Jump to content

Tabu-emne - Hjortejakt med hund!


magnum_mauser

Recommended Posts

Godtfolk! Eg undrast i desse dager. Eg har bestilt meg ein tjt, som eg får i slutten på november. Eg har store ambisjonar for denne hunden, av den sympatiske typen sjølvsagt :oops:

Men eg vil forsøke å bruke den som hi-hund på rev, som ettersøkshund, bandhund på hjort og kanskje det aller mest kontroversielle - som ''hjortesprenger'' i tette plantefelt og liknande.

 

Eg bur ytters i sunnfjord, og faktum er at vi bokstavlig talt gror igjen! Terenget som eg jaktar på, har blitt radikalt endra berre dei siste ti åra. Gode poster for ti år sidan, er idag totalt ubruklige fordi skog og kratt tek heilt overhand.

I den samanhengen har eg dei siste åra tenkt mykje på å annskaffe meg ein hund som kan sleppast i tette områder og sprenge ut hjorten. For det første trur eg at dette kan vere særs effektivt, for det andre så hadde eg eit håp om at dette kunne gjere hjortejakta litt meir sosial her, en den er i dag. Fått jegerane til å samlast å jakta litt ilag.

 

Men igjen, sunnfjord...

Sunnfjord = Konservatisme på sitt aller beste! Alt som ikkje kom inn med morsmelka, er noko styggedom!

Det kan nesten ikkje beskrivast kor ille det er. Eg har vert ein liten pioner i mine trakter, den første som turte å komme på skytebana med lyddempar, eg var den første som kjøpte kikkertsikte med lys osv. Eg har klart å lure inn litt nye trendar i miljøet, men fryktar at mitt neste prosjekt, blir den største utfordringa eg vil få i den samanheng :shock:

Her har aldri blitt brukt hund på jakt i mine trakter, ingen tradisjon for det overhodet. Her går berre diverse myter om kor ødleggande det er for hjortejakta å sleppe laus hundar på jakt. Samt nokre oppdikta skrekkhistoriar om leigejegarar frå austlandet, som tømte ein kommune for hjort, då dei slepte laus ein dach for nokre år sidan. I følge soga, er der vell ikkje klauvvilt der, den dag i dag :roll:

 

Men det er to argument som stadig går igjen, som eg kunne tenkt meg å lufta litt med kammerfolket.

1) Dersom ein begynner å jakte med hund på plasser der hjorten ikkje er vant til at det blir brukt hund, så blir der hjortetomt i lange perioder! Det kan gå veker/mnd før ein ser hjort igjen i eit område der ein hund har fått jaga.

 

2) Dersom ein slepp ein hund, tld ein liten tjt i områder der hjorten ikkje er vant til at det blir brukt hund på jakt, får hjorten panikk å spring i ein slik fart, at det er klin umogleg å få skutt dyra. Ein ser berre ein brun flekk som fyk forbi.

 

Dette er vellbrukte argument som eg møter heile tida, når eg luftar min ide om ein hjortesprengar.

Det kunne vert kjekt å høyrt kva folk med faktisk erfaring meinar om desse påstandane. For at hjorten ikkje er vant til å bli jaga av hund, det er jo i aller høgste grad sant, men korleis vil dei reagere?

 

Set pris på tilbakemeldingar.

 

Arnfinn

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg og en gjeng dro over til Vestlandet og jaga hjort med en vestlaika, som selvfølgelig ble brukt som løshund. De hadde flere loser og mengder med hjortekontakter hver dag under den uka de holdt på, og toppa det hele med å felle en flott bukk og en ungbukk i los.

De var litt usikre om dyra ville stå, men det gjorde de, om ikke så lett som f.eks elg. Mye "joggeloser" sa de... :lol: Det skal etter sigende være noe litt raskere enn ganglos, men at det stoppet ofte.

 

Hadde en hund tømt terrenget for dyr, så hadde i hvertfall denne laikaen gjort det, for den er både stor og rask.

 

Kjenner igjen det du sier, for jeg har selv bodd i en bygd der alt nytt er farlig, og alt skal gjøres som det alltid har blitt gjort. :roll:

Ønsker deg lykke til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Eg har ikkje peil på hund, men du veit kor eg jaktar ;-) Har vore med ein gong at vi slapp ein dachs i terrenget og det gjekk heilt fint. Den kom med ei kolle (kolla kom spaserande og hunden kom eit kvarter seinare...). Fristar til gjentaking, men han er nok død no. Men det er ein ting med å sleppe hund som kan vere litt irriterande på hjort og det er under bauring. Jegerar på nabovaldet slapp hunden og da den begynte å lose så var det fullstendig slutt på bauring den dagen. Men eg trur ikkje dyra rømmer terrenget. Skulle gjerne hatt hund sjølv :D

Link to comment
Share on other sites

vi hr brukt både dachs og drever hos oss på hjorten og vil påstå at den turer like fint som rådyra men gjerne litt støre runda. men har den fått vær av folk så har den dratt rett ut. hadde ei kolle i høst som tura rund på et område på ca 300x300meter med en dachs som lagg rundt et minutt etter, ho berre stoppa å venta til bikkja var 10-15 m fra ho før ho flytta på sej.

