Jump to content

Helsestatus for Kammeret?


omega

Recommended Posts

Etter at vi hadde en nedsmelting i forrige måned er dessverre Kammeret.no i en tilstand som — i hvert fall utenfra — må betegnes som relativt alvorlig. Jeg vet at tech-gutta har jobba fletta av seg i lang tid, all kudos til dem, og dette innlegget skal ikke oppfattes som kritikk av noen. Jeg finner likevel tiden moden for et tungt spørsmål, som stilles utelukkende av kjærlighet til forumet vårt:

 

Hvordan er prognosen for forumet? Hva er sannsynligheten for at innholdet kan reddes?

 

 

 

___

DISCLAIMER: Dette er heller ikke tråden for dem som ønsker å henge seg på med kritikk av moderatorer, forumregler og håndhevingen av disse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er takknemmlig for at Omega stiller dette spørsmålet. Jeg vil også komme med en anmodning, vær så snill å lag en synlig info om hva som har skjedd/skjer i forbindelse med denne nedsmeltingen. Ikke minst er det greit å informere at søkefunksjonen ikke fungerer, da alt før crashet er uleslig. Jeg sjønner at mange har jobbet mye og andre ting har blitt prioritert, men det må da være noen som ikke jobber med det tekniske som kunne laget en info?

Link to comment
Share on other sites

innholdet er reparert. Det jobbes med å sette samme de reparerte innleggene med de nyankomne. Dette er en skikkelig møkkajobb som krever mye tid. Dugnadsgjengen i admin panelet jobber med dette i ledige stunder, så det kommer etterhvert skal dere se :)

Link to comment
Share on other sites

Vi er sikkert flere som kan stille på dugnad dersom det trengs. Jeg stiller gjerne prosessorkraft til rådighet til kompilering dersom det skulle være nødvendig.

 

Jeg har ikke verdens raskeste utstyr, men en E8500 og en Intel X25 Gen 2, kan ihvertfall bidra med litt dersom det skulle være ønskelig.

 

-T

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hva med å stenge forumet i et par-tre dager da, hvis det letter jobben? Jeg vet ikke om det gjør det, men jeg er villig til å toe mine hender et par dager hvis det hjelper! :lol:

 

Regner med dette er noe som blir gjort på en backup, så legger de hele driten inn samtidig

uten at jeg vet helt sikkert

Link to comment
Share on other sites

innholdet er reparert. Det jobbes med å sette samme de reparerte innleggene med de nyankomne. Dette er en skikkelig møkkajobb som krever mye tid. Dugnadsgjengen i admin panelet jobber med dette i ledige stunder, så det kommer etterhvert skal dere se :)

 

Dette setter vi selvsagt stor pris på.

Jeg er overbevist om at ganske mange jobber svært hardt for å fikse problemet.

Men det at "det kommer etterhvert", har vi jo hørt om ganske mye...?

Dere ser altså ingen spesiell grunn til å gå ut med litt mer synlig info om problemet, tidsperspektiver o.l.?

Om ikke for de faste brukerene, så i alle fall til gjester og nye brukere, som må få et mildt sagt merkelig inntrykk av kammeret.no?

Søkfunksjonen er jo så godt som ubrukelig for øyeblikket?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes dessverre ingen ETA på det nåværende tidspunkt. Tidspress på alle bauger og kanter for alle som styrer med dette nå, for min del fra skolen, og som alt annet som gjøres på frivillig basis må vi ta det i ledige stunder. Dette må vi bare be om forståelse for.

 

Har som Thomas har sagt allerede fått reparert de gamle innleggene, det gjenstår bare den noe tidkrevende jobben å slå sammen de nye innleggene (de etter kræsjen) sammen med de nye. Ting er på vei, så bare hold ut litt til (i verste fall er det snart påske, noe som for meg betyr skolefri)

Link to comment
Share on other sites

Støtter forslaget om å stenge Kammeret for reparasjon om det forenkler jobben for teknikerne, noe annet enn litt frivillig avhold tror jeg ikke vi andre kan bidra med.

 

Stå på gutter, dere skal få deres lønn i himmelen (eller i det minste en kald en på neste treff).

Link to comment
Share on other sites

Det vil bli en liten nedetid når vi jobber, men som sagt da må vi finne tid til jobben først. Blir i mine øyne feil å ta ned siden i påvente av å få tid til å fikse det. Når det blir tid så vil vi komme med en annonsering av nedetiden i god tid før det skjer. Det vil bare være forumet som tas ned, chat og portal vil være oppe hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lenger opp i tråden står det at DE SOM JOBBA MED Å LAPPE SAMMEN ETTER KRÆSJEN GJORDE SÅ GODT DE KUNNE ;OG AT ALT ER ARBEIDET ER PÅ DUGNAD; Å DEM IKKE HADDE TID Å FIKSE ALT NÅ PGA SKOLE GANG OG SÅNNT, MEN VI MÅTTE HOLDE UT TIL PÅSKE FOR DA HADDE TEKNIKEREN FRI FRA SKOLE OG DIV, SÅ HAN HADDE BEDRE TID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. FOLK må lese i tråden før de klager på at ting går tregt.

