelle meg korleis eg gjer det? Brukte et nedlastningsprogram som eg ikkje hugser navnet på...

Link to comment
Share on other sites

Blei inspirert til å dele ei jakthistorie frå ein jaktdag tidlegare i haust etter eg leste den fantastiske skildringa til hjortetrekk ovanfor!

 

Fyrste og andre helga i jakta var unnagjort og eg hadde vore så heldig å skote fire dyr desse helgane. No stod turen for å jakte eit jag vi kallar for Inste botnen i ein stor dal. Dette jaget hadde ikkje vore jakta på 5 år. Grunnane til detter er mellom anna at det tek eit par tima å gå inn, det må slaktast i skogen og det bør vere ein del folk med og fint veir er høgt prioritert!

 

Forventningane var som alltid store i det 8 jegera fordelt i to båtar seig innover eit vatn for å komme til dalen vi skulle jakte i. Bestanden av hjort har dei siste åra vore bra her inne. Etter gammalt av blir dalen her kalla for "Stua til hjorten".

 

18834101389613225364100.jpg

 

Etter ein liten halvtime i båtar over vatnet steig vi land og heiv sekkar og gevær på ryggen. Postane skulle ikkje trekkast før vi kom inn til fyrste posten. På veg innover etter å ha trakka i ein time stoppa vi for å sjå etter beitande hjort høgt oppe i fjellsida. Skodda kom sigande ut dalen og vi hadde ein fin dag i vente. På bilete under kan ein sjå der vi såg 14 hjortar som beita i sola. Denne lia jaktar vi aldri.

 

mobil043.jpg

 

Etter denne pausa gjekk vi vidare innover og vi kom til der dei som skulle postere skulle skilje lag med jagarane.

 

På veg innover tok eg nokre bilder av nokre hjortetrakk og forventningane blei ikkje akkurat mindre.

 

mobil056.jpg

 

Tre postar skulle ligge igjen, mens resten skulle jage inn dalbotnen på eine sida, og komme tilbake mot postane på andre sida. Eg trekte nederste posten som er på ein stor stein midt i dalbotnen, ein meget godt post der det alltid kjem hjort. Avskytinga blei repetert for dei som var usikre: KUN einslege dyr og maks eit dyr per post. Grunnen til avgrensinga på maks eit dyr per post kjem av at vi må slakte i skogen og bære ut i sekkar. Bilete under viser posten min, på denne steinen er det i grunn 360 graders skytevinkel. Som ein ser på bilete så sat eg i skugen i nesten fem timar mens dei andre postane hadde sol. Strakk eg opp handa mi derimot, då fekk eg sol på den!

 

mobil052.jpg

 

Jagarane gjekk opp til venstre for posten min og innover. Eg visste at dette kom til å bli ein lang dag på post, denne dagen blei eg sittande på posten min i 4,5 time. Vi nyttar ikkje radiosamband her så det er lite informasjon om kva slags dyr som kjem. Etter vel ein halvtime kom det kolle med kalv rolig framover mot posten min. Sidan det kun er einslege dyr vi skyter, så lot eg denne gå. Fordelt utover i dette jaget fekk til saman fire koller med kalv som eg slepte forbi. Den siste har eg på film.

 

Etter ca to timar såg eit einsleg dyr langt framme i skogen som kryssa elva som går fram dalen. Eg gjorde meg klar, er det ein bukk tenkte eg? Så ser eg det, ei einsleg vaksen kolle kjem rolig joggande fram. På berre 15 meter i frå steinen eg sat på, i same spora som dei andre, plystrar eg. Kolla stoppar på, eg setter korsen rett bak bogen og trekk av. Kolla spring 10 meter før den faller om og ligg.

 

mobil055.jpg

 

Det var etter dette det verkelege livet starta i jaget. Siste timen av jaget og jagarane var på vei fram mot postane. Plutseleg høyrer eine jagaren rope fleire gongar. Eg ser opp på øverste posten som sit til høgre for meg oppe i lia. Der kjem ein stor bukk fram, eg handkikkerten og ser. Det er ein stor femgreinar som kjem framover. Men plutseleg snur den og spring tilbake i mellom to jagara. Etter dette skjer er heile lia i bevegelse og eg sit på orkesterplass! 4 store bukkar springer tilbake i jaget, alle tre postane blir servert kolle med kalv som ikkje er skytbart uansett. Når jagarane kjem fram samlast vi ved posten min der det blir slakta og fordelt i sekkar. Heldigvis lette sekkar sjølv om det kunne blitt tunge sekkar og kanskje ein dag ekstra med kun bæring :)

 

Det som er utruleg med dette jaget er at vi kun endar opp med denne eine kolla. Til tross for at jagarane aldri hadde sett så mykje dyr i dette jaget før. På vei innover hadde jagarane løyst ein flokk på 4 bukkar. Det var sett til saman 37 dyr i dette jaget. Dette jaget er magisk!

 

Å vere i denne dalen i brunstperioden er noko eg kan anbefale alle som vil oppleve noko rått! Vi jaktar ikkje der i brunsten. I år blei det observert 16-17 bukka som brølte berre på ein liten del av dalen. Legger ved eit bilde til slutt som viser inste botnen.

 

26889107161605981498100.jpg

 

Har desverre ikkje fått jakta på over ein mnd no pga eksamenar, men håpar på ein dag til før jul. Er uansett godt nøgd og har sjølv felt 9 dyr i år.

Link to comment
Share on other sites

Men at det bokstavlig talt lukter (silo) av jaktformen er jeg enig i.