Link to comment
Share on other sites

I andre enden av kommunen din Magnum_Mauser så har vi ved noen anlendinger de siste åra hatt leigejegere fra østlandet som har jakta litt med løshund. Var med noen dager da de brukte en PBGV i høst. Var unektelig litt mer spennende å sitte på post når en hørte losen :D

 

Hunden kom også på sporet av dyr i tett skog som vi ellers sannsynligvis ville ha gått rett forbi.

 

Men vi rimelig forsiktige med hvor vi lar de slippe løshunden pga. bekymring om hva som skjer om den kommer inn i naboterreng. Spesiellt rundt jaktstart der det fortsatt er mye sau i fjellet. Tipper dette er en jaktform som kommer til å bli mer og mer vanlig framover etterhvert som skepsisen forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Etter nærmere 20 år med hund, i div. kommuner i M&R har jeg (vi) blitt ledd mye av men latter`n har hatt en tendens til å stillne fort.Har brukt drever, dachs, beagler og div. mix. Hjortejakt med hund er fryktelig vanedannende :lol:

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Hei

Vi slapp hund i ett område der det ikke var brukt hund før. Det gikk los i los flere dager etterhverandre det. Ingen ting å si på at dyra skydde området noe mer enn om en driverrekke hadde spassert gjennom lia. Dyra som aldri hadde vert jaga av hund, i følge grunneier, tura fint de.

Link to comment
Share on other sites

Største frykta er at folk vil at eg skal komme med hunden å drive, for å så oppdage at terenget blir hjortetomt i periodar.

Men eg håpar at den problematikken er overdreven

 

Jeg opplever med rådyrene at om vi jager mye med hund i terrenget vårt, blir det etterhvert tomt for rådyr, selv om vi ikke skyter så mange. Da velger de heller å stå i naboterrengene der de ikke jager med hund. Dette riktignok før snøen kommer, da må de ned i vårt terreng uansett. Kan vel se for meg at dette også kan gjelde hjort, uten at jeg har erfaring med det.

Har skutt hjort for elghund, og de kommer FORT ja... Men det gjør de i drev også...

 

Har også planer om å få meg en drivende hund til hjort, men er litt bekymret for det samme som deg.

Link to comment
Share on other sites

Magnum: vi er fra samme område, og jeg kjenner meg godt igjen ift konservatismen. Jeg ser likevel at det er en del yngre jegere som stadig bringer jakta litt fremover - også når det gjelder bruk av hund. Du får vel nesten bare ha tro på det du gjør, og dele erfaringer med sambygdinger. Ikke bry deg om hva andre sier.

 

OT: jeg vet om en eldre hjortejeger som hadde en tanke om å lære opp en ravn til å spotte hjorten - så det er ikke alle som er like konservative ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette har jeg opplevd selv at jeg ble nekta og slippe Dacsh'n på hjortejakt på vestlandet og det var grunneieren som var stri op det for i dette området var det kun bøjakt som ble regnet som jakt. Har ingen motforestillinger om bøjakt jeg men når terrenget er nogenlunde hundevennelig er jo dette topp jakt og jeg skjønner ikke at så mange vestlendinger er mot denne jaktformen. Må faktisk si at det er stort sett eneste region i hele landet dere ikke har funnet ut hvor spennende det er med losende hund . Her tror jeg ungdommen må få slippe til så får gubbene se hvor artig det er i forhold til og sitte oppe om natta og skyte på beite.

Link to comment
Share on other sites

Eg er litt delt i synet på dette her...

 

Min første tanke er at; ja, det er veldig dumt at det skal vere sånn!

Hjortejakt med hund er skikkeleg moro. Og eg trur det meste av motstanden mot laushundar på Vestlandet kjem av mangel på kunnskap om korleis slike hundar jobbar. I tillegg er det veldig lett å henge seg opp i nokre få uheldige episodar.

Heldigvis blir det betre, og stadig fleire får opp augene for denne jaktforma.

 

På ei anna side so meinar eg at ein skal ha respekt for andre sin jaktkultur og tradisjonar. Eg har full forståelse for at for eksempel ei bygd med 100 år lang tradisjon for drivjakt på hjort, vil verne om dette tradisjonen og bevare kulturen.

 

Eit tenkt eksempel: Eg kjøper meg eit småbruk eller får på anna måte innpass på eit elgjaktlag. På dette jaktlaget har dei lang og stolt tradisjon med bruk av laushund på elgen.

VestlandsJeger'n derimot, legg seg heller i jordekanten med den tunge børifla si, med tofot og stjernekikkert, og plukkar ein grei andel av elgkvota på innmark i måneskinet eller grålysninga...

Eg vil vel sannsynligvis få passet påskrive. Eller?

Link to comment
Share on other sites

Vestlandsjeger:

Eg ser den at ein ikkje skal ødlegge kultur og tradisjon.

