Jump to content

Så ulv på skoleveien


Tikka 512

Recommended Posts

hvorfor fins det ikke spor etter dem?

syns det bare er godt for dem at det er noen flere som begynner å få ulven oppi ræva jeg.

unskyld språkbruken men det er bare slik jeg er. samt at jeg har vokst opp med ulven tett innpå husa så jeg syns ikke noe synd på han

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke utenkelig at en guttonge tar feil av ulv og noen hunder som ligner på ulv. Sier ikke at han lyver, men at det er greit å få slikt bekreftet. Finnes vel mange rundt omkring som hevder å ha sett både det ene og det andre, som i ettertid viser seg å være noe annet.

 

Kvisete kommentarer får stå for din regning, men det finnes mange av dem i debatter som omfatter rovdyr.

Link to comment
Share on other sites

http://rt.com/news/siberian-wolf-pack-400/" target="_blank" target="_blank

Må tro det ikke blir sånne tilstander med det første....

 

Det er sånn det blir her noen år fram i tid å, hvis det ikke skjer noe snart. Hadde vært tøft om noen hester hadde blitt drept, mens folk var ute å ridde på dem. Tenker det hadde blitt en del fokus på det da.

Link to comment
Share on other sites

Jakter elg i dette området og her har det vært ulv i flere år. Denne familien har også sett ulv her før, så jeg har ingen problem med å tro på gutten. Senest under høstens elgjakt hadde vi en episode i dette terrenget, kun noen hundre meter i fra der hvor gutten så ulvene. Plutselig mistet elghunden lysten til å spore og ville kun gå bak hundefører. Dette er ofte tegn på at gråbein er i nærheten. Sier ikke at noen benekter at det er ulv i området, men det øker jo troverdigheten til gutten.

Link to comment
Share on other sites

Det er sånn det blir her noen år fram i tid å, hvis det ikke skjer noe snart. Hadde vært tøft om noen hester hadde blitt drept, mens folk var ute å ridde på dem. Tenker det hadde blitt en del fokus på det da.

 

Det hadde ikke vært veldig tøft.. Har du forsøkt å sitte på en skremt hest? Det er ikke veldig morro.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde ikke vært veldig tøft.. Har du forsøkt å sitte på en skremt hest? Det er ikke veldig morro.

To ganger har jeg opplevd at hesten jeg red ble vettskremt av løse hunder. Det er en hårreisende opplevelse, særlig den ene som skjedde langs trafikert vei. Hesten opp på bakbeina på glatt føre, hest faller, jeg faller - river opp klær idet jeg prøver å holde hest som blir loset på av hund (schaferaktig sak), hest løper gjennom trafikken hjem - hund i "hot pursuit"...

Hesten kom hjem hel, hunden ble ikke sett siden (heldigvis for den..) jeg fikk et par dager på sofan med blåmerker og stølhet etter fallet og forsøket på i holde igjen hesten.

Heldigvis bryr de færreste hunder seg om hest.

 

det jeg kan si er at om Favoritten, eller hvem som helst kommer med et sånt utsagn som dette:

Hadde vært tøft om noen hester hadde blitt drept, mens folk var ute å ridde på dem.

Face to face, så vi jeg meget store problemer med å holde meg - selv om en ikke skal kaste bort tid og krefter på idioter.

 

En skulle tro at en, selv om en er mot ulv (og det er fullstendig legitimt) så ønsker en at den gjør minst mulig skade når den først er her?

 

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke utenkelig at en guttonge tar feil av ulv og noen hunder som ligner på ulv. Sier ikke at han lyver, men at det er greit å få slikt bekreftet..

 

Det er blitt tatt hund i området av ulv.... og DET er bekreftet.....

 

Det er ikke første gang denne familien og den gutten har sett ulv...

Link to comment
Share on other sites

Skjønner at flere av dere er skeptiske, men denne historien er dessverre sann :(

 

Jeg bor i nærheten og kjenner denne familien. Det er 4 ulver i den flokken som er observert rundt husene der flere ganger. En annen nabo så den samme flokken, men da bare tre dyr like ved huset kvelden etterpå.

 

Spore lar seg ikke gjøre om dagen. Det er ren is og skare overalt.

Link to comment
Share on other sites

:shock: Hadde vært tøft om noen hester hadde blitt drept :roll: når slike argumenter brukes kan vi likegodt slutte å diskutere!! lavmål må jeg si! :?

Godt mulig det - og dere har jo "rapporterings-knappen"! Vi moderatorer rekker ikke å lese alle trådene. Og det er kanskje litt "umusikalsk" å gå inn og moderere et innlegg, når det har stått i flere dager, og mange har sitert og/eller kommentert det.

Link to comment
Share on other sites

 

Så vidt meg bekjent så ble denne historien aldri bekreftet av noen som helst. Mest sannsynlig en "vandrehistorie" som våknet til liv igjen...

 

Forøvrig skal en være klar over at unge ulver fint kan oppføre seg som henvist til av trådstarter. Finnes ikke det minste rart...

 

En annen vinkling på saken er denne..

 

http://rovdyrdebatt.org/index.php?optio ... &Itemid=49

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...