Jump to content

Rifletilbud! Dyrt?


isagang

Recommended Posts

Hei!

Var no sann at eg var innom han Flo i Stryn idag og høyrde om våpen tilbud! :D

 

Synes det er veldig stas me fyste rifla og har veldi lite peiling på " gode tilbud"

 

Dette skulle eg få for 21500:

Sako finnlight kal. 6,5x55

Orginal Hausken demper med gjenging

Orginal sako med montasje

 

Er dette et godt tilbud eller er det overprisa?

 

Takk for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Det var et dyrt tilbud han ga deg. Hadde det vært på rundt 16000,- så kunne du vurdert det. Jeg ville ikke gått med på mer - det er ei standard rifle med en demper som koster 3000,- og montasje får du fra noen hundrelapper - ca 300,- for leupold sin STD montasje som er stabil og grei. Sjekk litt rundt før du bestemmer deg...

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Eg kjøpte meg nettopp ny børse i betalte:

 

18000,- for Blaser R93 pro i 308 sjå beveren sport. Den lokale sjappa klarte ikkje og matche prisen så då blei den bestilt på mail og tilsendt i posten.

 

Resten kjøpte eg lokalt:

3000,- for montasjer og blaser montasjene går for og være dyre

800,- for gjenge opp løpet for demper.

 

 

Min erfaringer er at pakketilbud ikkje alltid svarer seg. Viss du får et godt tilbud på rifla så prøve de og hente inn penge i de andre ledda.

 

Meiner eg betalte 3000,- for en atec ctm 4 inkl gjenging.

Fikk tilbud på QRW montasjer til en Rem 700 på 1000,-

Link to comment
Share on other sites

18000,- for Blaser R93 pro i 308 sjå beveren sport. Den lokale sjappa klarte ikkje og matche prisen så då blei den bestilt på mail og tilsendt i posten.

 

Resten kjøpte eg lokalt:

3000,- for montasjer og blaser montasjene går for og være dyre

800,- for gjenge opp løpet for demper.

 

Ikke for å ødelegge noe glede, for det er et godt tilbud, men her(Hamarområdet) er det "fast pris" virker det som hos enkelte aktører at r93 proffen koster 19500 M/montasjen. Fikk etter noen runder(konkurranse i markedet) prisen ned i 19300...

 

Point is... Alle vil selge, alle har noe å gå på. Til slutt "slo" de hverandre med hundrelapper. Trur om trådstarter vil, så kan han "presse" fram en god pris!

Link to comment
Share on other sites

Er det sann at man kan bruke andre sine priser til å presse ned prisen der du vil kjøpe? :oops: føler meg ekstremt dom, men hakje peiling på våpenkjøp....

 

Selvfølgelig! Det heter konkurranse. ;-)

Det hele koker ned til hva du til syvende å sist sitter igjen med. Varen er den samme, og du får litt til overs å bruke på andre ting.

Kan kun tenke på deg selv i slike situasjoner. Forhandler vil selge for så høy pris som mulig. Du vil kjøpe for så lav pris som mulig.

 

Så er det de som sier man må støtte de lokale.

Jeg har ingen problemer med å handle på nett.

Netthandel er meget raskt (f.eks. hjemmelading.no) og ofte billigere.

Hvis børsa må til våpensmed, må de lokale ofte brukes som mellomledd. Og det er klart, de driver ikke veldedighet. De skal ha penger for dette.

Hopper ofte over slike ledd, om jeg ikke får et åpenbart godt tilbud.

 

Hadde en forsikringsselger på tråden her.

Han kom med et tilbud, og jeg lurte på om jeg kunne få dette skriftlig.

Ja, det kunne jeg da gjøre. Mailen kom den, mens jeg satt på telefonen.

Hørte så et lite kremt, hvorpå han tillot seg å si at han på ingen måte ønsket å bli brukt som brekkstang til at jeg skulle få bedre tilbud hos min nåværende forsikringstilbyder.

Svarte bare at det kom jeg til å gjøre om han ville eller ei. Så skulle jeg ta kontakt om det var aktuelt.

