Jump to content

Gummibåt med elmotor (ny) gis bort.


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Var i fjor veldig optimistisk og kjøpte en gummibåt med elmotor på XXL på Ski. Var på tilbud. Glemte at jeg blir 66 i år og har en lungerkapasitet på godt under 50. Har funnet ut at jeg aldri får brukt den. Den passer for en sprek ungdom. Den jeg gir den bort til må selv sørge for og bruke sikkerhetsutstyr som vest ol. Slik at jeg ikke får dårlig samvittighet om noe går galt. Det er ikke akkurat ei 20 fots snekke der er snakk om. Den jeg vil gi den bort til er en av Kammerets ungdommer, gutt eller jente under 20 år. Regner med at det er den kategorien som har dårligst råd gr. skole ol som kunne tenke seg en sånn en. Aktuellle søkere kan melde seg her så vil jeg trekke lodd mellom de som søker. Her blir det ikke først til mølla, men en loddtrekning mellom aktuelle søkere. Setter søknadsfristen til 15 april. NB. den må hentes her, tror de blir dyrt og sende den. Det er vel altids en eller annen som er i nærheten som også kan ta den med seg om nødvendig. Håper dette er noe for den yngre garde. Mvh graahund.

 

Har snakka med en moderator her på kammeret som jeg har mye med og gjøre og han skal stå for trekningen.

 

SØKERE :

Terkel TonyHolt

tveraali

Kvamsgutten

Ola96

rolfi91

Bård 308

Jaktgal 95

No Name Tactica

hovinjr

Norma Elite

Mads

Romle

MathiasH

joha39

erlend1237

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...regner med at justering av egen alder og bruttoinntekt er helt ok:

 

---selv editering--- ...for å fjerne all tvil! :D

 

Kjempegreier dette, tror du kan føre denne på din kandidatliste til årets gode gjerning! :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
...regner med at justering av egen alder og bruttoinntekt er helt ok:

 

Eg er ein 13 år gamal gut, so ynskjer meg ein gummibåt. Mine 50 kr i ukelønn strekkjer desverre ikkje til. Eg vil væra meg i trekningen!

Neida...

 

 

Kjempegreier dette, tror du kan føre denne på din kandidatliste til årets gode gjerning! :D

 

Eeeee, er du 13 år eller ? Fikk ikke helt tak i meldinga de :)

Link to comment
Share on other sites

Melder min interesse:)

 

jeg er en 19 år gammel tømrer lærling, og derfor har jeg ikke all verden å rutte med.

 

en sånn liten gummibåt har jeg ønsket meg leenge, da fattern har en hytte ved et vann, hvor man må ha el-motor. og forde jeg bor ved Øyern (naturreservatet i Fet, Akershus) hvor jeg pleier å gå å studere fugler og fiske.

 

vet ikke hva mer jeg skal skrive, men kan garrantere at hvis jeg vinner gummibåten, så vil den bli brukt!

 

 

ellers et veldig bra tiltak!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@rhl86, her er det ingen jury, men lodtrekning som gjelder. Lik sjanse for alle som melder sin intresse :D

 

Ser desverre at du er et par år for gammel. Beklager det. Mvh graahund

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Flott tiltak :D

 

Er nok for gammel selv, men har en datter på 15, som elsker å fiske.

Kan hun få være med i trekningen, så vil det være helt topp :)

 

Skal selvfølgelig utrustes med alt av sikkerhetsutstyr, inkludert line til land, slik at jeg kan taue henne inn, når jeg blir nervøs :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kom på en gang jeg skulle sette garn på et fjellvann med en liten oppblåsbar gummibåt. Veldig liten, slik småunger bruker. "Rodde meg ut på seiegrunnen" og fikk ut første stein med garn. Av en eller annen grunn reiv jeg ei flenge i sida samtidig. Det var kaldt i vannet og jeg ville komme meg til land uten å måtte svømme. Hadde tilfeldigvis pumpa i båten, og reiv av slangen. Den ene enden stappa jeg inn i hullet i båten. Den andre enden stappa jeg i munnen. Så var det bare å blåse som f... og ro som om jeg hadde fanden i hælene. Samtidig greidde jeg ut garn, for det skulle ut.. Burde egentlig filma hele seansen, men hadde ikke flere frie hender.....

