Jump to content

vis oss din mauser rifle


PederR

liker du mauser  

192 members have voted

  1. 1. liker du mauser

    • JA
      172
    • NEI
      21


Recommended Posts

hallo

tenkte på denn etråden da jeg leste over en sauer tråd her nå istad.

noen her som kune tenke seg å vise oss din mauser rifle?

min kommer så snart jeg får tatt bilde og ferdig med lakeringa :D

send pm hvis du lurer på noe :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mauser Mod.2000 arvet fra bestefar, den gangen i original stand, 30-0kjedelig.

 

Ombygd av Dag Ole Ward. Hansen Sporter stokk med Pachmayer Decelerator, uprofilert løp, Leupold stålmontasjer og en Kahles 1.5-6x42 og brotsja opp til .35 Whelen. Posteringsbørsa mi dette i utgangspunktet - selv om jeg også har brukt den som hundeførerrifle. Der egner den seg ikke fullt så godt av to årsaker - sikringen låser ikke sluttstykket, og den veier drøye 6 kg... Det er forøvrig også det våpenet i sortimentet som jeg skyter desidert best med, og presisjonen er innom femkroningen selv med mine ferdigheter.

 

Litt gamle og dårlige bilder, men det får duge...

 

Vapen_01.jpg

Vapen_02.jpg

 

Har så langt skutt elg, rådyr, hjort, rev, hare, kortnebbgås og orrfugl med denne. Og det har fungert dårlig. Fra viltet sitt perspektiv...

Link to comment
Share on other sites

Selvbygg, 6,5x55 Krag matchpipe med venstresnurr, samler utrolig godt.

Modifisert orginalavtrekk til direkte og mye lettere, Leupold stålskinne og ringer,

Kikkerten på bildet er en Mtc Viper 4-16x50, men den har for tiden en Falcon 10x44.

DSC_0458-2.jpg

 

Her i sitt rette element :D

IMAGE_011.jpgIMAGE_010.jpg

Link to comment
Share on other sites

2yv56hg.jpg

der har vi min

toppet med en 3-12x50 vet ikke hva kikkerten heter. en såkalt billigkikkert.

lyddemperen er en Br reflex t8

kaliberet er 6.5x55

 

Er det ikke bedre å koste på en skikkelig kikkert til denne enn å bygge ny rifle?

Regner med at du ikke har ubegrensede midler i din alder :D

Link to comment
Share on other sites

Tja hvis eg skal ta mitt eksempel, så måtte eg ut med 1.500.- for nytt løp, 2.000.- i børsemakerutgifter, og så spanderte eg ein ny stokk på den til 1.200.-. Det forandra rifla et godt tykke frå å væra garantert vestlandets styggeste Mauser, til den ei møkktung fjellrifle.. :)

 

Sånn såg den ut før ombygginga, dvs den var allerede ombygd frå orginal til dritstygg, men meir funksjonell...

normal_Mauser1.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det finnes...

 

Har vært borti et slikt et.. hadde en intermediet FN-mauser kasse som jeg hadde flammeherda og et orginal mauserløp i 6,5 som det hadde vært åpene sikter på. hadde planer om å lage til noe snasent noe, MEN!

 

I min ualminnelige visdom bytta jeg bort den flammeherda FN kassa til en amberg 1914 kasse, og modifiserte løpet til å passe Winchesteren min.. :overrasket::oops:

 

 

BrunoAngrendeSynderEngerdal

 

 

 

EDIT: Sorry at det kom et inlegg ca et og et halv år etter alle andre :oops: sjekka datoen først etter jeg hadde posta :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...