Men her på mine kanter er det ikkje noko tradisjon lenger. Det som var tradisjon, var at kvar enkelt, sneik rundt på kvar sin haug på fjellet å leita etter hjort. No ligg same karen på bøen, fordi han er blitt 50+ med utprega korpus og dårleg kondis. Og skogen er blitt vanskeleg å jakte i, fordi det gror igjen. Her har aldri vert tradisjon for å gå drev eller noko som helst.

 

Så motstanden kjem ikkje fordi ein skal endre noko, men fordi det er noko ukjent, samt det vil kunne medfører noko så heslig som samarbeid og sosialt samkven under jakta :shock:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg bodde i Kristiansund, og dachsen min levde, var der i starten ikke mange som hadde brukt løs på drevet hund etter hjorten. Men hun ble mye brukt både på hjort og rådyr. På ene laget vårt har vi en dachs som jager hjort og min erfaring er at dyrene ihvertfall i ene terrenget ikke stikker avgårde. Det ene terrenget vi jakter på har det inntil nylig ikke vært jaktet på i det hele tatt. Der sniker hjorten seg bare unna.

Link to comment
Share on other sites

Det må være spesiellt å bo sammen med andre mennesker som har et så ultrakonservativt syn på ting, at mesteparten av nyheter skal men forholde seg skeptisk til....slik som jakt med hund :D Vi har jo ikke drevet med det så lenge da, skal jeg tippe så er vel yngre bronsealder mitt tips :lol:

 

Jeg har jaktet med hund på hjort flere ganger og likheten med rådyr drev er ganske likt, bortsett fra at enkelte hjorter stopper opp og står i tette kjærr og trøkker med hunden i stålos (Dachs).

 

Ativiteten med bøjakt er meg like fjern som å skyte dyr fra bilen, moralsk sett likestiller jeg dette. Jeg har vansker med å kalle dette jakt, fordi jeg finner ingen momenter som gjør at jakta blir "fair" ovenfor viltet, jakt med hund så har viltet fra naturens side blitt utrustet med skarpe sanser og har alle muligheter på å unnslippe jegeren og således er mitt syn på jakt med hund en mer "høyverdig" jaktutøvelse en bøjakt.

 

Det reflekteres også i mentaliteten til de fleste som driver aktivt med drivende hunder, at den delen med skyting er ikkke er hovedtema i jakta.

Link to comment
Share on other sites

Hjortejakt med hund på vestlandet er noe som eg trur vil bli meir brukt og akseptert i tida som kjem.

Snitt alderen på jegarene blir høgre og høgre for kvart år, og å samle samen nok folk til å få eit brukbart hjortejag er vanskelig. Ofte stikk storbukken inn i plantefeltet og blir der , og då er vel hunden effektiv ?.

 

Ser at fly-fisher skriv at bø-jakt er samanlignbart med bil-jakt (usportslig ovanfor viltet) dette er ei nedlatande holdning som nokon dessverre har.

Hadde seinest igår ei kolle med kalv,og et ungdyr beitende på 60 meters hold i bratt vestlandsli, men tar heller sånne dyr på bøen for å spare en dårlig rygg.

Men skal vi få tak storbukken, må vi i dette terrenget til fjells ,og då hadde det vore spennande med hund.

Link to comment
Share on other sites

Einig med deg, haugen i bua. Jakt med hund vil nok bli meir vanleg med generasjonsskifte, meir tilresiande jegerar osv. Og med færre folk på jaktlaga, og stadig tettare skog, so vert det nok berre meir aktuelt.

 

Eg har trua på å kombinere ulike jaktformer. Slik at ein av og til kan jakte effektivt, av og til prioritere det sosiale, av og til prioritere hundearbeid, av og til ta ut skadedyr etc. Og samtidig finne ein fin balanse der ein både tek vare på sine gamle kulturar og tradisjonar, samstundes som ein kan prøve nye ting.

 

Det fins jo so mange fine jaktformer, og alle har sin sjarm og sine fordelar!

Link to comment
Share on other sites

Hadde seinest igår ei kolle med kalv,og et ungdyr beitende på 60 meters hold i bratt vestlandsli, men tar heller sånne dyr på bøen for å spare en dårlig rygg.

Men skal vi få tak storbukken, må vi i dette terrenget til fjells ,og då hadde det vore spennande med hund.

 

Her er vel mye av forklaringen til at det er gjort slik det er på vestlandet? Hjortejakt er matauk, lettest er det å bære det hjem fra bøen. De største dyra må en som haugen i bua sier til heis for å hente. Det er også lettere om en er mange noen dager å få kvota på plass enn om en er få personer mange dager. Slik sett er tradisjonen på deler av vestlandet tuftet på rasjonellt grunnlag. Det er når jakt blir rekreasjon og når de store drivjaktene for å fore bygda ikke trengs at hunden kommer inn.

Link to comment
Share on other sites

Eit poeng er og at i mange jaktlag som jaktar drivjakt, so kan opp mot halve jaktlaget vere drivarar som går utan våpen. (Særleg ungar, men og slekt, naboar og vener). Desse set pris på å få vere med å bidra, sjølv om dei ikkje har jegerprøve og/eller våpen. Desse kan fort bli overflødige om ein skal gå over til å jakte med hund. Eller i alle fall føle seg overflødige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...