Jump to content

Resultat småviltjakta 2009


Klepp

Recommended Posts

Ingen under, ingen ved siden:

1 orrhane

1 orrhøne

1 ringdue

Edit: Glemte å nevne 1 stk revevalp.

 

Og med det var det dårligste året noensinne gjennomført... :( Aldeles trøstesløs høst, noe som nesten endte med å legge børsa på hylla allerede i oktober. Og 2010 begynte som 2009 sluttet. Toppjakt i Sverige - 0 fugl. Rypejakt i Valdres - 0 fugl. Jaktlykke er noe bare andre har tydeligvis.

 

Takk skaperen for at jeg kjøpte meg ei rifle i .222 Rem, for da kan jeg i det minste ha skyting som hobby, sammen med hjemmelading! :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

5 ekkorn

2 ravnar

1 kråke

4 skjorer

1 hare

21 trester

1 rugde

2 krikkender

1 enkeltbekkasin

9 ryper

1 reinsbukk

 

kan vel stort sett seie at eg har skote det eg har kjeme over både med hagle rifle og salong :twisted:

 

skaut ei trast med 30.06, det va f*** ikkje mykje igjen...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

4 grågjess

14 stokkender

4 brunakker

24 krikkender

20 duer

7 liryper

7 fjellryper

2 orrhaner

1 orrhøne

4 harer

1 rugde

1 toppand

2 kvinender

2 kråker

2 minker

15 måker

1 skjære

1 rev

 

Flott haust.Fine turer i skog og fjell etter ryper og skogsfugl.

Resten finnes 5 min. unna rundt om på Jæren.

Livet er godt. :D

Link to comment
Share on other sites

har hatt nok en fin jaktsesong, fleste jaktturene ble jo uten fangst, ble også en del bomskudd, men når en først lykkes er det jo ikke noe bedre enn det. gleder meg noe sykt til neste høst :D

 

2 Tiur ( begge på 4,7...kjempemat! )

1 Orrhøne

1 Jerp

3 Rev ( to valper på ca 3kg og en voksen rev på ca 7kg )

15 And (stokkender og Krikkender )

15 Duer

ca 40-50 Trost

57 Kråker

2 Ravn

1 Måke

1 Bekkasin

10 skjærer?

Link to comment
Share on other sites

1 tiur

1 orrhane

2 orrhøner.

 

@Ko-stens; som du ser så er det ikke bare du som har dårlig jaktlykke. Men så blir jo gleden desto større for hvert vilt som blir skutt.... 8)

 

@IvoRei; fint at du er ivrig med valpen du skal kjøpe. Men jeg ville ikke forvente de store resultatene første høsten. Avhengig av når kullet blir født, så er det slett ikke sikkert det lønner seg å jakte med den i det hele tatt, nå til høsten. Dressur er viktigere i første omgang.. Mange gode hunder har blitt ødelagt av for ivrige eiere..... Gå ikke i den fellen!

 

mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Fin høst, med mange turer.

 

6 ryper

1 røy

6 orrfugl (5 haner og en høne)

28 ender - mest stokkand men noen krikk og brunnakke

2 skarv

11 rugder

1 hare

10 gråtrost

3 bekkasiner

 

Dessuten en to elger og tre hjorter felt av andre jegere i jaktlag jeg deltar i. I tillegg hadde jeg gode skuddsjanser på sikkert tredve ærfugl i Kragerøskjærgården, men de var fredet i år pga oljeutslippene. :(

 

Sesongen ble forlenget i skottland i januar:

 

8 rugder

20 fasaner

35 duer

Link to comment
Share on other sites

@IvoRei; fint at du er ivrig med valpen du skal kjøpe. Men jeg ville ikke forvente de store resultatene første høsten. Avhengig av når kullet blir født, så er det slett ikke sikkert det lønner seg å jakte med den i det hele tatt, nå til høsten. Dressur er viktigere i første omgang.. Mange gode hunder har blitt ødelagt av for ivrige eiere..... Gå ikke i den fellen!

 

mvh Dagl

 

Hei! Jeg skriver kanskje litt ivrig til tider :oops:

Jeg skal ikke bruke hunden på jakt før høsten 2011. Men det jeg gleder meg aller mest til, er å få grunndressuren til å sitte så bra, at hunden reiser fugl, jeg sier sitt, og hunden setter seg. Blir nok bare trening på tamfugl til neste vår. Vibeke Skaar lærer meg bare mer og mer ettersom dagene går, så dette tror jeg skal gå bra :)

 

Men takk for tipset :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...