Jump to content

mitt første forsøk som knivmaker


rasstapp

Recommended Posts

Klarer ikke helt å slutte å se på det håndtaket. Først tenkte jeg at det så ut som noe billig gloss fotogreier, men når jeg ser nærmere etter så sklir tankene over mot "det der er jekla tøft". Sånn med en gang så synes jeg selve utforminga av grepet blir litt tynt for meg, men nå har jeg ikke holdt i det heller da, men liker godt tanken med helheten av grep/blad, du er inne på noe etter min smak uten at jeg klarer å sette bedre ord på det. Stilig greie, jeg må se på det håndtaket en gang til :)

Link to comment
Share on other sites

Imponert! Og bruk av sponplate er topp. Gamlekarane var heller adri redde for å ta i bruk uortodokse material og teknikkar.

 

Dette er vel ein kniv i den tyske/kontinentale tradisjonen. Spent på resultatet når du lagar ein kniv i norsk tradisjon!

Link to comment
Share on other sites

Imponert! Og bruk av sponplate er topp. Gamlekarane var heller adri redde for å ta i bruk uortodokse material og teknikkar.

 

Dette er vel ein kniv i den tyske/kontinentale tradisjonen. Spent på resultatet når du lagar ein kniv i norsk tradisjon!

 

tar den som en utfordring,det blir neste prosjekt.norsk kniv med sponplateskaft.

 

kan ta litt bilder og lage en tråd men hele prosessen vist det er noen interesse for det?

Link to comment
Share on other sites

Fin kniv du har laga deg,spesielt med den første en lager.laget slire også? ser du må ha løs slire med stropp på den, ikke så lett som de en lager med rårandslær som tørker på kniven.slet mye i starten med løse slirer men det kommer etter hvert,er en fin hobby å lage kniver lykke til videre.

Link to comment
Share on other sites

Fin kniv du har laga deg,spesielt med den første en lager.laget slire også? ser du må ha løs slire med stropp på den, ikke så lett som de en lager med rårandslær som tørker på kniven.slet mye i starten med løse slirer men det kommer etter hvert,er en fin hobby å lage kniver lykke til videre.

 

slire ja...huff må vel lære seg å lage det også.

har begynt å forske litt på det men har mye igjen å lære på selve knivmakingen at det er ikke noe jeg stresser så mye med...har gått i 3 år på tur med en slire av duct tape,funker som snus :P

 

mest inponert over prisen på lær :shock::shock:

Link to comment
Share on other sites

Nok ein gong:

 

Herleg, herleg, herleg med folk som vågar å gå litt utanom dei opptrakka stiane! Og gamlekarane var sjeldan konservative. Dei prøvde ut nye ting.

 

MEN: Dei gjekk attende til det tradisjonelle viss det nye ikkje heldt mål!

Link to comment
Share on other sites

:lol: Lurte fælt på hva slags skaftemne du hadde brukt der, kunne nesten se ut som sponplate! :shock:

Nei, det var alt for stilig til det syntes jeg, men så kom jeg lengre ned i tråden og Ups! Jo visst pokker var det sponplate... :lol:

 

Hadde noen kommet med ett sånt forslag til meg på skaftemne hadde jeg garantert rygga. :shock:

 

Men dette var jo pokker så tøfft!

 

Gratulerer Rasstapp! Genialt! (fy flate for ett nick du har) :oops::lol:

 

Nå fikk jeg nesten lyst å lage kniv igjen!.. Med SPONPLATESKAFT! :lol::lol:

 

Satt å halvsov her, men du fikk meg pinadø på humør nå... :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...