Jump to content

Feltstevne 11.04.10 i Porsgrunn


st0rm

Recommended Posts

Er ikke snakk om å stå med lua i hånden men å fordele likt. Er mange som kunne tenkt seg å gå flere runder en det de rakk.

 

Når du står i køen i butikken, venter du da i samme kø hvis de åpner en kasse til? Eller går du over til ledig kasse? Og hvis det ikke er noen som åpner en av de ledige kassene er det lov å spørre betjeningen om de kan åpne en slik at en får ting litt kjappere unna? Eller skal vi fortsatt stå der siden det finnes ”lover” om slikt?

 

Da går jeg selvsagt til den nye kassen men det jeg ikke gjør er å spurte bort for å være førstemann i den nye køen. Jeg slipper fram de som har ventet lenger.

 

Det er ikke sikkert du finner regler i feltreglementet som regulerer påmeldingen men det man finner er sosiale uskrevne regler som er underforstått av det fleste som er tilstede.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Om "alle" hadde tenkt at jeg er viktigere en de andre så hadde faktisk systemet blitt rettferdig.

Det er litt som Ryan Airs priority system. Alle kan betale ekstra for å komme inn i den køen som slippes om bord først. Men når alle betaler for å komme i den køen er det jo bare flyselskapet som tjener penger, systemet blir likedan.

 

Å kjenne systemet, slik at man kan utnytte det til å snike, slik at en selv for en fordel fremfor de andre (Som BARE skyter en runde eller to) fungerer kun når man utnytter det faktum at mesteparten av de andre nettop ikke handler slik. Jeg velger å tro at man tar en tur av gangen, ikke fordi man er dum, men fordi man ikke fremmer seg selv på bekostning av de andre.

 

Hadde alle stilt seg i køen for påmelding når de ankom banen, meldt seg på neste ledige lag og så igjen meldt seg på et ledig lag når man er ferdig med runden, vil ventetiden bli jevner fordelt uten at det vil bli skutt færre starter eller ta lengre tid. (og de som står opp tidlig og er raske på banen får fortsatt skutt mest)

 

Du har selvsagt lov til å se ned på de som stiller seg i køen og venter Bromark, og det er mulig dine penger er mer verdt en andres når du kaster glans over et feltstevne ved ditt blotte nerver. At du er en meget dyktig skytter i denne disipliner er jo et utomtvistelig faktum. Men om du fremstår som en god ambasadør for feltskyting i Norge finner jeg meget tvilsomt og den oppførselen du forsvarer tror jeg ikke bidrar til økt rekruttering blant feltskytterene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke den ivrigste av feltskyttere, men jeg må innrømme at jeg ikke kan se noe galt med at de som skal skyte bare 2 runder slipper å vente hele dagen fordi noen som skal skyte 4-6 runder forlanger/forventer å bli prioritert. Skal man skyte dobbelt så mye, så virker det logisk at man må forvente å tilbringe dobbelt så lang tid på stevnet. Hvis jeg skal skyte fire feltrunder, da setter jeg av den dagen til feltskyting. Kan jeg ikke sette av hele dagen, så skyter jeg heller færre runder.

 

Og hvor mange hundre feltrunder man skyter i året er i alle fall saken uvedkommende. Hvis man ikke skulle konkludere med at den som skyter hundre runder i året egentlig godt kunne vente og la de med færre runder få skyte først? Det var kanskje en tanke.... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

”Målet med diskusjonen er at det skal være likt for alle” skrives det, men det er det jo allerede. ALLE som ønsket det kunne fint melde seg på, det var ingen som ikke hadde mulighet til nettopp ikke gjøre det. Så hvorfor så lage ett problem pga du selv ikke skjønte hvordan man kunne gjøre dette?

 

Og man melder seg faktisk på 1 runde av gangen, man går ut av køen og stiller seg opp igjen!! Da melder man seg på ny runde….eneste forskjell er at man gjør dette ”før” man skal ut å skyte, slik at man nettopp slipper og vente :-) smart og effektivt spør du meg.

 

Man sniker faktisk ikke, siden man stiller seg opp på nytt i samme kø som de andre.

