Jump to content

Mus/Rottejakt tråden 2010


jakt_fred

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Etter kulda kom så har det blitt 5 mus på meg. 4 stk tatt i rapp 2 felle og en tatt med askespaden etter god hjelp fra jamthunden min. Ronja, som hunden heter, var meget interresert i noe på kjøkenet. Etter fjerning av diverse ledninger, forsterkere og div annet som ligger i hjørnet på kjøkkenet fant jeg musa. Etter en klapp i hue med askespaden så var ronja meget fornøyd. Får bare håpe hu holder seg til elg i jakta og ikke begynner å jage mus i steden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Klinte til med en liten ekspedisjon i dag, når jeg oppdaget denne tråden. To feller av typen Rapp ble kjøpt inn og plassert ut. Tok meg 5 min å få den første. Lot fellene stå en liten halvtime før jeg sjekket de igjen. Da hadde jeg fangst i begge fellene, agnet borte og begge musene så ut til å være angrepet av artsfrender. Trodde derfor jeg kjapt skulle ta en par til, men dengang ei. Nå har fellene vært ute i flere timer, og har enda ikke fått flere. Må nok frem med luftgevær og pussegummi. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Lagt ut mengder med gift i år! La ut gift i sommer og under høstjakta kom vi over ei mus i vedboden, som var så "ruset" at det bare var å rette løpet.. Ca 4cm ifra og fyre løs.

 

Åte(gift:D)jakt på hytta i sommer, ble 3 stk på to dager. 15år gammel Cz Slavia som skyter hull i hull.

 

1zg7p7o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Var da svarte at ikke denne tråden ble trekt i gang for et noen år siden....

Jeg og en kompis ble utkalt for å rydde noen avfallskummer for rotter på det lokale bossanlegget....

Gassen funket ikke i en kumme under bakkenivå.... og gift tok de ikke.

Vi handlet MYE ammo til 22 børsene. En renholdsarbeider løftet ut boss med tak-kranen mens vi skjøt.

På noen timer var kummen "død". Vi var 1500 skudd fattigere. Og likene ble skuffet opp i en oljetønne, som til slutt var smikkfull.... :mrgreen::mrgreen:

 

Fy flate for en pussejobb det ble etterpå....

 

men aldri har vi hatt det så gøy mens vi tjente penger på det... :mrgreen::mrgreen:

 

I dag har vi forbrenningsanlegg i byen.. :(:(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...