Link to comment
Share on other sites

Hva vil skje med tråder der gamle innlegg er oppdatert, f.eks. det første innlegget i tråden ved navnet Langholdsjakt, hva &?

 

Ah... ett godt spørsmål omega. Rett og slett litt usikker enda, men vi må jo prøve å redde de til nåværende status. Kan ikke gi noen garantier på dette da dette blir enda en av mange problemstillinger å ta hensyn til.

Link to comment
Share on other sites

Måtte bare få det ut!!!!!!!. Var ikke noen jeg skulle TA!!!!! personlig!!!!. Har bare lest div tråder der mange klager/syter, på at forumet ikke virker som det skal. At det jager vekk nye bruker også videre, å at de ikke greier å lese div "gamle innlegg". Enda det står i de fleste tråder flere ganger, at disse nettverks kara gjør så godt de kan, å at vi må smøre oss med tålmodighet enda ei stund.

 

Måtte bruke caps locken i denna saken, da jeg som små barns far, ikke har lov å banne mer, å det har jeg greidd. Har ikke banna siden jula for 2 år sia, da jeg hadde glemt å vanne ut pinnekjøttet. Da kom det ei eld mørje av ord ut av munnen, så nålene ramla av juletreet.

Link to comment
Share on other sites

Kan det legges ut en tydelig melding øverst på forumforsiden (og kanskje også i portalen) om problemene med lesbarheten i forumet? Jeg er enig med de som framholder muligheten for at vi kan miste både brukere og medlemmer på grunn av dette. I tillegg har kammeret.no blitt så stort at jeg nesten ikke har utført et google-søk uten at kammeret kommer høyt på trefflista - nesten uavhengig av hva jeg søker på :D Det betyr trolig at det er mange gjestelesere som danner seg et inntrykk på en eller annen måte - og ikke nødvendigvis positivt.

 

Ellers mener jeg at både utropstegn og versaler skal være bannlyst i et forum, med mindre man ikke med meget god og saklig grunn er særdeles forbanna. Knapt nok da.

Link to comment
Share on other sites

da jeg som små barns far, ikke har lov å banne mer, å det har jeg greidd. Har ikke banna siden jula for 2 år sia, da jeg hadde glemt å vanne ut pinnekjøttet. Da kom det ei eld mørje av ord ut av munnen, så nålene ramla av juletreet.

 

Du kan jo banne slik : Hvorfor i alfakrøll skal dette spiral forumet være så kamel stjerne eksplosjon dødningehode vanskelig å lese. Jeg blir så hakekors forbannet at.................

 

Bytt ut de "rare" ordene med bilder i hodet ditt, og du skjønner opplegget :)

 

Teit, jupp :)

Link to comment
Share on other sites

Det er ihvertfall et kjempe bra forum dette. Har kosa meg masse her, og er alltid første plassen jeg er når jeg går på nettet. Så tusen takk! for alle som gjør en innsats for dette Kammeret og forumet. Har lært masse fra de fleste inne her. Har jaktet og drive på med skyting i rundt 20 år, å har fått masse info fra mange som er inne her og bidrar med sin visdom. Tror at kammeret er kommet for å bli. Tror ikke det er noen andre lignenes Norske forum nei. Ihvertfall ikke noen som er såpass populære og godt besøkt som dette. Ser jo at vi har lesere fra både Danmark og Sverige!. Hadde kanskje kunnet vært en ide å feks hatt et frivillig ordning der dem som ville kunnet ha "donert" penger til et kontonr, sånn at vi kunnet ha betalt litt til dem som legger igjen mye fritid her for at sidene og Kammeret fungerer. At dem som ville kunnet feks gi 100, 200, eller mer for dem som har lyst til det. Jeg har kosa meg mange timer i vinter jeg, og synes det har vært mye verd for meg. Blir nesten som på skisenteret, at dem som vil kan bidra litt for at "løpa blir kjørt opp".

Link to comment
Share on other sites

Hei Joggen, du har mulighet til å melde deg inn i NOJS, i tillegg til å drive Kammeret.no, jobber de for mye annet innen jakt og skyting.

To vinflasker i året koster det.

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=13&t=17961

 

Grunnen til at han derre plagsomme Omega driver å maser er at han er en av de 4-5 som startet Kammeret, derfor tror han at han kan blande seg. Makan :mrgreen:

 

@ Styret:

 

Kan vi få den derre store innmeldingsknappen, som enkelte har mast om en stund, snart?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...