 

Når kjøper du ny dassrull? i det du ser at den andre går tom? Eller er det lov å handle inn litt før ;-)

 

Samme prinsipp ved for eksempel kjøp av billetter til konserter, man ringer og kjøper det man kan. Legger på og ringer opp igjen hvis man ønsker flere. Ny kø med nye muligheter, eller skal man faktisk vente til alle som ønsker billetter har ringt inn?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

jeg må innrømme at jeg ikke kan se noe galt med at de som skal skyte bare 2 runder slipper å vente hele dagen fordi noen som skal skyte 4-6 runder forlanger/forventer å bli prioritert.

 

Hvis man ikke skulle konkludere med at den som skyter hundre runder i året egentlig godt kunne vente og la de med færre runder få skyte først?

 

Du taler litt i mot deg selv siden du mener at de som skal skyte mange runder kan slippe frem de som bare skal skyte 1 eller 2? Så hvem skal egentlig ha en fordel??

 

Ingen skal prioriteres? Eller skal de som "bare" slenger innom prioriteres foran de som bruker hele dagen og legger igjen mange 100 kroner hos arrangøren.

 

Det som bør komme på plass er ett bra system som ivare tar skytternes ønske uansett om de skal skyte 1,2,3,4 eller 5 runder

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er likt for alle, alle kan bruke alle mulige triks og lokale smartheter for å skyte mest mulig.

Eller så kan man melde seg på etter endt runde, og alle kan gjøre det på den måten. Da blir ventetiden mest mulig lik mellom hver runde, ingen jungeltriks trengs og det blir mindre stress da det kun er én måte å gjøre det på.

 

Den instillingen du kommer med Bromark virker blærete og lite solidarisk. Nei, heldigvis er ikke feltskyting et SV møte, men det går ann å oppføre seg med folkeskikk og la folk skyte så mye som mulig. Skal det virkelig være den som bruker alle verdens triks i sekriteriatet som skal få skyte mest?

Link to comment
Share on other sites

Og man melder seg faktisk på 1 runde av gangen, man går ut av køen og stiller seg opp igjen!! Da melder man seg på ny runde….eneste forskjell er at man gjør dette ”før” man skal ut å skyte, slik at man nettopp slipper og vente :-) smart og effektivt spør du meg.

 

Man sniker faktisk ikke, siden man stiller seg opp på nytt i samme kø som de andre.

Har du tenkt på hva som skjer hvis alle klubbene fikk en fra sin klubb til å møter opp kl.0700 og gjør det samme som du foreslår, altså melder på alle skytterne i sin klubb og bare stiller deg bakerst i køen igjen for så å melde alle sammen på en ny runde med en gang? :roll:
Link to comment
Share on other sites

Her skjønner jeg at jeg har nok tatt vann over hodet.

Tanken med å begrense starter til skytterkortet var for at nettopp de som skal skyte mer enn 2 runder skal ha den muligheten og ikke bli forbigått av Kø-"snikere".

 

Forhåndspåmelding er det pr. dags dato ikke noe system for, men kan forhøre meg om dette er tenkt på . mulig vi kanskje kan låne system/kopiere av klubber som har det, for å spare tid å penger.

 

Når det gjeldet å øke antallet skyttere pr lag, har ikke dette noe for seg, før vi kan få satt opp flere blinker pr standplass. Dette er det planer om, men at TTT og penger er faktorer som kommer inn i bildet.

 

Resultatene glimrer inntil videre med sitt fravær, da dette korrigeres mot laglister.

 

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

Du bruker mye ord for å fylle på med selvrettferdiggjørende argumenter, og løse svingslag i luften Bromark, og nok en gang så går du etter spilleren og ikke ballen ” Så hvorfor så lage ett problem pga du selv ikke skjønte hvordan man kunne gjøre dette”…

 

Kan du forklare hvorfor rutinerte skyttere brukte så mange forskjellig kreative måter å jukse seg frem i køen på hvis det virkelig ikke er nødvendig, er de også teite eller dumme, pga at de selv ikke skjønte hvordan de kunne gjøre slik du gjør…?

 

Glem svingslagne, og bortforklaringene den delen av det du skriver er uinteressant utover den rene sosialantropologiske underholdningsverdien det har for oss andre.

