Jump to content

RCBS Chargemaster--} RCBS service Never ending story.


Buster

Recommended Posts

Heisann.

 

DA er det på sin plass med litt skryt ang. RCBS sin serviceavdeling:

 

Jeg fikk en slik RCBS Chargemaster 1500 Combo som julegave fra en venn i USA i fjor. Den begynte plutselig å oppføre seg rart, og nummer-panelet slo seg helt vrangt.

Trykte jeg 1 så ble det til 2 på displayet, og 4 ble 5, og 7 ble 8. :?

Jeg kontaktet RCBS, og de sa at det var bare å returnere varen til dem så skulle jeg få ny.

Jeg svarte med at det kom til å koste så mye i porto at det kom til å bli en dyr affære for meg. Da kom de med et nytt tilbud til meg:

de ville gjerne ha et bilde av enheten min, så skulle de sende meg en ny, vederlagsfritt, hvis jeg lovet å sende dem et nytt bilde av den gamle i knust tilstand.

Jeg sa "supert"!!

I dag kom den nye, levert på døra!! :D:D

 

Sånn skal det være!! :wink:

 

Og folk sier at det er skummelt å handle i USA............... :roll:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg opplevde det samme med Lyman. Mista kalibreringsvekta til DPS'en, og sendte de en mail om det gikk an å bruke ett hvilken som helst 20gr lodd. Fikk til svar at nei det går nok ikke, men send oss adressen din, så sender vi ett nytt.

5 dager seinere lå det i posten. Da hadde jeg til gjengjeld funnet igjen det gamle, så nå har jeg to :D

Men du Buster, vi vil også se bildet av den gamle knuste :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Og DER kom trollet ut av esken!! :x

 

Regning på 266,- fra FedEx. MVA og tollansvarsgebyr + mva....... :?::?: på noe som ble sendt vederlagsfritt til meg i fra USA.

Hadde en diskusjon med dem på om de syntes dette hørtes helt ok ut, det synes de IKKE, men sånn var reglene.

Ved en slik sak så hadde jeg måttet ha en kopi av papirene på at jeg hadde sendt den ut av landet. Da hadde retur vært gratis. Men slik jeg ble bedt om å gjøre det, går ikke...........

Altså: du er nesten nødt til å tape penger på en slik garantisak, enten du betaler porto ut av landet, eller bare får en ny.

Du kan jo sende den til en kompis og få den som en gave, men da må jo han beatle porto så da er du like langt. :roll:

Nei, og gjøre ting på lovlig vis er noe dritt!!! 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Fase to!!

 

Here we go again!

Same problem!

Den "nye" har blitt like koko som den første....... :roll:

 

Har hatt ny kontakt med RCBS og de skal ordne opp sier de. Technical department sier at de nå kommer med en ny modell, med nytt tastatur, og den er rett rundt hjørnet. Jeg skal få en sånn når den er klar.

Men jeg ryker vel på momsen igjen da, sikkert. :|

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

...og der konka faen meg enhet NR 3!!!! :shock::shock::shock::cry:

 

Hva i helvete er det som skjer??

Har pokker ikke ladet mye på den heller. Kanskje 50 skudd i måneden. Kobler fra strømmen når jeg ikke bruker den, og den står tørt og fint i romtemperatur hele tiden.

Akkurat samme dritten, med tastaturet som de tre forgående gangene......

Sender mail igjen jeg....... :x

Men det koster meg å fortolle dette inn hver gang da. :?

Link to comment
Share on other sites

Kan du ha ujevn strømforsyning inn til huset, slik at du friterer enhetene med strømvariasjoner ??

 

Har tenkt tanken, og skal sjekke. Men det er rart at det er kun dette som skal ryke da............har ingen andre ting som konker her i huset. :|

Link to comment
Share on other sites

Har hatt min i flere år jeg uten at den har hatt noe feil *bank-i-bordet*. Har du problemer med strømmen din, så har jeg en UPS (er det det det heter) med overspenningsvern liggende, som jeg ikke bruker. Batteriet i den funker ikke lenger men den skal filtrere og jevne ut spenningen etter det jeg har forstått. Hadde noen "x-files" problemer med en PC for noen år siden som gjorde at jeg gikk til annskaffelse av denne tekniske innretningen. Du kan få låne denne om du vil ta turen over Mjøsbrua en dag.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom til å tenke litt på dette, men nå er jo denne enheten koblet til en tranformator som laget 9V av 220V og Da skal vel ikke ujevn strøm være noe stort problem vel. Da ville det vel være tranformatoren som tok kvelden først eller?? :|

Link to comment
Share on other sites

Men det koster meg å fortolle dette inn hver gang da. :?

 

Du må deklarere det ut som service/reparasjon, da betaler du ikke moms på det nye.

 

Sender det ikke ut, men slår det i filler. Det lønner seg ikke å sende det ut, for da vil vinninga gå opp i spinninga med porto og div. Så derfor må jeg betale toll inn. Det blir på en måte hipp som happ.

Link to comment
Share on other sites

Hvis RCBS deklarer det som garanti/reparasjon når de sender den til deg, skal du fortsatt betale mva?

 

Det høres merkelig ut.

 

-T

 

Ja, jeg får nye varer inn uten å ha sendt noe ut, og da er det sånn...............lot jeg meg fortelle, av en bestemt dame som jobber i Staten! :|

Link to comment
Share on other sites

Akkurat den regelen var jeg ikke klar over. Forklarte du at varen den skulle erstatte var kondemnert?

 

Jeg er stort sett en svært ærlig person, men her tror jeg kanskje jeg ville tillatt meg ett aldri så lite *kremt* "lovbrudd". Jeg hadde enten hevdet at varen var innlevert til den norske importøren for så å få tilsendt en ny vare direkte fra produsent, eller rett og slett hevdet at varen var fraktet ut av landet av en bekjent som skulle over dammen. Det får være grenser for selvangiveri... :)

 

 

-T

Link to comment
Share on other sites

For å si det sånn; jeg prøvde med alle midler å fortelle henne hvor idiotisk dette var, og at dette ble helt feil i mitt hode. Men bare prøv! Prøv å overbevis noen av de folka der om noe annet enn det de selv har konkludert med....... :|:roll:

Det er nemlig så enkelt som følgende;

-hvis de ikke får en kvittering på at tilsvarende enhet er sendt ut av landet, så får du toll på den nye. Enkelt og greit!

Om slike ting appellerer til å gjøre ting lovlig eller ikke, er en helt annen diskusjon... 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...