Jump to content

meget spessiell salong på finn.no


tveraa

Recommended Posts

Er nok bare ett løp gitt... Uten å ha brukt det selv så mener jeg å TRO at snellert-avtrekk fungerer sånn at du spenner avtrekket med den ene avtrekkeren og trekker av med den andre... HELT sikkert noen som evt kan korrigere meg her.

Link to comment
Share on other sites

Prisen er i overkant ja, men er børsa i OK stand skyter den r...a av det meste av salobgrifler.

 

Rart at ikke folk har oppdaget hvor gode kjøpp en kan gjøre på brukte 22 match våpen; selges jo stadig Anschutz, Walther og slikt for 1000-1500kr. Er det mangelen på magasin som skremmer folk?

Link to comment
Share on other sites

så helt grusom ut!

 

er det et brekkvåpen? noen som eier eller har prøvd et slikt?

begynner sikkert å høres ut som jeg er intresert i den :lol: er bare nysjærri på den rare skapningen! kommer nok aldri til å kjøpe meg salong, 17hmr virker artigere :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

så helt grusom ut!

 

er det et brekkvåpen? noen som eier eller har prøvd et slikt?

begynner sikkert å høres ut som jeg er intresert i den :lol: er bare nysjærri på den rare skapningen! kommer nok aldri til å kjøpe meg salong, 17hmr virker artigere :mrgreen:

22lr er billigere å trene med. For de som skyter mye betyr det noe , kansje

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er nok en fallblokk løsning, og ikke et simpelt brekk våpen.

Egentlig så tro jeg at jeg kunne ha kjøpt den om den hadde kostet rundt 1000ingen.

 

Er redd det er mangelen på magasin som gjør at folk (Undertegnede også) bakker unne egetnlig kjempe topp våpen.

Link to comment
Share on other sites

Otterup, det er vel da en forløper til Schultz og Larsen? Det var i hvert fall der S&L lå innen de gjenoppsto i sin nåværende inkarnasjon i Rask Mølle. Da tror jeg vel at de har rett som mener at denne raringen bør skyte temmelig bra trots sitt litt aparte utseende.

Link to comment
Share on other sites

Denne kommer vel i kategorien "Schuetzen rifle", en type konkurranserifle som var populær fra ca 1875 til 1945. Det er mange forskjellige typer og visst nok et eget felt for samlere. Denne ser jo egentlig forholdsvis enkel ut, men hva som er riktig pris er vanskelig å si. Kommer vel også an på hvor lyst man har på en.

Link to comment
Share on other sites

Den lokale våpenforretningen her har en slik hengende for salg, det har den vært i et par år nå og hvis du kommer med en innvilget tillatelse så tror jeg at du får den for en null mindre enn i annonsen på finn.no.

 

Jeg vurdert selv å bygge om den, men kom til en konklusjon at det blir uforholdsmessig dyrt å gjøre det. Jeg kom over en Sako P72 til gi-bort-pris så da var valget enkelt.

 

Otrup rifla kan nok skilte med adskillig bedre kvalitet en hva dagens våpen kan fremvise, en kjapp titt avslører meget stramme toleranser og et håndtverk som vi idag knappast finner på våpen som koster en familieferie...

 

For den som føler for noe sært, så er dette helt riktig gate..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...