 

Du har skissert hvordan dere har løst det med registrering, andre har kommet med gode forslag.

 

Fakta er at det burde finnes et gitt antall fastsatte måter og gjøre dette på, og at arrangøren burde selv kunne velge ut ifra sine forutsetninger hvilke løsning de mener fungere best for seg, og selvfølgelig opplyse om hvilken form for påmeldingssystem de bruker.

 

Da kunne man ha hatt et fastlagt system for forhåndspåmelding, et system for påmelding av flere runder ved førstegangs registrering, og et ”drop-in” system hvor man melder seg opp for ny runde når man er ferdig med forrige.

Link to comment
Share on other sites

Eller så kan man melde seg på etter endt runde, og alle kan gjøre det på den måten. Da blir ventetiden mest mulig lik mellom hver runde.

 

Du har vikelig greie på hva som skjer der ute? Har du noen gang kommet deg ut av sengen tidlig for å være på plass feks 1 time før stevne start, meldt deg på for så oppdage da du kommer inn at du må vente i 2 timer for å komme ut igjen nettopp pga at folk liksom skal komme når det passer seg. Kommer man tidlig, velger man først, enkelt og greit....ser ikke problemet her, er bare å stå opp tidlig det.

 

Kanskje de som kommer tidlig skal kjøre bort bilene sine også, slik at de som kommer sent skal få parkere nærme sekretariatet?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Har du tenkt på hva som skjer hvis alle klubbene fikk en fra sin klubb til å møter opp kl.0700 og gjør det samme som du foreslår, altså melder på alle skytterne i sin klubb og bare stiller deg bakerst i køen igjen for så å melde alle sammen på en ny runde med en gang? :roll:

 

Ja, det kalles forhåndspåmelding andre steder i verden :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Kan du forklare hvorfor rutinerte skyttere brukte så mange forskjellig kreative måter å jukse seg frem i køen på hvis det virkelig ikke er nødvendig, er de også teite eller dumme, pga at de selv ikke skjønte hvordan de kunne gjøre slik du gjør…?

Kreative måter? Når du skriver jukse seg frem i køen, snek de da seg foran deg når du sto der? eller hva skjedde siden du skriver at de snek. Og hvorfor bruke ord som teite, dumme og annet? Meg bekjent kunne man skyte så lenge man ville, så jeg vet ikke hvorfor du ikke fikk skutt mer enn 2 runder...

 

Og uansett så plager ikke det meg hva andre gjør, har selv sittet og ventet mange timer for å skyte på stevner. Noen ganger pga treg utsending av skyttere andre ganger pga at jeg har blitt "glemt" bort...men jeg gidder da ikke klage for det. Ting skjer og arrangørene gjør sitt beste, noen tar i mot tips mens andre driter i det og gjør som de vil....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

@ Henry_1shot

 

Nå håper jeg inderlig at dere som arrangører ikke tar denne diskusjonen som kritikk rettet imot dere.

 

Stevnet var som de som var der har skrevet kjempe bra, dere som arrangører utrolig hyggelige, og de fleste av oss er voksne folk som ikke hever øyebrynene så veldig høyt over de som fant og benyttet smutthullene i registreringssystemet.

 

Poenget mitt er at denne diskusjonen ikke må ødelegge det fakta at stevnet fra arrangørens side var bra, og heller ikke ødelegge lysten for arrangørene og de frivillige til å gjøre dette igjen.

 

På den andre siden så er det egentlig ikke riktig at jobben med å utforme et god registreringssystem skal hvile på arrangøren. Som det har kommet frem i denne diskusjonen så finnes det forskjellige løsninger der ute, noen bedre en andre, og man burde som nevnt tideligere kommet frem til et fastlagt system med en to tre variasjoner som passer arrangørklubbene.

 

Som sagt en stor takk for at dere stilte opp og tok jobben med å holde stevnet.

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor bruke ord som teite, dumme og annet?

 

Beklager jeg trodde det var ord du ville forstå siden du brukte det både ordrett og implisittt i ditt første innlegg. Sorry, My bad…

 

BTW. Jeg skjøt mer en to runder, jeg skjøt like mange som deg. Men det var andre som ikke fikk gjort det. Du bør forstå at det faktis også finnes mennesker som er opptatt av andre en bare seg selv, og kanskje i tillegg har litt omtanke for andre.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

...