Vet om et par vald oppe i de avsidesliggende dalstrøk kvor det legges ut traktoregg i nokså åpent lende som "åte" for rådyr, elg og hjort. Dette er lokaliteter som ligger oppe mot fjellbjørkbeltet, og oppe i såpass mange høydemeter at snøen kommer tidlig. Da trekker nevnte hjortedyrarter inn mot forballene. De viderekomne jegere kan således enkelt kjøre opp med sine biler mot skymmingen, njuta "fika" og samtidig være på "jakt".

Jo, vi i har sett det. Men ikke deltatt i denne degenererte jakt selv, forstås.

Link to comment
Share on other sites

Fikk litt tid med håndkikkerten i dag før det ble mørkt. Fant et fint eksemplar av arten CEA et stykke oppi lia. Prøvde å filme med fotoapparatet gjennom kikkerten. Ble så der. Men, for dere som ikke ser det på film, så var bukken meget fin. God vidde på geviret, som sannsynligvis hadde nærmere 12-takker.

Såg ut som den gikk på sparemodus. Bra feltene rundt her har fylt kvota med bukk. Denne kunne ellers fort endt opp død ved en rundballe.

Ikke i nærheten av kjøttkvalitet på storbukker skutt sent i jakta, sier lokal viltslakter her.

 

Vel, trykk på linken:

http://www.solli-mork.com/bukkefilm_141211.wmv" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Den sammenligningen er litt ute på feil jorde?

 

Hva er umoralsk med å legge ut for som åte og på den måten skape en situasjon som er tilnærmet idell for "human" jakt (ref "bedre hjortejakt"-prosjektet)? Hvorfor er ikke samme jakt minus rundballen, altså åkerjakt, umoralsk?

 

Hva med å legge ut for for å hindre naboen i felle dyr, er det lov?

Link to comment
Share on other sites

Er det?

 

Viltloven;

§ 46. (jaging og lokking av vilt)

 

Vilt må ikke jages eller lokkes bort fra andres jaktområde. Fôring av vilt kan allikevel skje som ledd i et planmessig viltstell. Grunneier eller bruker kan skremme eller jage bort vilt når dette må anses nødvendig for å avverge skade eller ulempe.

 

Viltloven skiller ikke mellom arter, vilt er vilt. Så hvordan kommer dere fram til at åtejakt på hjort er forbudt?

Og hvorfor er det mer umoralsk enn åkerjakt på hjort, eller åtejakt på rev?

Link to comment
Share on other sites

Fin bukk du har filmet mork.

Selv var jeg heldig å få knipset et bilde av denne kjempen med min iphone når jeg gikk tur for noen uker siden.

Dette er nok en av de største bukkene jeg har sett.

Den bar preg av å være gammel og var nesten helt hvit i pelsen med mørk bakdel.

Beklager kvaliteten, om det i det hele tatt går ann å se noe.

Bildet er tatt på 30-40 meter hold

 

w8oumh.jpg

 

 

Ps. den står mitt i bildet litt til høgre.

Trykk på forstyrr og vider på forstyrelses glasset, og vips kan den beskues

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det?

 

Viltloven;

§ 46. (jaging og lokking av vilt)

 

Vilt må ikke jages eller lokkes bort fra andres jaktområde. Fôring av vilt kan allikevel skje som ledd i et planmessig viltstell. Grunneier eller bruker kan skremme eller jage bort vilt når dette må anses nødvendig for å avverge skade eller ulempe.

 

Viltloven skiller ikke mellom arter, vilt er vilt. Så hvordan kommer dere fram til at åtejakt på hjort er forbudt?

Og hvorfor er det mer umoralsk enn åkerjakt på hjort, eller åtejakt på rev?

 

Du svarte ikke på spørsmålet mitt: Burde det ikke da i samme slengen være tillatt med kunstig lys? For å optimalisere jakta helt.

 

Det som skjer med hjorten i desember/snøvinter er at den mister sin naturlige skyhet. Matsøk overgår frykten for å eksponere seg. Jeg ser at det kan sammenlignes med frodig h-gras, men jeg er ikke villig til å være med på sidestille disse eksemplene. Når dyra beiter på h-gras, er det også ellers godt med mat rundt om. De står mer spredt, selv om nyatleger er preferert. Når snøen legger seg, vil en rundballe virke som en magnet. Dyra som i utgangspunktet er i terrenget vil først finne den. Streifende hjort vil også stoppe opp. Det gir kunstige forhold som "åtejegerne" vinner på. Omkringliggende områder vil etter hvert se færre og færre spor i snøen. Men følges ett av disse, vil de med stor sannsynlighet ende opp i en blodpøl ved en åpnet rundballe.

 

Er det dette du vil med hjortejakta, ja så deg om det.

 

Dette er et helt nytt fenomen som ingen har sett før desemberjakta ble tilltatt. Slik sett er ikke lovverket helt oppdatert. Men, jeg skulle ønske man fikk begrenset denne jaktformen, visst ikke må mange jegere begynne å kjøpe seg runballer for å henge med.......

 

Et lite eksempel på hvor effektivt det er (ikke motstander av effektivitet, men på en annen måte):

Bonde X har leid ut jakta til to utenbygdsjegere. Disse har ikke vært og sett etter hjort når vi skriver 10. des. I slutten av november kjører bonde A ut en rundballe utpå den snødekte atlega. Fint plassert, 60 m unna redskapshuset. Sist fredag fikk endelig jegerne tid til å jakte. Første økt, legge seg ned ovenfor redskapshuset. Dyra kommer inn på foringsplassen, og de skyter ei kolle. De drar den ned til bilen og kjører hjem.

 

Jeg ser nå at rundballen er oppspist. Det blir garantert ikke kjørt ut mer til hjorten denne vinteren.

 

Det samme skjedde i fjor. Mulig de posterte to netter før de skjøt. Uansett. Når dyret er skutt, er det slutt på "omtanken" til hjorten.

 

Drit og dra, sier jeg bare!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...