Jump to content

Lyddemper til å klemme på børsa


Ghillie

Recommended Posts

Har en Anshutz br rifle i 22. Denne har en pipe som ikke frister å gjøre endringer på (typ gjenger), men jeg kunne tenkt meg å få en demper til den. Noen som har gode forslag til en demper som kan klemmes eller festes på andre måter så jeg slipper å ødelegge en perfekt pipe. Krever ikke store greiene for børsa har så lang pipe at den er ganske tyst.

Link to comment
Share on other sites

Har en Anshutz br rifle i 22. Denne har en pipe som ikke frister å gjøre endringer på (typ gjenger), men jeg kunne tenkt meg å få en demper til den. Noen som har gode forslag til en demper som kan klemmes eller festes på andre måter så jeg slipper å ødelegge en perfekt pipe. Krever ikke store greiene for børsa har så lang pipe at den er ganske tyst.

 

Ser Mutter'n og "Good old gammel nok" prøver å lure på deg noen av tomgodset sitt. Ikke pent :lol:

 

Er pipeenden din sylinderisk? (dia?) lurer på om jeg ville lags en spennhylse løsning med gjenger for demper på enden.

 

Har du noen mål skal jeg tegne en til deg.

Link to comment
Share on other sites

trudde vi hadde denne i planene allerede jeg??

 

først trenger vi litt konsulenthjelp fra han derre lopezen angående denne champignon-tuten vår, også ar vi å lager en eller annen klemme-dings til å feste på anschleisen din. vi har jo blitt flinke til å leke sammen i rotekjellern min nå!!!

Link to comment
Share on other sites

trudde vi hadde denne i planene allerede jeg??

 

først trenger vi litt konsulenthjelp fra han derre lopezen angående denne champignon-tuten vår, også ar vi å lager en eller annen klemme-dings til å feste på anschleisen din. vi har jo blitt flinke til å leke sammen i rotekjellern min nå!!!

 

Det har vi da også, men alltid godt med gode innspill. Har blitt rimelig rå på jobbing i kjellern ja. Begynner faktisk å miste frykten for at den gamle dreibenken din skal eksplodere :D

Link to comment
Share on other sites

Hvis det mot all formodning skulle være forsikte på den, skulle det være mulighet for å lage ett adapter som låser rundt forsiktet med gjengeparti til å skru demperen på.. :wink:

Med tanke på hvor viktigt det er at gjengene blir absolutt rette etter boringen (ikke løpets ytterdiameter), burde en slik sak blitt laget med tanke på å gjenges etter montering. I så fall ville den være beregnet kun til det løpet, men det ville likevel være en måte å gjøre det på.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Har en Anshutz br rifle i 22. Denne har en pipe som ikke frister å gjøre endringer på (typ gjenger), men jeg kunne tenkt meg å få en demper til den. Noen som har gode forslag til en demper som kan klemmes eller festes på andre måter så jeg slipper å ødelegge en perfekt pipe. Krever ikke store greiene for børsa har så lang pipe at den er ganske tyst.

Jeg skjønner at du ikke vill modifiser/ødelegge løpet på en Anshutz :!:

Men jeg vet av egen erfaring at en demper av kvalitet øker verdien til et våpen.

Skulle du bestemme deg for å gjenge våpenet, kan jeg anbefale en demper som demper en pistol veldig bra.

Tenk da hva den gjør med en rifle :mrgreen:

Se på mine innlegg ( jeg burde snart få betalt for dette :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Demperen som skal brukes er uten tvil en A-Tec. Den er lett, god kvalitet og den ser fet ut. Det blir en "klemme på" løsning.

 

Jeg er lei av å promotere en bestemt demper!

Kjøp A-Tec, Sak ,Alm, Parker-Hale, Tec, og kos dere :!:

Disse er fine dempere :roll:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har den beste i verden og den koster :D

Link to comment
Share on other sites

Finnes en del slike adaptere til å klemme på løpet. Brukes endel på luftgevær. Har selv et slik adapter med nylon spennhylser, passer fra 13,5-16mm. Bestilte det fra Chambers Gunmakers i UK.

 

SIL032.jpg

 

Nå er dette et adapter beregnet på luftgevær, om det kan brukes på .22lr ???? vet ikke, men det virker solid nok.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Høres ut som en litt "MacGyver" løsning :wink:

 

 

Ingen grunn til å tvile. Å dempe en 22 er ingen stor kunst, en brusflaske eller et plastrør og litt tape gjør en fullgod jobb. Men det var dette med "looken" da:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

jeg har prøvd med ei 1.5liters flaske som jeg limte 30mm skumgummi matte på insiden av så det skulle være litt demping. men det var stortsett ingen forskjell på det og uten. så konklusjonen ble til at man bare skulle bruke 1.5 litersflaska som den var!

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk en stor fordel med flaskedemper i kaliber 22 LR (i tillegg til at den er nesten gratis og demper veldig godt) og det er at balansen i våpenet ikke påvirkes i nevneverdig grad. Ståldempere blir lett framtunge, men en plastflaseke veier nesten ingen ting. Det er gunstig at ekspansjonskammeret er langt, som f.eks. en 1 1/2-litersflaske. Ulempen er at diameteren på 1 1/2-litersflasker gjør at demperen lett kommer i veien for siktemidlene.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Allikevel, en liten advarsel, en og enhalvliterflasker i kombinasjon

med 30 06, da anbefales vernebriller og hørselvern!

 

heftige saker, snakker av erfaring!

 

 

 

Det der har jeg også prøvd for endel år siden, men med 1liters flaske (sånn hvit whitespiritflaske) med en runde liggeunderlag inne i flaska. Kuttet spor i gjengepartiet og tredde inn på munningen og forbi forsikte på en 30-06, tapet fast. Kjempegreier-dette blir nok stille! Det smalt som f... og siden har jeg ikke sett hverken flaska eller korntunnelen.

Link to comment
Share on other sites

Allikevel, en liten advarsel, en og enhalvliterflasker i kombinasjon

med 30 06, da anbefales vernebriller og hørselvern! heftige saker, snakker av erfaring!

 

Det der har jeg også prøvd for endel år siden, men med 1liters flaske (sånn hvit whitespiritflaske) med en runde liggeunderlag inne i flaska. Kuttet spor i gjengepartiet og tredde inn på munningen og forbi forsikte på en 30-06, tapet fast. Kjempegreier-dette blir nok stille! Det smalt som f... og siden har jeg ikke sett hverken flaska eller korntunnelen.

 

Ho hei....det der så jeg for meg i saktefilm, det hørtes småfarlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...