Du taler litt i mot deg selv siden du mener at de som skal skyte mange runder kan slippe frem de som bare skal skyte 1 eller 2? Så hvem skal egentlig ha en fordel??

 

Ingen skal prioriteres? Eller skal de som "bare" slenger innom prioriteres foran de som bruker hele dagen og legger igjen mange 100 kroner hos arrangøren.

 

Jeg skjønner nå at jeg manglet en viktig tag. Så la meg heller skrive det på denne måten:

 

[ironi]Hvis man ikke skulle konkludere med at den som skyter hundre runder i året egentlig godt kunne vente og la de med færre runder få skyte først? Det var kanskje en tanke.... [/ironi]

 

Ble det klarere nå?

Link to comment
Share on other sites

Du kan bruke alle mulige argumenter du vil Bromark, men du kommer ikke bort fra det faktum at du synes det er helt greit å bruke alle mulige "triks" for å få skutt mest mulig. "Så lenge jeg kan skyte mest mulig, så driter jeg i hvor mye alle andre skyter". Når noen skyttere får skutt mer enn andre innen det samme tidsrommet, så må nødvendigvis noen ha skutt mindre, og det er synd at enkelte føler de kan ta seg til rette.

 

To skyttere møter opp 0830 og melder seg på første lag. Skytter 1 melder seg på nytt lag når han kommer tilbake. Skytter 2 får en kompis til å melde han opp på nytt mens han er ute i løypa. Slik gjentar dagen seg og klokken 1600 drar de hjem. Innen den tiden har skytter 1 skutt 3 runder. Skytter 2 har skutt 5 runder.

 

Det er dette du sier er helt ok! Etter min mening burde begge ha skutt 4 runder. Kanskje hadde ikke skytter 1 en kompis eller kone som kunne melde han opp mens han var ute i løypa.

 

 

Målet med denne diskusjnen er kanskje ikke å sørge for at alle får skutt 5 runder og ventetiden mellom hver gang er på minuttet likt, for det er urealistisk og helt sikkert ikke ønskelig da mange ikke skyter så mye. Målet med diskusjonen er kanskje å rette fokus på den oppførselen noen har, som gjør at noen skyttere får skutt mer enn andre.

 

Det vil naturlig nok være litt mer venting med å komme ut når man ikke er der tidlig, men det betyr ikke at man plutselig må vente 4 timer midt på dagen for å komme ut på nytt. Jeg har tross allt vært på et feltstevne eller to.Du kommer heller ikke bort fra det argumentet om at hadde alle ventet med å melde seg på til de var ferdige, så hadde det vært likt for alle, og ventetiden for den enkelte skytter hadde blitt mer lik.

 

Du kan gjerne ha den "meg først" holdningen, men da bør du også stå inne for det.

 

 

PS: Dette er IKKE en kritikk mot noen arrangør, men en holdning noen skyttere viser.

Link to comment
Share on other sites

Er glad for å se at kritikken ikke er direkte tilsiktet arrangøren :wink:

Men er det er klart ønskelig, ihvertfall fra min personlige side, at det skal være noenlunde likt for alle.

 

D.v.s. at om man kommer seint eller tidlig skal være irrelevant og helst alle skal få skutt alt de ønsker, og det kan være vanskelig å få til.

 

Men! nok med det, det jeg satte klart pris på, var alle de hyggelige menneskene som kom innom standplassen, med alt fra stusselig pudding pang(.22) til slepbare kanoner.( .460 S&W, hørte han lenge føre han kom og lenge etter han hadde gått :mrgreen: )

Det ga som alltid, mersmak.

 

Vi hadde folk som hadde de fineste unnskyldninger,på sine bomskudd, til folk som bare lo av skytingen sin.

Og det er det jeg liker med feltstevner, du har alt fra kjempeseriøse til morroskyterne, og så har man noen gråstein innimellom.

