Jump to content

Kvalitet på Tanfogglio - hva mener folket?


GCNM

Recommended Posts

La meg aller først si at jeg aldeles ikke mener å fornærme noen. Når jeg for tusende gang så på en Tanfogglio-pistol, så slo det meg bare at det er så mange av dem som heter "Limited edition". Er det Tanfogglio som desperat prøver på noe for å selge her, eller er det bare tilfeldigheter..? Det andre som slo meg ift. disse pistolene - er, og unnskyld igjen, at jeg tror jeg aldri har sett noen skyte egentlig bra med dem. Aldri har jeg sett helt topp samlinger med Tanfogglioer, og jeg skjønner ikke hvorfor. Er det fordi dette ofte er en pistol nybegynnere hopper på, eller har Tanfogglio et generelt presisjonsproblem..? Farlig grunn jeg står på her, men hva mener eks-eiere, eiere og folket?

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg skulle likt og kommet med noen kommentarer, men siden Tanfoglio aldri har inngått i spekteret jeg har vurdert må jeg nok avstå. En av mine prinsipper når jeg vurderer pistoler er å vurdere kun gode kandidater og ikke kaste bort tiden på å prøve produkter som uansett aldri vil resultere i anskaffelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd med min Tanfoglio gold match 9x19. Fulgte med 3 forskjellige rekylfjærer og ligger veldig godt i hånda. Har ikke prøvd mye annet enda, men jeg angrer ihvertfall ikke.

 

Nå har jeg aldri latt noen "proffer" teste den, men skal se en dag på våren når banen åpner om jeg ikke får spent den opp i en blokk for å se presisjonen på den om den står fast.

 

Nå skal det og sies at det ikke bare er pistolen det kommer på om noen treffer godt. er og veldig mye med hva du skyter med og skytteren selv ikke minst.

Også kan det være noe med anskaffelse av deler til Tanfoglio?.. Har strevd en del med Norsk importør som er fryktelig treig å skaffe deler til tanfoglio. Har skiftet over til henning sin sjappe på nett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må av egen erfaring si at jeg er veldig fornøyd med min Tanfoglio Ulta Match 9mm

 

Jeg har hatt den i noen år nå og kan ikke si annet eller jeg er fornøyd. Det jeg har brukt den til er mest hurtig, og feltskyting.

Det er jo i grunnen bare en "CZ75 clone". (og den er det mange som skyter bra med)

Jeg liker både skjeftet/grippet, og siktene som er orginal på denne

 

Jeg føler selv jeg skyter bra med den (til å være meg) og har "toppet" en del lister på stevner

 

Man kan også merke seg at det er en del gode praktisk skyttere som skyter tanfoglio.

Link to comment
Share on other sites

har en vrangfoglio\fryktfoglio osv osv, eller nei, har faktisk 2.

 

en i 45 acp og en i 40. er faktisk disse jeg skyter best med, nå er jeg en rimelig amatør og ikke skutt lenge, har dog en del fartstid i rifle.

 

det jeg har hørt og delvis erfart med den i 40, er att den må ha hjemmelada ammo, den må "kjøres" inn, få litt harde ladninger for å gå seg til i mekanismen.

alt i alt veldig fornøyd med begge 2.

deler har jeg ikke handlet enda, men blir nok fra henning, da det har vært mye på må ha, bare må ha lista i år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også Tanfoglio, en "Stock custom" av den gamle typen.(Som IPSC fant å ikke godkjenne i production.) Det er uten tvil den "grommaste" pistolen min. Eneste måten å få den til å feilfunksjonere på er å glemme å ha i krutt eller hette! Oppnådde til og med å fylle ei militærfeltløype med den i høst! Siden lavetten er veldig ustabil, kan en trygt si at kanonen kompenserte for dette!

Link to comment
Share on other sites

De nyere matchpistolene til tanfoglio er absolutt ikke dårlige pistoler, de er bedre satt sammen enn mye annet, de leveres ganske ferdige til konkurransebruk utav esken, osv osv. Men av en eller annen grunn klarer jeg ikke helt å komme overens med dem. Mange andre trives godt med dem, og jeg har ikke noe problem med å se hvorfor, men av en eller annen grunn appelerer de ikke til meg. Har antagelig latt meg hjernevaske for hardt av amerikansk propaganda.

Link to comment
Share on other sites

HENNING?? Har noen en link. Bare sånn i tilfelle en trenger deler en gang :-)

 

Forresten ja, erfaringer:

 

Jeg har en Tanfoglio TA90S som jeg har hatt et drøyt års tid. Dette er en gammel modell, men gullegod for det. Jeg er kjempefornøyd med min. Da jeg kjøpte den trengte den et nytt baksikte, men ut over det har jeg ingen klager :-)

 

Når jeg ikke har vunnet NM eller noe slikt med den, er det fordi _jeg_ ikke er god nok (enda i hvertfall).

Den flerrer opp et stort hull på 25 meter, så samlingene er tette nok de...

 

- Roger

Link to comment
Share on other sites

Mine erfaringer med Tanfoglio er bare gode.

Første jeg hadde var en Silver team i 9mm, kom originalt med komp og 5,5 toms løp, kjøp hos Høydahl i 1989, skutt usannsynlige mengder med ammo i praktisk i løpet av 10 år, før den ble pensjonert over i feltløypa.

Måtte etterhvert bytte løpet pga låsingen ikke var perfekt lengre.

Solgte den i 2005 og byttet til en Gold Match i 9mm.

Samme gode gjennomførte kvalitet, som aldri gav meg et klikk eller en forkiling :D

Ekstremt god pressisjon (25mm på 25m) til å være en 9mm pistol :D

 

Anbefales på det varmeste :!:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har selv en stock 2 i 9mm og en gold custom i.38sc.

 

Tanfoglio kan være kresent. Du må pusse den oftere enn det meste annet.

Da fungerer det 100%. Men hvis du skyter 1000 skd uten puss må det gå galt.

pusser etter hver økt på banen.

 

Min gold custom har Henning bygd. Alt av Henning og egw deler er satt inn og tunet.

 

Fungerte ikke 100% før jeg virkelig tok noen grep med ladepressa. AOL, krimp og kruttmengde måtte stemme 99% før den er fornøyd.

 

Stock 2'en tikker og går uten problemer helt til den blir møkkete. Tar alt som er av fabrikk og hjemmeladninger jeg har prøvd.

 

Gikk fra en cz 75 sp01 til tanfoglioen og jeg angrer ikke. Kostet det dobbelte men er verdt det.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt mye med Tanfoglio av ulike typer, og mener å ha observert at Tanfoglio Combat sport (Den billigste) har mye probler mens Limited Custom og Match er noen av de beste pistolene i 9mm. Men dessverre litt kostlige......Men det koster å være kar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...