Jump to content

Garmin astro Dc 40 ?


Elg&hjort

Recommended Posts

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I helga kom bikkja inn fra los uten halsbånd :shock: Greit med astro da, fant igjen halsbåndet i ett gjerde så bikkja hadde tydeligvis vært fast, det liker jeg dårlig, for det er mye gjerder der vi jakter nå og dette kan jo bli ett problem.

Problemstillinga blir om jeg skal ha båndet så stramt at går de fast sitter de fast, eller med litt slakk, så de kommer seg ut av båndet, time will show om dette blir ett problem :?

Link to comment
Share on other sites

Setter alltid halsbåndet så fast at bikkja ikke klarer å vri seg utav det. De klarer som regel å slite seg laus fra gjerder uansett, og blir de stående så ser du jo det på Astroen. Strammer til såpass at jeg klarer å presse inn 2-3 fingrer imellom, men ikke mer. For bikkja er ikke det for stramt, han bryr seg ikke. Jeg vil vite hvor bikkja er, ikke halsbåndet.

Link to comment
Share on other sites

Eg har både DC30 og DC40 som blir brukt på dachs. Dei er fysiskt like store men DC40 er bedre i bruk på hunden. GPS antenna er flytta vekk frå toppen av halsbandet og sjølve halsbandet er mjukare og smidigare. Den eine dachsen min er ganske tynn omkring halsen og DC40 passer bedre på han, lettare å stramme og sit bedre rundt halsen. DC30 hadde ein tendens til å bli ein smule firkanta pga GPS antenna og sjølve enheten når halsbandet blir stramma inn til minimum.

Har ikkje aning på om det er forskjell i rekkevidde på desse, har ikkje prøvd dette i praksis.

Link to comment
Share on other sites

Nå er dette en DC-30, men vil bare skyte inn at dette halsbåndet som jeg kjøpte til den er mer fleksibelt enn det originale, og passer bedre rundt bikkjas hals. I tillegg klabber det ikke snø og suger ikke vann. Her er det strammet til så mye som det bør være rundt halsen til Ares.

41050_1355123082927_1376942356_30844504_3675654_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Enig med Custer her, DC40 er mye enklere å få strammet skikkelig da den ikke har GPS delen øverst som stopper for skikkelig stramming på små hunder. Etter å ha testet DC40 en stund nå har jeg også inntrykk av at jeg har en anelse bedre rekkevidde med den enn DC30, kanskje et par hundre meter lenger i kupert skogsterreng.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke samme båndet på dc40 som på dc30, er ett helt annet materiale+ at det er oransje, ikke noe problem å stramme det godt inntill en bassethals, virker også som det er mere fleksibelt enn forgjengeren.

Er klar over det, ville bare tipse de som ennå bruker originalt halsbånd til DC-30 om at det finnes bedre alternativer. Dette halsbåndet er av samme materiale som på DC-40. Dog må man være obs på at garantien kanskje ikke er gyldig om man skifter halsbånd sjøl.

Link to comment
Share on other sites

Prøver igjen jeg

 

mulig det står noe om det her et eller annet sted,men.

Jeg fikk plutselig dårlig rekkevide på gs220 min på fjellet,datt ut etter rundt 100m og svogeren min sto ved siden av meg og hadde kjempe rekkevide på sin gs220.

Jeg har sjekket antenefestet,det ser ok ut har også prøvd med resetting av gs men det ser ikke ut til å ha blitt noe bedre.

Noen som har forslag ? det er forøvrig den amerikanske.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gjorde dette, men det er likedan! Krise da jeg skal på jakt imorgen og ikke vil slippe bikkja uten astroen!

 

det jeg har gjort er: Oppdaterte både hundedelen og 220'en. Har addet new dog og gpsen finner ut at halsbandet har id nr. 5. Greit nok. men den får ikke kontakt med halsbandet. Står bare et spørsmålstegn på kartet! har også slettet og lagt inn bikkja på ny

 

Håper noen kan hjelpe meg ut av denne klemma;)

Link to comment
Share on other sites

Prøvde dette, men sporingen var tydeligvis igang fra før av. Slo dette av og på noen ganger. Ingen hjelp.

 

Kan det være at halsbandet trenger lang tid på å finne satelitt første gangen? Låg 2 timer på dashbordet mitt i bilen mens jeg var på jobb idag etter oppdateringen, uten at den fant halsbåndet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Oppdaterte dc-40 til versjon 3.90 og fikk elendig rekkevidde,..! Mulig at noe annet har skjedd samtidig som en tilfeldighet. Men ser ut som det var oppdateringen.

Har prøvd å oppdatere flere ganger uten at dette hjelper.

-Noen som har opplevd det samme,.? -Noen forslag hva jeg kan gjøre,.?

Har bestilt ny antenne, så da får jeg se om det er den som er problemet hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

var ute på jomfrutur med astro 220 og dc 40 bånd idag, fungerte bra i nøyaktig 2 timer og 3 minutter så mista bandet signalet.. jævla drit.. etter 5 timer med eder å forbandelse prøvde jeg å legge til en ny hund. da funka dritten som snus.. håper det holder for Astro ideen er en fantastisk ide.. selv om det virker som pris og kvalitet ikke er helt i balanse..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
var ute på jomfrutur med astro 220 og dc 40 bånd idag, fungerte bra i nøyaktig 2 timer og 3 minutter så mista bandet signalet.. jævla drit.. etter 5 timer med eder å forbandelse prøvde jeg å legge til en ny hund. da funka dritten som snus.. håper det holder for Astro ideen er en fantastisk ide.. selv om det virker som pris og kvalitet ikke er helt i balanse..

 

DC 40 halsbånd med serienr høyere enn 216051899 har produksjonsfeil. Mister signal etter 1-3 timer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Hei, trekker opp en gammel tråd.

Jeg har en reklamasjonssak på min Astro 220 med DC40. Jeg får ikke lastet ned sporloggen fra halsbåndet. Kun det som man kan se på skjermen på astroen, som tilsvarer 620 punkt.

Repratøren hos Belanor sier dette er maks. Med en oppdaterings intervall på 10 sekund der man har konstant kontakt med hund utgjør dette kun 1 time og 43 minutt. Så begeynner den å slette eldste punkt. Ved litt til og fra med kontakten pga. rekkevidde holder dette litt over en halv jaktdag.

 

Så jeg vil spørre andre brukere av samme utstyr.

 

Får dere lastet ned noe sporlogg fra hunden til PC????

Og hvor mange punkt får dere lastet ned??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...