 

Selv tusla jeg rundt med en puddingpang på selve dagen, å presterte å skyte naboskiva på siste standplass. og derved sikra meg mot opprykk i klassen finfelt :lol:

Dagen føre gikk jeg runde med min uberti replika revolver(Utunet 1858 new army conversion, skal det være så skal det være ^^) i .45LC, og det var faktisk mest gøy. spesielt nå i ettertid når jeg har fått smuggtitta litt på resultatene. (Nei, jeg får ikke lov å legge ut noe ennå :twisted: , hverken hele lister eller individ resultater.(bedre føre var o.s.v.))

 

Poenget for meg er å ha det gøy! den dagen det slutter å være gøy, finner jeg nok på noe annet 8)

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke at det er greit å bruke alle triks, jeg sier at så lenge arrangøren har en ”åpen” påmelding så er det faktisk mulig å stå i kø for å melde seg på sin runde. Gå ut av køen for så melde seg på igjen, dette ser jeg ingen problemer med så lenge skytteren passer på at det minst er 10 lag mellom startene slik at man rekker tilbake før neste runde.

 

Problemet jeg ser med din tanke er at de skytterne som har kommet tidlig er ute og skyter når ”syvsoverne” kommer. Disse kommer litt senere siden de ikke gidder og stå opp tildig og for at de ikke skal skyte mer enn 1 eller 2 runder. Resultatet er at de skytterne som er på plass tidlig må vente i flere timer kun for at enkelte ikke gidder og stå opp på morgenen.

 

Hvis alle hadde møtt opp samtidig hadde det blitt ”riktig” slik enkelte tenker, men slik er det dessverre ikke.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg helt enig med deg i Bromark. En konsekvens av "syvsoverne" er at det ofte er mye ventetid mellom første og andre runde vis man er tidlig ute, pga av det er så mange som melder seg på rett etter stevnet har startet.

 

Dog er det en naturlig konsekvens av at det er mange skyttere. At noen bruker "triks" for å slippe dette fører til at det blir en skjevdeling i antall runder man går i forhold til tiden man er på stevne, som vist i mitt eksempel.

 

Forhåndspåmelding, eller påmelding som ditt system med minutt/deltaker er med på å hjelpe på denne problematikken. Da kan man melde seg på flere ganger samtidig, men da må også dette være klart for alle skyttere.

 

Vi har alle kranglet med kona/samboer/mamma/kjæreste/arbeidsgiver for å få fri, så la oss jobbe for å skyte mest mulig alle sammen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke vi blir helt enige her, jeg skyter for å ha det gøy, men skjønner at de som driver dette proffesjonellt, må bruke alle metoder. Jeg konkluderer bare med at jeg holder meg unna stevner som arrangeres av Bromark....

 

Ingen har nevnt det, men dersom man møter opp til stevnestart (ikke 2 timer før), skal skytterene gis anledning til å skyte ALLE de våpengruppene stevnet omfatter. § 8.25.7.1. Dermed kan man kreve å få skyte alle 8 klasser, og gå lykkelig hjem, kanskje litt sent, men dog. Dermed skjønner jeg ikke hva man klager over, dette er et approbert stevne, med en seriøs arrangør som forholder seg til feltreglementet. Jeg dro hjem etter 3 runder, både fordi jeg var fornøyd, og hadde en annen avtale denne ettermiddagen, men ellers hadde jeg da skutt til jeg var fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

At noen bruker "triks" for å slippe dette fører til at det blir en skjevdeling i antall runder man går i forhold til tiden man er på stevne
Triks? Er vel ikke så mye triks vi snakker om her. Man går til luken og spør, er det mulig og melde seg på en ny runde nå? Ja/Nei.....også er man ferdig... :-)

 

Andre triks som du refererer til er nok mer utypiske....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Domino ga det inntrykket i ett av innlegga her at vi som liker å skyte mange runder på et stevne er misfornøyd om vi bruker tilsvarende lenger tid på stevnet. Det er virkelig ikke tilfelle! Vi nyter hele dagen inkludert pølser, vaffel og kaffe. (Ett ekstra pluss til de arrangørene som har hamburger på menyen : :D)

Men hovedgrunnen til at vi er der er at vi vil skyte så mange runder som mulig! Og vi har satt av hele dagen, fra 0600 til 1800. (Ja, det tar faktisk ofte et par timer kjøring for oss "midt på østlandet" å komme til stevnene, siden de ligger så usentralt til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg har forstått riktig så er det vel slik at resultatene blir sendt ut for kontroll av klubbene, og så har de en frist på en uke på rettelser.