Tok aldri kontakt, og sparte 5000 i året på forsikringer. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens. Et lite tips til dere alle. Jeg pruter på alle kjøp jeg gjør når det gjelder jakt, fiske og skyting. Og det medførte til at min lokale leverandør gir meg ofte bedre priser enn det man kan bestille på nettet. Og sist jeg handlet hos han ble det varer for vel 4000,- avslaget var på hele 821,- jeg betalte 3200,- for alt. Her var det alt fra noe klær til jaktkuler i .30 og 6,5, krutt mm.... Han vet også at hvis det er noe jeg trenger en annen gang, så kommer jeg innom. Tilbud han ikke kan matche bestiller jeg på nettet. Fikk fryktelig lyst på en sånn swingblade - så den bestilte jeg på jaktfall sammen med noe annet tjafs...

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å ødelegge noe glede, for det er et godt tilbud, men her(Hamarområdet) er det "fast pris" virker det som hos enkelte aktører at r93 proffen koster 19500 M/montasjen. Fikk etter noen runder(konkurranse i markedet) prisen ned i 19300...

 

Point is... Alle vil selge, alle har noe å gå på. Til slutt "slo" de hverandre med hundrelapper. Trur om trådstarter vil, så kan han "presse" fram en god pris!

 

19500 ink montasje? Orginal Blaser montasje? Kan ikkje si eg har sitt de prisene rundt i Stavanger området. Skulle vist det for 2 uker siden:)

Link to comment
Share on other sites

du må ta å sjekke opp med jakt og friluft i arendal dei har brukbare priser . eg hadde kontakta dei stor først å sett kva dei har å tilby først så kan du ta kontakt med våpenlofte for å få et tilbud på samme pakken . våpen søilen i bergen er og anbefale også

Link to comment
Share on other sites

Ja, men har hørt mykje posetivt om jakt og friluft arendal, men prisane var ikkje so mykje å skryte av...

 

Ring og fortell J&F den prisen du har fått på rifle pakka og spør om de kan komme med noe bedre, var det kikkert i det tilbudet du fikk på riflepakka ? Det får de nok lagt inn der .

Link to comment
Share on other sites

Ring Lyngdal Jakt og Fiskesenter

 

Han pleier å ligge bra under de fleste andre .

 

Eksempel på en Tikka T 3 laminat rustfri , med A-Tec Maxime demper , kapping av løp og gjenging , reim , futteral fikk han pris på 13600,- for alt .

 

Sjekket flere andre plasser , men de lå 1500-2000 over prisen til Lyngdal .

Servicen har også vært upåklagelig .

 

Tlf er 93012501 , da snakker du med Daglig Leder som heter Espen .

 

Jeg vet du ikke skal ha Tikka men han ordner det meste .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Var no sann at eg var innom han Flo i Stryn idag og høyrde om våpen tilbud! :D

 

Jeg er innom der et par ganger ila året for å "titte litt". Jeg kan ikke si annet en at Floe'en har priser som ligger langt over andre forhandlere i landet. Antagelig er det et resultat av at de ikke har noen lokal konkurranse å snakke om.

 

Ta deg tid til å ringe til så mange forhandlere som mulig -og du skal ikke ha noen dårlig samvittighet for å forhandle på pris! Dersom du får et godt tilbud skader det ikke å stikke innom Flo & Sønn for nye forhandlinger dersom du har mest lyst til å handle lokalt.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Hvis du ser på veilledende priser som det heter, har du fått ca kr 3000,- i rabatt.

Det vil igjen si ca 13-14 %.

 

Børse: 18790,-

Montasje: 1000,- -1400,- (alt etter hvilken type du velger)

Demper: Hausken standard? 4000,-

Gjenging av løp: 500,-.

 

Det er vel ikke ett kjempedårlig tilbud, men ganske normalt.

Det bevises jo ved at du har fått nogen lunde samme priser andre plasser.

 

Jeg haddde ikke handlet i f.eks Arendal, for å spare noen hundre lapper, hvis jeg kunne kjørt til Stryn på ett par timer, og handlet der.

Min erfaring med Jernia Flo, i Stryn, er at det går an å få gode priser der.

 

En annen ting er at det er lettere å få med litt ekstra utstyr, enn å få presset prisen ned ytteligere.

Prøv å få med en pakke skudd, i geværreim, butler Creek, pusse utstyr etc.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ser at mange har kommentert nå då fotballen har hatt fokus! ;) har tatt kontakt med mange av dei som dokke har annbefalt, men ingen har greidd og matcha den prisen eg allereie har fått.... :? skal derfor inn til Floen i stryn og forhandle litt pris idag! :) håper dette går riktig vei :arrow:

 

kjøpe brukt, ja! har sett svært masse på finn etter finnlighten i kal. 6.5x55 men har ikkje lukkast i å finne noko :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...