 

Med disse ord gir jeg avkall på gummibåten din, graahund. Er forresten over de tjue også når jeg tenker meg om.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Kommer vel anpå hvor gammel du er det da :D

 

Haha. 29 og i fast arbeid. Har ikke behov for båt en gang, og burde bare pelle ræva bort på XXL og handle selv hvis jeg plutselig får brukt for en.

 

Og jeg fikk igjen 6000 på skatten.

 

Du har jaggu flakss. Fikk baksmell på 23000 i fjor så jeg venter med kaldsvetten i panna på årets resultat fra skattevesnet :cry:

Link to comment
Share on other sites

Det er uten tvil noen medlemmer her som utmerker seg til stadighet med godhet og medfølelse.

 

Gråhund er uten tvil en av de flotteste kara vi har her på kammeret.

 

Dette var stort gjort av deg Gråhund.

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg blir litt stolt av og være medlem her når sånt som dette skjer.

Dette er virkelig den type holdning vi burde ha fremfor all den kjeklinga som noen tråder bærer preg av.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Supert tiltak Graahund :thumbup:
Det er en slik ånd vi skal ha mellom oss synes jeg. Dele og støtte, og ikke all kjeklingen.

Dette er virkelig Kammer-ånden på sitt beste! Synd du bor så langt fra meg, Graahund, ellers skulle jeg kommet med bløtkake til deg!

 

OBS: Den heldige vinneren må være oppmerksom på at også el-motorer omfattes av reguleringene i "Lov om motorferdsel i utmark".

 

NB: Bra at du postet denne nå, og ikke ventet til fredag!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ja, da kunne det godt ha vært en aprilspøk :lol:

 

Nb. noe jeg syns er litt rart er at ikke flere ungdommer har meldt seg, men det er jo mulig de er optatt med andre ting i helga en og henge på Kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Graahund, du er en snill mann som er verdt å ta av seg hatten for.

Jeg vet du liker sånne rikuler, og det skal jeg ha i bakhodet.

Hvis det kan glede deg å få noen sånne skal jeg prøve å ordne det en vakker dag... :wink:

 

Det er jo litt langt ned til deg, men det lar seg nok fikse skal du se... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Sier takk for det Egil, har du en rikule eller tre så send dem du så betaler jeg frakten. Adressen kan jeg sende deg på PM hvis du får det til :D

Link to comment
Share on other sites

Hei gråhund :) Først og fremst må jeg skryte av deg og si at dette var et veldig flott tiltak ! Som en tidligere i tråden skrev du skulle hatt en bløtkake :!::D:thumbup::clap:

 

Jeg er en gut på 18 år som er student og ikke har verdens mest og rutte med. Jeg er en ivrig friluftsgutt som elsker jakt og fiske osv.

Vi har noen tjern på hytta som jeg kunne tenkt meg og prøvd med båt, og jeg har en elv (løk?) helt uten noen strøm som jeg absolutt hadde fått bruk for den.

 

Og jeg har vært borti en nokså alvorlig båtulykke med en 15 fot på et vann før med min bestefar og far så sikkerhet er min første prioritet på vann. Jeg hadde heldigvis vest så det gjekk bra, men det var sent i september så det var kaldt i vannet og vi ble liggende i 3 timer før vi ble reddet. Så jeg kommer til og prioritere sikkerhet istedet for komfort og andre ting.

Finner ikke om ulykken på internett så jeg får bekreftet min historie, men det er en 10 år tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Supert tiltak! :D Melder med dette min interesse. Har ofte tenkt på hvordan det hadde vært å hatt en slik for bruk under andejakt ( hvis motoren går ant å ta av under den slags bruk) Men med lita lommebok har det aldri vært aktuelt med annet enn tanken :roll:

 

Nok en gang, supert tiltak!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Jeg skulle gjerne hatt den på feriestedet og litt ellers til jakt, men så blir det det med henting som blir litt vanskelig da jeg bare er 14år.

Håper det er noen der ute som får glede av den, lenge leve kammerånden!

 

Jeg setter deg opp på lista jeg. Hvis du vinner skal vi nok finne på noe :D . Så lenge man ikke er hodelaus så er man heller ikke rådlaus :D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Hvis Ola96 skulle vinne skal jeg personelig bistå med 500kr i frakt så han får denne båten hjem.

 

 

Send meg en PM med kontonr. Gråhund hvis det blir aktuelt.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

 

Kjempeflott, flere med Kammerånden i orden her :D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...