I så fall tar det fort ca…

en uke.

Altså sendt til klubbene for at disse skal kunne kontrollere resultatet for den enkelte av sine egne skyttere :D

I så fall håper jeg min klubb legger inn en skarp protest over mine antatt begredelige resultater, og forlanger at poengsummen bedres før den endelige listen legges ut.

B-)

Link to comment
Share on other sites

Altså sendt til klubbene for at disse skal kunne kontrollere resultatet for den enkelte av sine egne skyttere :D

I så fall håper jeg min klubb legger inn en skarp protest over mine antatt begredelige resultater, og forlanger at poengsummen bedres før den endelige listen legges ut.

B-)

 

Nja, nå er det vel klasser, navn, klubb, osv som også skal stemme.

Men om det ikke hjalp med verken bønn eller tvang ved anvisning så er vel det løpet kjørt nå, mulig det går an å legge en klekkelig sum på(eller under) bordet for å få lov til å opptre på listene under pseudonym :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke slik at arrangøren skal sende ut lister for korrigering. Men enkelte opplever at de får en del rettelser etter at listen er lagt/sendt ut så derfor sender de gjerne listen ut og ber om tilbakemelding.

 

Det hadde egentlig vært bedre om de hadde satt en protest frist på "endelig" liste under stevnet og sendt ut ferdig liste på kvelden. Evnt feil på navn/klubb rettes og alt annet er skytterens feil :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Takker Lærlingen for hjelp med å henvise, jeg burde lagt ut linken.....

 

@Bromark; er det ikke sånn at resultatene skal henges opp etter stevnet, og at protestfristen er 20 minutter etter det?? Mener det står noe om dette i Feltreglementet, men nå synes jeg at man burde hatt tid nok til både en og to korrigeringer! :?:

Link to comment
Share on other sites

Det jeg fant i reglementene var:

 

8.25.7.7.2 Skiver/mål anvises, se punkt 8.25.6.1

Registrerte resultater leses opp for skytterne før de forlater standplass. Eventuelle protester skal forelegges standplassleder på aktuell standplass. Ref 8.25.13

 

8.25.13.5 Protester på resultater

8.25.13.5.1 Protesttid

8.25.13.5.1.1 Alle protester skal fremsettes inne 10 minutter etter at de offisielle resultatene er slått opp på hovedresultattavlen. Fristen for protester på resultater skal kunngjøres straks resultatene er satt opp.

(uthevet er fra reglementet).

Link to comment
Share on other sites

Dette handler nok ikke om forhold en normalt ville legge inn prostes på.

Grunnen til at resultatene ikke foreligger her, er nok også en konsekvens av for dårlige rutiner ved på påmelding.

Skulle ikke forundre meg om de sliter med grunnleggende ting som å påføre riktig navn, klubb, klasser og krets på den enkelte.

Link to comment
Share on other sites

Rettelser er nok å plassere skytterne i riktig klasse. Men hvis listene hadde blitt kjørt ut ofte så kunne skytterne sjekket selv og meldt i fra under stevnet. Da hadde man sluppet slike runder.

 

Men rettelser må man alltid beregne, siden enkelte ikke sier ifra om bytte av klubb osv

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge arrangøren gjør jobben sin, og ber skytterne legge fram startkort, skal ikke skytteren behøve å si fra om noe som helst. Da skal jo enhver lesekyndig påmeldingsfunksjonær være i stand til å registrere skytteren (på papir eller data) med riktig navn, klubb og klasse. Det eneste jeg opplever at jeg må passe på er at de skriver V50 bak navnet mitt.

Link to comment
Share on other sites

Enig der, men hvis du har sett skriften til en del så skjønner jeg problemet. Og når man registrerer i enkelte program "husker" den både øvelse og klasse fra forrige skytter.

 

Tenk hvor mye enklere det hadde vært med ett plastkort hvor alle opplysinger var lagt inn. Kunne lest dette med en kort leser eller chip :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha lest hele røkkla igjennom, sitter jeg med følgende tanker.

