Jump to content

Desert Tactical SRS


tristi

Recommended Posts

Personlig ville jeg ikke valgt den som generell jaktbørse, men som spesialverktøy når man har lite bæring og evt litt lengre hold, kan den være like bra som hva som helst annet. I forhold til "vanlige" jaktbørser vil den være bedre en det meste, det er utvilsomt en av de børsene jeg har prøvd som er lettest å skyte gode treff med, men den er ikke egnet for frihåndsskyting og bæring i nevneverdig grad.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

unskykld at jeg spør, men hva er bruksområdet til denne rifla?

Baneskyting ?

 

kan umulig være noe godt jaktverktøy.

 

Kompakt, presis, ikke alt for tung og fin balanse med demper.

 

Jeg hadde gjerne brukt denne til nesten all jakt, men smaken er som baken :wink:

Link to comment
Share on other sites

Man får i alle fall solid selvtillit av vissheten om at disse går veeldig bra.

Tung å gå med, men helt ok med en ordentlig sling. Med kort Covert-løp er den kort og lett. Balansen i denne er helt annerledes enn tilsvarende hos konkurrentene TRG og andre, tradisjonelle våpen, i og med bullpup-prinsippet. Sistnevnte gir også fordelen av lange løp uten en håpløst lang pakke.

Veeldig lett å bytte kaliber/ta ut løp for rengjøring, etc.

Ingen treffpunktendring etter å ha tatt ut/satt inn løp igjen.

Gått en del på jakt med den i terreng der det lå an til lange skudd (hjort / rådyr), men har bare skutt ett rådyr så langt. (6,5 x 47 .. ka-svisj!!)

 

mvh siphon

 

(edit: skriveleif)

Link to comment
Share on other sites

Den skjønte jeg ikke, løpene er over 400mm (nærmere 660mm). Totallengde på rifle er mellom 860mm og 960mm. Norske krav er henholdsvis 400mm og 840mm.

 

Fin jaktrifle, men jeg ville ha tatt av eller hatt deksel på picatinnyskinnene på forskjeftet. For bedre bærekomfort/unngå ett pålesset / for militært utseende (for de sarte sjeler som bryr seg om slikt, folk flest aner ikke forskjellen på en gammel mauser, min brune kkc stok en GRS stokk, og alt mindre enn enn Barret uansett. De ser på om den er svart eller grønn, da er den militær for de om der ikke er noe brunt treverk inneimellom).

 

Kunne godt ha tenkt meg en (om jeg var rik).

Link to comment
Share on other sites

Aha, covert ja. Den fikk jeg ikke med meg (takker cardinal).

 

En annen ting jeg ikke fikk med meg, var at totallengde er oppgitt fra -til. Jeg leste kun "til" siden. :oops:

 

Den vanlige SRS i 308w er vist avhengig av 1.5cm spacers for å bli lovlig (ikke noe problem for en som er over 190cm på strømpelesten), resten er lange nok i korteste justering av kolbe..

 

Uansett ett spennende konsept, som jeg virkelig liker. Men konseptet er desverre vansklig å bruke her til lands, da bullpup og 840mm totallengde normalt er vansklig å kombinere til det bruket jeg ønsker (lett, litt over 60cm totallengde før montering av demper).

 

Med mindre man går for en moderne lovlig heldemper løsning (for å oppnå totallengde).

Link to comment
Share on other sites

Ja så lenge man ikke skal montere nattkikkert foran kikkertsiktet på forskjeftet (og det har man jo ikke bruk for i Norge), er på mange måter Covert'en mest fleksibel. Da har man ei kort hendig rifle med 16" løp i 308 og 338, og for maks avstand kan man sette inn ett 22-26" løp.

men synd den ikke er lov i Norge.....

Link to comment
Share on other sites

Hva med det skrivet om tatical boltrifler og jakt? Får jo ikke mer millitært utseende boltrifle?

Det foreliogger et forslag som har vært til høring som har den begredelige bruken av begrepet "militært utseende" som kanksje kan komem i konflikt med en slik rifle, om det lovforslaget blirt vedtatt en gang i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 year later...

Klarer ikke helt kvitte meg med trangen til å eie en SRS A1 men kommer ikke over importdørstokkmila..... skal, skal ikke...

 

Halvor,

 

Thanks for the request below. As Mr. Rodriguez has already briefly informed you, we are definitely able to assist. I have exported to Norway several times, and I honestly do not foresee any issue in exporting the DTA SRS to you.

 

We charge a $500 licensing fee. We only accept payment in the form of bank wire transfer for international orders. Payment will need to be paid in full, no later than five (5) business days after license approval has been issued. I will need the following documents (fillables attached):

 

1. A filled out and signed DSP-83 http://www.thorgdg.com/documents/DSP-83.pdf" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

2. An End User Statement going into detail

3. An official Purchase Order made out to Knesek Guns, Inc.

4. Statement by Ultimate Consignee and Purchaser (BXA-711 Form)

5. An Import License stating all items on DSP-83

6. A translated Import License

 

http://thorrifles.com/support" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

*Please email scanned copies to my email address and send the originals by FedEx or DHL. Please be aware that your import license must be valid for at least 90 days, otherwise, we may not accept your order. It is a case-by-case basis. We ask that you allow at least 30 days for US State Department approval. ETA will vary depending on product, and shipping costs will be determined closer to the shipping date, once we have received an approved license and product is in-hand to note exact weight and dimensions.

 

Please also send over a copy of your driver’s license and passport, along with your full (first, last) name, contact phone number, and physical address. Please advise in advance if you have an import agent that you will be working with in order to finalize your import. If you have an import agent, I will also need all of their information as well.

 

I will be happy to work up an official quotation for your reivew. Please let me know if there is anything you would like for me to make additional to the quotation. In the meantime, please feel free to contact me with any further questions that you may have. I’m more than happy to help all that I can.

 

Thanks again, and looking forward to your thoughts!

 

 

Danielle Askins

Director of International Sales

Phone – 479.474.1680 I Fax – 479.471.0377

daskins@knesekgroup.com

 

Knesek Guns, Inc.

1204 Knesek Lane

Van Buren, AR 72956, USA

http://www.KnesekGuns.com" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kanskje du må vente lenger.... dessverre fant jeg denne

 

"I'm sincerely surprised that Knesek and Thor have stayed in business for as long as they have. Every business has a bad day but the consistency of problems here brings the integrity of the company as well as their employees into question." På Snipershide.....

 

De har visstnok et frynsete rykte når det kommer til levering! Håper dette ikke gjelder ditt kjøp for noe må de levere for å klare seg i markedet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...