 

Jeg kjører langt for å komme til feltstevner, 2-3 timer hver vei innkludert ferge er ikke uvanligt her på Møre.

 

Jeg ønsker å skyte minst 3 runder, kansje 4 om jeg orker eller har tid (alt etter som hva som skal skytes).

 

Jeg ønsker ikke å måtte vente i timesvis mellom hver runde.

 

Jeg ønsker heller ikke å blokke ut de som kun vill gå en eller to runder.

 

 

Hva trenger man så?

Jo man trenger ett system, som tar hensyn til følgende fra de tidspunkt en møter opp (forhånds påmelding):

 

1: Antall starter du ønsker gå.

2: Program rekkefølge en ønsker gå.

3: Minimum vente tid en ønsker mellom rundene (Om man ønsker å springe ut på ny runde så fort det lar seg gjøre).

4: Alle data om de program (Klasser) en ønsker gå, legges inn med engang for alle lag og programmer en skal gå fra første øyeblikk (en registrering).

5: Start tidspunkt for de enkelte lag er klarlagt på forhånd.

6: Når en melder seg på, Blir tidspunktet en går ut i første runde, avgjørende for tidspunktet en går siste runde. (d.v.s. Det skal lønne seg å møte tidlig).

7: Den som tegner seg for flere runder, betaler for alle med en gang. Går han ikke en runde, er det hans/hennes tap.

8: De som tegner seg for flest runder, skal prioriteres forran de med ferre runder (slik at man ikke risikerer å sitte igjen med 1-2 personer som ønsker å gå alle rundene, og som stort sett kun har fått vente hele dagen).

9: Egne runder for de med to eller mindre runder påmeldt, må settes opp inne i mellom, slik at disse ikke havner for langt bak i leksa. Om man ikke får de inn i de vanlige rundene (flytte alle skyttere ett lag ned inne imellom).

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg opplever at jeg må passe på er at de skriver V50 bak navnet mitt.

Kylling.

Nei, hvorfor det? Rett skal da være rett. Er man 50 så er man 50. Og så lenge jeg fortsatt skyter i åpen/menn på alle mesterskap (og klarer meg bra) føler jeg meg absolutt ikke som noen kylling.

 

Kom igjen når du slår meg... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Veteranklassene er til for at de som ikke lenger har mulighet til å hevde seg pga aldershensyn(syn og fysikk) fremdeles skal ha muligheter til å konkurrere, mesterskap eller ei. Etter min mening burde det ikke være mulig å sette norske rekorder i veteranklassene.

 

Der har du min mening :evil:

 

Dessuten har jeg kanskje slått deg én gang. Husker ikke hva du hadde på NM grovpistol 2006, men jeg skøyt bra men finner ikke resultatlista :wink:

Link to comment
Share on other sites

Beklager OT... Veteranrekorder kan jo diskuteres, men så lenge de kan settes vil man gjerne prøve. Og jeg tror jo at veteranene (som er de det angår) synes det er greit at muligheten finnes. I 2006 slo du meg forøvrig med ett poeng. Og det holder jo... Så er det heller opp til meg å sørge for at det blir lenge til neste gang. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jo man trenger ett system, som tar hensyn til følgende fra de tidspunkt en møter opp (forhånds påmelding)

 

Under spesialfelt NM på Modum ble det utviklet ett påmeldings program for å takle nettopp slike ting. Dvs hvem lag man kan gå ut på etter runde 1,2,3 osv eller som vi benyttet det til, hvem lag kan andre skyttere gå på ved lån av våpen. Enkleste er jo å skyte motsatt men noen ganger er det 3 stk pr våpen.

 

Programmet er enkelt og man trenger kun MS Access 2007 eller nyere (Access Runtime er gratis hos Microsoft). I programmet ligger de fleste klubber inne og man legger kun inn skytterne 1 gang. Når lagene er fulle kan man printe ut arket hvor resultatene skal skrives. Dette systemet takler pr i dag opp til 10 skyttere pr lag.

 

Programmet kan lastes ned her: ----> http://www.modumpistolklubb.no/Stevner/software.zip

 

I zip filen følger det også med ett klasseførings program (separat system)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...